T&T: Αφού πρώτα ευχηθούμε καλή επιτυχία στο καινούργιο συνεργείο της ΜΑΝ Ελλάς, θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίσουν και οι αναγνώστες μας και ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες φορτηγών & λεωφορείων ΜΑΝ τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η πρώτη μας ερώτηση αφορά στην τεχνολογική υποδομή. Καλύπτει τις ανάγκες συντήρησης/επισκευής παλαιών και σύγχρονων φορτηγών; Αν ναι, υπάρχει η απαιτούμενη ποσότητα ανταλλακτικών και αναλώσιμων για να καλύπτουν το πλήθος των παλαιών ΜΑΝ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

M.B.: Καταρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις ευχές σας. Το ιδιόκτητο συνεργείο της ΜΑΝ Ελλάς ΑΕ είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις σύγχρονες προδιαγραφές των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της ΜΑΝ Truck & Bus SE. Όντας ένα από αυτά και ακόμα περισσότερο ένα από τα πιο σύγχρονα στην ελληνική και, θα τολμούσα να πω, στην ευρωπαϊκή αγορά, καλύπτει πλήρως τις ανάγκες διάγνωσης, συντήρησης και επισκευής τόσο των παλαιότερων όσο και τον πιο σύγχρονων φορτηγών και λεωφορείων ΜΑΝ & NEOPLAN.

Ο κλάδος των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα έχει περάσει δύσκολες στιγμές την τελευταία 10ετία, με αποτέλεσμα έναν ιδιαίτερα γερασμένο στόλο οχημάτων εν ενεργεία. Η ΜΑΝ Ελλάς ΑΕ, ως θυγατρική της ΜΑΝ Truck & Bus SE για περισσότερα από 40 συναπτά έτη, έχει προσαρμοστεί πλήρως και καλύπτει με επιτυχία τις ανάγκες των παλαιότερων οχημάτων για γνήσια ανταλλακτικά και λιπαντικά. Εκμεταλλευόμενοι τη μεγάλη εμπειρία της ΜΑΝ Ελλάς στα ανταλλακτικά, η παραγγελία του 1ου αποθέματος ανταλλακτικών για το συνεργείο ήρθε ως φυσική συνέχεια της προετοιμασίας του.

T&T: Αντίστοιχα, οι μηχανικοί και οι τεχνικοί του συνεργείου, έχουν πρόσβαση σε διαγνωστικά εργαλεία ικανά να αναγνωρίζουν βλάβες επί παλαιών αναλογικών συστημάτων και επί των σύγχρονων ψηφιακών συστημάτων με τα οποία εξοπλίζονται η νέα σειρά φορτηγών και τα TGE;

M.B.: Η ΜΑΝ Truck & Bus SE διαθέτει διαχρονικά μεγάλο αριθμό ιδιόκτητων συνεργείων στις περισσότερες χώρες που έχει εγκαταστήσει θυγατρικές εταιρείες. Ένα από τα κύρια συμπεράσματα που επιβεβαιώνεται κάθε φορά, άσχετα με την χώρα αναφοράς, είναι ότι ο βασικότερος πυλώνας επιτυχίας ήταν, είναι και θα είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Έχοντας απολύτως την ίδια άποψη, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η τεχνική εκπαίδευση του προσωπικού του συνεργείου, η απρόσκοπτη πρόσβασή του στην τεχνική βιβλιογραφία καθώς και η πληρότητα σε επίπεδο διαγνωστικού εξοπλισμού αποτελούν βασική και μόνιμη προτεραιότητά μας.

T&T: Στον τομέα των ανταλλακτικών, είναι διαθέσιμα τόσο καινούργια, όσο και ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά ΜΑΝ; Αν ναι, θα προηγείται ενημέρωση στη βάση ποιότητας/τιμής, ώστε η επιλογή να γίνεται από τον ιδιοκτήτη του οχήματος;

M.B.: Όσον αφορά την ύπαρξη ανακατασκευασμένων ανταλλακτικών, είναι ακριβώς έτσι όπως το περιγράφετε. Τα ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά ή ‘Ecoline’, όπως τα ονομάζουμε εμείς στη ΜΑΝ, αποτελούν ίσως την πιο σημαντική κατηγορία ανταλλακτικών, ειδικά για τα παλαιότερα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ήδη μια πολύ μεγάλη γκάμα ανταλλακτικών Ecoline, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς. Θεωρείστε επίσης δεδομένο ότι ο πελάτης θα ενημερώνεται πάντα, σε περίπτωση που υπάρχει και Ecoline ανταλλακτικό, για τη δυνατότητα μιας οικονομικότερης επιλογής. Δεν είναι τυχαίο ότι αναφέρομαι στη βάση τιμής και όχι στη βάση ποιότητας/τιμής για τα ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά μας και εξηγούμαι. Για τη ΜΑΝ τα ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά θεωρούνται και πρακτικά είναι, εφάμιλλης ποιότητας με τα καινούργια ανταλλακτικά. Τρανή απόδειξη του παραπάνω ισχυρισμού, είναι ότι και οι δυο τύποι ανταλλακτικών καλύπτονται από εγγύηση 2 ετών. Φυσικά, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε και το μειωμένο οικολογικό αποτύπωμα της διαδικασίας ανακατασκευής σε σχέση με την κατασκευή του ανταλλακτικού εκ νέου.

T&T: Πόσες θέσεις (λάκους) διαθέτει το συνεργείο σας και πόσους μηχανικούς και τεχνικούς απασχολεί;

M.B.: Το συνεργείο μας διαθέτει 8 θέσεις επισκευής και μια γραμμή ΚΤΕΟ με φρενόμετρο και τζογόμετρο. Από τις 8 θέσεις επισκευής, οι 4 καλύπτονται από λάκο επισκευής. Επιπλέον, υπάρχει σύστημα ευθυγράμμισης καθώς και ανυψωτικά για φορτηγά και λεωφορεία, με δυνατότητα ανύψωσης 15 τόνων ανά άξονα. Στην παρούσα φάση το προσωπικό του συνεργείου μας αποτελείται από 7 άτομα. Τον διευθυντή συνεργείου, την υπάλληλο τιμολόγησης, τον υπάλληλο ανταλλακτικών και 4 τεχνικούς.

T&T: Η παραπάνω υποδομή σε συνδυασμό με την εμπειρία των τεχνικών καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το χρόνο συντήρησης των φορτηγών. Για μια συνήθη συντήρηση, για το βασικό έλεγχο του αυτοκινήτου και την αντικατάσταση των αναλώσιμων (λάδια, φίλτρα, υγρά κ.λ.π.), χωρίς επισκευές, ποιος είναι ο μέσος χρόνος παραμονής του οχήματος στο συνεργείο;

M.B.: Την απάντηση για το μέσο χρόνο παραμονής για συντήρηση στο συνεργείο θα την έχουμε σε ένα εύλογο διάστημα λειτουργίας του, καθώς αποτελεί έναν από τους ουσιαστικούς δείκτες παρακολούθησής του. Γνωρίζουμε βέβαια ότι η συγκεκριμένη ερώτηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αγγίζει το σύνολο των αναγκών του πελάτη. Είναι φυσικό, ο πελάτης μας να θέλει να γνωρίζει το χρόνο που το όχημά του δεν μπορεί να παράγει έργο, το χρόνο που θα χρεωθεί για την εργασία και το ποιοτικό αποτέλεσμα αυτής. Η ΜΑΝ, καθώς και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, διαθέτουν τους περισσότερους χρόνους συντήρησης/επισκευής, οι οποίοι προκύπτουν με γνώμονα τον χρόνο που απαιτείται για μια σωστή επισκευή. Το γεγονός ότι όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία έχουν πρόσβαση στις τεχνικές οδηγίες για μια σωστή επισκευή, καθώς και στον εργοστασιακό χρόνο που προβλέπεται για τη σωστή διεξαγωγή της, δημιουργεί ένα πλαίσιο διαφάνειας και αποτελεί το ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

T&T: Για τις εξειδικευμένες εργασίες επισκευής/συντήρησης π.χ. κλιματιστικών, συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων, των ταχογράφων, των συστημάτων συνδεσιμότητας κ.α. ποιες λύσεις έχετε;

M.B.: Το γεγονός ότι καλύπτουμε σχεδόν όλες τις εξειδικευμένες εργασίες επισκευής/συντήρησης και με τον απαραίτητο φυσικά εξοπλισμό, εκτός των ταχογράφων, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα από τα ισχυρά μας πλεονεκτήματα.

T&T: Τμήμα φανοποιίας και φούρνος βαφής προβλέπεται;

M.B.: Στην παρούσα φάση για τις ανάγκες της φανοποιίας προβλέπεται εξωτερικός συνεργάτης, ο οποίος φυσικά θα καλύπτει όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές, όπως αυτές ορίζονται από τη ΜΑΝ.

T&T: Με δεδομένη την ύπαρξη και τη λειτουργία αρκετών συνεργείων ΜΑΝ εξουσιοδοτημένων και μη, ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του καινούργιου συνεργείου της ΜΑΝ Ελλάς, για το οποίο θα σας προτιμήσει ο ιδιοκτήτης του φορτηγού της μάρκας;

M.B.: Καταρχάς θα θέλαμε να γίνει ξεκάθαρο ότι σε καμία περίπτωση δεν στοχεύουμε σε εσωτερικό ανταγωνισμό με τα υπόλοιπα εξουσιοδοτημένα συνεργεία ΜΑΝ.

Θεωρούμε ότι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα προκύπτει από την ίδια την εταιρική κουλτούρα της μητρικής μας ΜΑΝ Truck & Bus SE, καθώς και από τους στόχους που εμείς έχουμε θέσει, αναφορικά με το επίπεδο των υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε στον πελάτη μας. Αν θέλαμε να συνοψίσουμε τους στόχους μας σε δυο γραμμές θα λέγαμε ότι επιθυμούμε να θέσουμε πιο ψηλά τον πήχη, σε ότι αφορά την εμφάνιση, τις υπηρεσίες και την τεχνική υποστήριξη ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου ΜΑΝ σήμερα, διαμορφώνοντας έτσι και το ΜΑΝ συνεργείο του μέλλοντος.

T&T: Ας περάσουμε τώρα στα οχήματα των εναλλακτικών καυσίμων, στα οποία η ΜΑΝ στην Ευρώπη διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Έχουμε, ή θα έχουμε υβριδικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου, κυψελών καυσίμου, καθώς βέβαια και αμιγώς ηλεκτρικά. Πόσο έτοιμο είναι το συνεργείο σας να τα υποδεχτεί; Θα ακολουθήσει και άλλη επενδυτική φάση για το σκοπό αυτό; Υπάρχει παράλληλο πρόγραμμα εκπαίδευσης του προσωπικού;

M.B.: Έχετε απόλυτο δίκιο ότι η ΜΑΝ διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων. Η ΜΑΝ Ελλάς από τη μεριά της έχει προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τα συγκεκριμένα οχήματα.

Το συνεργείο μας είναι ήδη αδειοδοτημένο για οχήματα που κινούνται με αέρια καύσιμα (CNG & LPG). Για τα ηλεκτρικά οχήματα το τοπίο δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο όσον αφορά το επισκευαστικό κομμάτι. Αναμένουμε τον καθορισμό του νομικού πλαισίου έτσι ώστε να προϋπολογίσουμε την απαιτούμενη επένδυση. Η ΜΑΝ Truck & Bus SE διαθέτει πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο για τα οχήματα με κινητήρες φυσικού αερίου όσο και για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.