Οι οδικές μεταφορές αεροσκαφών, αν και σπανίζουν, δεν είναι άγνωστες στις εταιρείες που ειδικεύονται στα convoy exceptionelle, όπως λέγονται διεθνώς οι ειδικές βαριές μεταφορές, ακριβώς επειδή εκτελούνται κατ’ εξαίρεση και με ειδικές άδειες. Ο συνεργάτης μας Richard Kienberger (D) κατέγραψε με το φακό του και για το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR μια τέτοια ειδική μεταφορά τα στοιχεία της οποίας εντυπωσιάζουν.

Και ας αρχίσουμε από το αντικείμενο: Πρόκειται για το τεράστιο κουφάρι αεροπλάνου, ενός Airbus A 320-214 των 180 επιβατών που ανήκε στην ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Εσθονίας Smart Lynx, η οποία εκτελούσε πτήσεις charter. To αεροσκάφος, ηλικίας 18 ετών, πραγματοποίησε μια αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της πόλης Ταλίν, πρωτεύουσας της Εσθονίας, το Φεβρουάριο του 2018 με αποτέλεσμα να υποστεί εκτεταμένες ζημιές και κρίθηκε ότι δεν θα μπορούσε να επισκευαστεί και να ξαναπετάξει. Ωστόσο, η ιδιοκτήτρια εταιρεία κατάφερε να πουλήσει τους κινητήρες και αρκετά άλλα εξαρτήματα, όχι όμως και την άτρακτο, την οποία μάλιστα θα έπρεπε να απομακρύνει από το αεροδρόμιο του Ταλίν. Ακριβώς τότε η τύχη της χαμογέλασε…

Υπήρχε πραγματικά, ένας ενδιαφερόμενος πελάτης, ο οποίος μάλιστα έψαχνε για καιρό να ανακαλύψει ένα άχρηστο αεροσκάφος κατά προτίμηση airbus. Πρόκειται για τη μονάδα των Ειδικών Δυνάμεων της Γερμανίας, την Commado Spezialkrafte (KSK), η οποία έπρεπε να εκπαιδεύσει τους άνδρες της στον τρόπο επέμβασης και διάσωσης των επιβατών που τελούσαν υπό ομηρία ενόπλων. Η έδρα της μονάδας ήταν στη περιοχή Calw στο νότιο τμήμα του Μέλανα Δρυμού.

Κατά τον σχεδιασμό της μεταφοράς αποφασίστηκε ένα μεγάλο μέρος να γίνει με RoRo ferry από το λιμάνι Paldiski στη βόρεια Εσθονία προς το Αμβούργο και κατόπιν οδικώς προς τη Στουτγκάρδη ακολουθώντας αυτοκινητόδρομους (τη νύχτα) και ορισμένους παράπλευρους δρόμους μέσω Αννόβερο, Μαγδεμβούργου και Νυρεμβέργης. Η συνολική οδική απόσταση ήταν 1.000 χιλιόμετρα. Τα φτερά του αεροσκάφους, οι ρόδες του και άλλα εξαρτήματα θα ακολουθούσαν με άλλο κομβόι φορτηγών

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου (389) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.