Σκληροτράχηλο, ανθεκτικό, σταθερό και δυναμικό. Στις τέσσερις αυτές λέξεις συνοψίζεται η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός του νέου Mitsubishi L200 όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.
Παρατηρώντας κανείς το pick up αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται για ένα απλό facelift αλλά για μια σύγχρονη γενιά η οποία είναι ακόμη καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη από την προηγούμενη. Η εξωτερική σχεδίαση παραμένει εντυπωσιακή, η ποιότητα του εσωτερικού βελτιωμένη, το σύστημα 4WD αναβαθμισμένο, ο πετρελαιοκινητήρας των 2,2 λίτρων επίσης νέος, ενώ εξοπλίζεται και με πολλά καινούργια χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Ωστόσο, δουλειά του συντάκτη είναι να εντοπίσει, εκτός από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, τυχόν μειονεκτήματα και να τα καταγράψει. Γι’ αυτό το λόγο σε μια δοκιμή πολλών χιλιομέτρων οδηγούμε το νέο L200 από την Αθήνα στα ορεινά του Μετσόβου σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε; Ακολουθήστε μας μέχρι τον ποταμό Αώο και ενημερωθείτε σχετικά.
Αθήνα-Μέτσοβο
Στο δρόμο το pick up της Mitsubishi έχει καλή οδική συμπεριφορά, μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες και το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο δρόμο. Έντονες κλίσεις δημιουργούνται μόνο όταν ο οδηγός δοκιμάσει να το στρίψει στα όριά του σε κλειστές στροφές, αλλά ακόμη και τότε διατηρεί τον πλήρη έλεγχό του. Το άκαμπτο πλαίσιό του συνεισφέρει στην ευστάθεια, ενώ και οι εξελιγμένες αναρτήσεις προσφέρουν καλύτερη οδική συμπεριφορά. Ο κινητήρας των 2.2 λίτρων με τους 150 ίππους αποδεικνύεται ζωηρός και ικανός να κινήσει γρήγορα το pick up, αν και θα μπορούσε να ροπιάζει σε ακόμη χαμηλότερο εύρος στροφών. Το κιβώτιο του οχήματος της δοκιμής έχει εξάρι χειροκίνητο με κοντές σχέσεις που κουμπώνουν εύκολα. Μια παρατήρηση που σημειώνουμε είναι το βαρύ πεντάλ του συμπλέκτη, το οποίο μετά από πολύωρη χρήση, κυρίως σε αστικό κύκλο, κουράζει το αριστερό πόδι του οδηγού, εκτός κι αν είναι θέμα συνήθειας.
Αυχένας Κατάρας-Ποταμός Αώος
Εκτός δρόμου το L200 το βαθμολογούμε με άριστα καθώς οι δυνατότητές του είναι εξαιρετικές. Βγαίνουμε από τον αυχένα της Κατάρας και οδηγούμε σε αχαρτογράφητους δρόμους με κατεύθυνση τον ποταμό Αώο. Σε πρώτη φάση κλειδώνουμε το κεντρικό διαφορικό με την επιλογή 4HLC για σκληρό έδαφος. Έπειτα, κινούμαστε σε σημεία με πολλή λάσπη, η οποία φτάνει αρκετά ψηλά στις πόρτες. Επιλέγουμε τη λειτουργία 4LLC, κλειδώνοντας το πίσω διαφορικό. Ακόμη και αν τα λάστιχα δεν ενδείκνυνται για τέτοιες καταστάσεις, όπως του οχήματος της δοκιμής, εμείς δεν αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα. Μας αρέσει η ηχομόνωση. Είναι πολύ καλή και ακόμη και σε ψηλές στροφές, πάνω από τις 4.000, περνάει περιορισμένος θόρυβος στο εσωτερικό.
Το κεντρικό μπλοκέ διαφορικό προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου και ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H mode. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια νέα λειτουργία, την Off Road Mode η οποία βελτιώνει την πρόσφυση εκτός δρόμου, επιλέγοντας μια από τις ρυθμίσεις για οδήγηση σε χαλίκι, χιόνι άμμο ή πέτρα. Η ισχύς του κινητήρα, οι ρυθμίσεις της μετάδοσης και πέδησης προσαρμόζονται ανάλογα, για βέλτιστη απόδοση. Προσεγγίζοντας σημεία δίπλα στον ποταμό με μεγάλη κατηφόρα ενεργοποιούμε το σύστημα Hill Descent Control το οποίο εφαρμόζει αυτόματα την απαιτούμενη ισχύ πέδησης ώστε να διατηρηθεί η τρέχουσα ταχύτητα, σε απότομες κατηφόρες. Στο σύστημα με χειροκίνητο κιβώτιο το σύστημα ενεργοποιείται με την πρώτη σχέση στο κιβώτιο στα 3-20 χλμ/ώρα. Οι προκλήσεις εκτός δρόμου είναι πολλές και γι’ αυτό το λόγο το L200 σχεδιάστηκε να αντιμετωπίζει ακόμη και τις πιο ακραίες. Να αναφέρουμε ότι η πλευρική κλίση φτάνει μέχρι τις 45ο, η γωνία προσέγγισης τις 30ο, η γωνία απομάκρυνσης τις 22ο και η γωνία ανόδου σε ράμπα τις 24ο.
Δυναμικότερη εμφάνιση
Όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση του L200 ομολογούμε ότι μας άρεσε πολύ, χάρη στην κοφτερή σχεδίασή του. Μπροστά είναι πιο τετραγωνισμένο, με πιο τονισμένες πλαϊνές πλευρές και νέα μεταλλικά πάνελ. Τα νέα χαρακτηριστικά της μπροστινής πλευράς αφορούν τη στενότερη και ψηλότερη μάσκα με δύο μπάρες καθώς και το υψηλότερο καπό κατά 40 χιλιοστά. Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική με την προσθήκη μιας αεροτομής στην περιοχή μεταξύ καμπίνας και καρότσας για την καλύτερη διαχείριση της ροής και του θορύβου του αέρα. Επιπλέον σχεδιάστηκαν νέοι καθρέφτες. Η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πόρτας αγκαλιάζοντας τα πίσω φτερά. Οι νέες ζάντες 18 ιντσών με έξι φαρδιές διπλές ακτίνες τονίζουν την κομψότητα και τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου. Να αναφέρουμε επίσης ότι έχουν προστεθεί τέσσερις νέοι χρωματισμοί: το Graphite Gray, το Passion Orange, το Red Solid και το White Diamond.
Αναρτήσεις και φρένα
Το νέο L200 διατηρεί τη διάταξη της προηγούμενης γενιάς, με πιο σκληρά ελατήρια μπροστά και φύλλα σούστας πίσω, τα οποία πλέον είναι έξι. Να αναφέρουμε επίσης ότι στα μοντέλα με ζάντες 18 ιντσών οι εμπρός δίσκοι έχουν αυξηθεί από 294 χιλιοστά σε 320 χιλιοστά και εφοδιάζονται με διπίστονες δαγκάνες.
Κινητήρας 150 ίππων
Στη νέα έκδοση του κινητήρα έχει μειωθεί η τριβή μεταξύ κινούμενων εξαρτημάτων και έχει βελτιωθεί σημαντικά η απόκριση του συστήματος ψεκασμού. Ακόμη, η μείωση του βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος των στροφών. O κινητήρας αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και 400 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ. και έχει Ad blue για τη μείωση των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου. Συνεργάζεται με εξάρι αυτόματο ή εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Μοντέρνο εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι πλήρως ανανεωμένο με ποιοτικότερα υλικά, μαλακές επιφάνειες ενώ έχει δοθεί έμφαση στην ψηφιοποίηση με οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων. Χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι η ευρυχωρία που εξασφαλίζει στους μπροστά επιβάτες, η καλύτερη ηχομόνωση και τα υλικά απόσβεσης κραδασμών. Ο χώρος για τους δυο πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος για τα πόδια τους και πρακτικά χωράνε μόνο άτομα μικρού – μεσαίου αναστήματος. Βελτιωμένη είναι και η αποθηκευτική ικανότητα για μικρότερα αντικείμενα, και στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται εμπρός και πίσω θήκες για κινητά καθώς και νέες θύρες usb.
Συστήματα ασφαλείας
Το L200 διαθέτει προηγμένη τεχνολογία σε συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως, τη λειτουργία των πολλαπλών προβολών με πανοραμική εικόνα 360ο το οποίο χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα.
Το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών εκπέμπει έναν ηχητικό συναγερμό και ενεργοποιεί τη λειτουργία πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης. Το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν ή βρίσκονται σε τυφλή γωνία.
Η αυτόματη λειτουργία προβολέων προσφέρει ευκολία στη βραδινή οδήγηση, χωρίς να απομακρύνεται το χέρι του οδηγού από το τιμόνι. Επιπλέον διαθέτει επτά αερόσακους για την προστασία όλων των επιβατών. Το σύστημα ενεργητικής ευστάθειας ρυθμίζει ανεξάρτητα την ισχύ πέδησης στους τροχούς κατά τη διάρκεια στροφών για να βοηθήσει στη διατήρηση της ευστάθειας του οχήματος όπου χρειαστεί.
Καρότσα
Στα πλεονεκτήματα της έκδοσης club cab καταγράφουμε τις αυξημένες διαστάσεις της καρότσας η οποία φέρει σκληρή επένδυση καθώς και έξι κρίκους πρόσδεσης φορτίου. Το μήκος της είναι 1.850 χιλιοστά, το πλάτος 1.470 χιλιοστά και το ύψος των πλαϊνών τοιχωμάτων 475 χιλιοστά. Μπορεί να υποστηρίξει φορτία μέχρι και 1.120 κιλά.
Στο δια ταύτα η νέα γενιά του L200 είναι καλύτερη από την προηγούμενη σε όλους τους κρίσιμους τομείς οι οποίοι κάνουν το ταξίδι πιο άνετο και ασφαλές. Αυτό που μας άρεσε πολύ στο Mitsubishi είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του, ξεπερνώντας με χαρακτηριστική ευκολία κάθε εμπόδιο. Παράλληλα διατηρεί την ίδια ικανότητα φόρτωσης μεταφέροντας βαριά αντικείμενα με ευκολία, χωρίς να μειώνονται οι επιδόσεις του.