Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Για να μην τους προκάμει ο άλλος Η παγκοσμιοποίηση στο μεγαλείο της. Τον τελευταίο καιρό, γινόμαστε μάρτυρες αλλεπάλληλων εξαγορών εταιρειών, συνενώσεων, συμπράξεων και απίστευτων συμμαχιών μεταξύ γ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τρίτη 01/12/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Για να μην τους προκάμει ο άλλος

Η παγκοσμιοποίηση στο μεγαλείο της. Τον τελευταίο καιρό, γινόμαστε μάρτυρες αλλεπάλληλων εξαγορών εταιρειών, συνενώσεων, συμπράξεων και απίστευτων συμμαχιών μεταξύ γιγαντιαίων ομίλων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Οικονομίες κλίμακας θα 'λεγε κανείς, αφού ανέκαθεν αυτός ήταν ο βασικός σκοπός των συνενώσεων.

Αυτό πλέον ισχύει εν μέρει. Γιατί, στο μεταξύ, οι Ευρωπαίοι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια άλλη μεγαλύτερη πρόκληση: Την ανάγκη απόκτησης των νέων τεχνολογιών, των απαραίτητων, για να οδηγηθούν στην κατασκευή οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, οχημάτων ψηφιακά διασυνδεδεμένων και εν τέλει, οχημάτων αυτόνομων. Τεχνολογίες που θα έπρεπε ή να τις αναπτύξουν οι ίδιοι όμιλοι επενδύοντας πολλά δισ. ευρώ ή να τις αποκτήσουν εξαγοράζοντας τις εταιρείες που ήδη τις είχαν αναπτύξει, έχοντας μάλιστα και την ανάλογη τεχνογνωσία. Η τρίτη εκδοχή, ήταν η δημιουργία θυγατρικών εταιρειών από τους ομίλους, για να ακολουθήσει το μεταξύ τους πάντρεμα, ώστε από κοινού να αναπτύξουν τις πολυπόθητες και άκρως απαραίτητες τεχνολογίες για λογαριασμό των ομίλων τους.

Και οι τρεις δρόμοι επελέγησαν κατά περίπτωση, ανάλογα δηλαδή με τι έκριναν προτιμότερο οι επικεφαλής των ομίλων, αλλά το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουμε σε συνενώσεις που κανείς μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να διανοηθεί, όπως π.χ. ΜΑΝ με Scania υπό την ομπρέλα του ομίλου VW, ο οποίος τώρα εξαγόρασε και τον αμερικάνικο κολοσσό Navistar (κατασκευάζει τα φορτηγά International σε Αμερική και Αυστραλία). Αλλά στο μεταξύ, οι παραπάνω μάρκες, μέχρι τη συνένωσή τους, είχαν εξαγοράσει ένα ολόκληρο πλήθος μικρότερων εταιρειών νεοφυών τεχνολογιών σε Ευρώπη και ΗΠΑ για το λόγο που αναφέραμε. Το ίδιο συνέβη με τη Volvo, η οποία έχοντας εξαγοράσει τη γαλλική Renault Trucks, απέκτησε και την αμερικάνικη Mack και, τώρα, το Volvo group εξαγοράζει τη UD Trucks, θυγατρική της Isuzu και πάει λέγοντας για να μην αναφερθούμε στο γίγαντα Daimler, ο οποίος ελέγχει δεκάδες επιχειρήσεις σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική.

Προς τι όμως αυτή η ομοβροντία των συνενώσεων και των εξαγορών και μάλιστα με καταιγιστικούς ρυθμούς; Γιατί απλά, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βρέθηκαν πίσω. Τώρα τρέχουν για να μη τους προκάμει ο άλλος: Ο Kινέζος που έχει βαλθεί να ελέγξει την παγκόσμια οικονομία…

Ευχόμαστε καλό μήνα, καλές γιορτές και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext