Η Daimler Trucks μόλις παρουσίασε τη στρατηγική της για την τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, τα οποία (θα) καλύπτουν μια γκάμα που περιλαμβάνει από τις αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, επικυρώνοντας έτσι τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Προϊοντικά, οι προθέσεις της εταιρείας εκφράστηκαν, κυρίως, με την παγκόσμια πρεμιέρα του Mercedes-Benz GenH2 Truck, ενός πρωτότυπου οχήματος που φέρει το πρώτο σύστημα μετάδοσης κίνησης με κυψέλες καυσίμου (fuel cell), και, βέβαια, με τη στατική (προς το παρόν) παρουσίαση ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού μεγάλων αποστάσεων. Πρόκειται για το Mercedes-Benz eActros LongHaul, αμιγώς ηλεκτρικό, η μαζική παραγωγή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Η αυτονομία του θα ανέρχεται σε περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας. Επιπλέον, με το Mercedes-Benz eActros για τον κλάδο των διανομών, το οποίο είχε ήδη παρουσιαστεί το 2018 και έκτοτε έχει υποβληθεί σε εντατικές δοκιμές από πελάτες σε συνθήκες καθημερινής χρήσης, η Daimler Trucks θα καλύπτει δύο βασικές κατηγορίες ηλεκτροκίνητων φορτηγών ως προς το τονάζ και τη χιλιομετρική κάλυψη.
Την τεχνολογική βάση όλων των πλήρως ηλεκτρικών φορτηγών μαζικής παραγωγής της Daimler Trucks για τη μεσαία και βαριά κατηγορία θα αποτελέσει η νέα αρχιτεκτονική, modular πλατφόρμα ονόματι ePowertrain. Σκοπός της Daimler Trucks με το ePowertrain είναι να δημιουργήσει συνέργειες και οικονομίες κλίμακας για όλα τα φορτηγά του ομίλου (Mercedes, Freightliner, Fuso) και τις σχετικές αγορές.
Τη σχετικά μικρή αυτονομία του eActros LongHaul με μία φόρτιση της μπαταρίας αντισταθμίζει η υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα, καθώς η ηλεκτροκίνηση με μπαταρία είναι το πιο αποδοτικό εναλλακτικό σύστημα κίνησης. Έτσι, οι μεταφορικές επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν το eActros LongHaul στις εφαρμογές για τις οποίες ενδείκνυται θα εξασφαλίσουν σημαντικά πλεονεκτήματα λόγω του χαμηλού ενεργειακού κόστους. Πολλές από τις πρακτικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων των μεταφορικών επιχειρήσεων δεν απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία από τα 500 περίπου χιλιόμετρα που θα μπορεί να καλύπτει το eActros LongHaul με μία φόρτιση.
Επιπλέον, η νομοθεσία που αφορά στους χρόνους οδήγησης των οδηγών φορτηγών περιορίζει την ανάγκη για υψηλότερες τιμές αυτονομίας, ανάλογα με την περίπτωση. Παραδείγματος χάριν, στην Ε.Ε., οι οδηγοί φορτηγών πρέπει να κάνουν διάλειμμα τουλάχιστον 45 λεπτών μετά από 4,5 ώρες οδήγησης το αργότερο. Στο διάστημα αυτό, μπορεί, χάρη στην τελευταία τεχνολογία φόρτισης, να αναπληρώνεται μεγάλο μέρος της ποσότητας ενέργειας που χρειάζεται για να συνεχιστεί η διαδρομή. Επομένως, το eActros LongHaul θα είναι κατάλληλο για τακτική χρήση σε προγραμματιζόμενα δρομολόγια, με τις αντίστοιχες αποστάσεις και δυνατότητες φόρτισης.
eDrive
Στην καρδιά της τεχνολογίας του ePowertrain βρίσκεται, ως πρώτο βήμα, η ενσωματωμένη ηλεκτροκίνηση, το eDrive. Αυτό έχει τη μορφή ενός ηλεκτρικού φορέα, δηλαδή, ενός ηλεκτρικού άξονα με έναν ή δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο ταχυτήτων. Το eDrive αναπτύχθηκε εσωτερικά από τους ειδικούς της Daimler και προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συστήματα που χρησιμοποιούν έναν κεντρικό κινητήρα. Για παράδειγμα, η πιο συμπαγής σχεδίαση αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο για την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας υψηλότερης χωρητικότητας, γεγονός που επιδρά θετικά στην αυτονομία. Επιπλέον, η υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας διασφαλίζει τη μετάδοση μεγάλης ποσότητας ισχύος στον ηλεκτρικό άξονα, επιτρέποντας συνεχή τροφοδοσία ισχύος. Οι δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας αυξάνονται επίσης μέσω του συνδυασμού μιας μεγάλης μπαταρίας με ηλεκτροκινητήρες μεγάλης ισχύος. Το eDrive πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα φορτηγά της Daimler Trucks στη μεσαία και βαριά κατηγορία παγκοσμίως – είτε κινούνται αμιγώς με μπαταρία είτε με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.