Τροχοί & TIR

Μεταφορά ανταλλακτικών με Mercedes-Benz Sprinter

«Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στο χώρο των ανταλλακτικών και χρειαζόμαστε ένα όχημα να μεταφέρει εμπορεύματα από τις κεντρικές εγκαταστάσεις μας της Θεσσαλονίκης, στο υποκατάστημα στη Λάρισα και
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/12/2020 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η οδήγηση του Sprinter γίνεται με δίπλωμα Β’ κατηγορίας, δεν έχει περιοριστή ταχύτητας και επιπρόσθετα δεν απαιτείται χρήση ψηφιακού ταχογράφου.
Η οδήγηση του Sprinter γίνεται με δίπλωμα Β’ κατηγορίας, δεν έχει περιοριστή ταχύτητας και επιπρόσθετα δεν απαιτείται χρήση ψηφιακού ταχογράφου.

«Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στο χώρο των ανταλλακτικών και χρειαζόμαστε ένα όχημα να μεταφέρει εμπορεύματα από τις κεντρικές εγκαταστάσεις μας της Θεσσαλονίκης, στο υποκατάστημα στη Λάρισα και εν συνεχεία να κάνει διανομές στο κέντρο της πόλης. Τι αυτοκίνητο να προτιμήσουμε;». Σε ένα ερώτημα σαν αυτό, η πρόταση της Mercedes-Benz είναι το μοντέλο Sprinter Van. Είναι ιδανικό για μακρινά ταξίδια, ευέλικτο στην κίνησή του στην πόλη, με χωρητικότητα τέσσερις ευρωπαλέτες και όγκο φορτίου έως 17 κ.μ.

Για να διαπιστώσουμε ποια ακριβώς πλεονεκτήματα προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, το οδηγούμε από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα, στην εταιρεία Inter Cars όπου αναλαμβάνουμε την επόμενη παραγγελία. Να υπενθυμίσουμε ότι το Sprinter με μικτό φορτίο 3,5 τόνων οδηγείται με δίπλωμα Β’ κατηγορίας, δεν έχει περιοριστή ταχύτητας και, επίσης, δεν απαιτείται χρήση ψηφιακού ταχογράφου.

Διαστάσεις και βάρη

Το Sprinter στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη αμαξώματος, την Compact στα 5.267 χιλιοστά και την Standard στα 5.932 χιλιοστά. Επιπλέον, διατίθεται σε δύο εκδόσεις μικτού φορτίου στα 3.000 και 3.500 κιλά αντίστοιχα. Η υψηλή οροφή (Η2) έχει συνολικό εξωτερικό ύψος 2.638 χιλιοστά. Το βαν έχει δυναμική παρουσία χάρη στην μπροστινή πλευρά του με την ανασηκωμένη μάσκα και τις μεγάλες γρίλιες του. Οι καθρέφτες είναι θερμαινόμενοι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι. Διαθέτει δύο πόρτες, τη δεξιά συρόμενη και μία δίφυλλη πίσω με άνοιγμα έως και 270 μοίρες. Το σκαλοπάτι της πίσω πόρτας βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένο, στα 566 χιλιοστά, γεγονός που διευκολύνει πολύ τη φορτοεκφόρτωση στην κλούβα.

Πρακτικός χώρος οδήγησης

Η είσοδος στο εσωτερικό του Sprinter γίνεται από ένα σκαλοπάτι, το οποίο εμφανίζεται με το άνοιγμα της πόρτας και βρίσκεται κοντά στο έδαφος. Για την ευκολότερη είσοδό τους οι επιβάτες μπορούν να κάνουν χρήση των χειρολαβών οι οποίες είναι τοποθετημένες στην προέκταση του ραφιού επάνω από το παρμπρίζ. Η πλάτη του καθίσματος του οδηγού ρυθμίζεται χειροκίνητα, όπως και το τιμόνι ως προς τις δύο έννοιες, δηλαδή την κλίση και το ύψος του.

Το κάθισμα του συνοδηγού είναι σταθερό και από κάτω του βρίσκονται δύο ντουλάπια. Αν ταξιδεύει μεσαίος επιβάτης αυτός έχει το λιγότερο χώρο για τα πόδια του, καθώς το αριστερό πόδι του ακουμπάει στον λεβιέ ταχυτήτων. Η αποθηκευτική θήκη κάτω από το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, προσφέρει επιπλέον δυνατότητες αποθήκευσης, όπως και το ράφι επάνω στο ταμπλό. Επίσης διατίθενται τέσσερις ποτηροθήκες οι οποίες είναι εύκολα προσβάσιμες για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται εργοστασιακό ηχοσύστημα με Bluetooth, ημιαυτόματος κλιματισμός TEMPMATIC και πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη.

Οπισθοπορεία με ασφάλεια

Το καθημερινό άγχος ενός οδηγού βαν είναι το παρκάρισμα και οι ελιγμοί σε στενά σημεία με περιορισμένο χώρο. Οι καθρέφτες του Sprinter προσφέρουν καλή ορατότητα, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Με την κάμερα οπισθοπορείας, εμφανίζεται στον εσωτερικό καθρέφτη η περιοχή πίσω ακριβώς από το όχημα, μόλις επιλέγει ο οδηγός την όπισθεν. Έτσι μπορεί να υπολογίσει με ασφάλεια τον διαθέσιμο χώρο που έχει για μανούβρες.

Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων

Ο κινητήρας των 2,1 λίτρων είναι διαθέσιμος σε δύο επίπεδα ισχύος, στους 114 ή στους 143 ίππους. Είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6d-TEMP και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς.

Να αναφέρουμε ότι τα βασικά πλεονέκτημα των οχημάτων με μπροστινή κίνηση είναι η χαμηλότερη αρχική τιμή, το πρόσθετο ωφέλιμο φορτίο καθώς και το χαμηλότερο κατώφλι χώρου φόρτωσης σε σχέση με τα οχήματα με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Στον δρόμο με το Sprinter

Ενεργοποιούμε τον κινητήρα πατώντας το κουμπί Start/Stop, και λύνουμε το χειρόφρενο. Παρατηρούμε ότι έχει μεγάλη διαδρομή, καθώς το δεξί χέρι πρέπει να κατέβει αρκετά χαμηλά και, η αλήθεια είναι πως, θα προτιμούσαμε να έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρικό χειρόφρενο. Η στεφάνη του δερμάτινου τιμονιού είναι μικρή και από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται τον υπολογιστή του οχήματος και το σύστημα πολυμέσων με έλεγχο αφής ή από τα πλήκτρα χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο αντιλαμβανόμαστε την καλή απόκριση του κινητήρα, περίπου από τις 1.500 σ.α.λ όπου αρχίζει να ροπιάζει. Με 100 χλμ/ώρα και 1.900 σ.α.λ η στιγμιαία κατανάλωση βρίσκεται στα 7.9 λίτρα /100χλμ. Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό πως όταν το αυτοκίνητο κινείται με φορτίο, δεν γίνονται αισθητές οι αναπηδήσεις στο πίσω μέρος του οχήματος περνώντας πάνω από λακκούβες. Αυτό που μας άρεσε στον κινητήρα του Sprinter είναι ότι αποκρίνεται γρήγορα στις δύο υψηλές σχέσεις, πέμπτη και έκτη, ακόμη και όταν οι στροφές είναι χαμηλά. Γενικότερα, για τα φορτία που πρόκειται να μεταφέρει το Sprinter, με ωφέλιμο 1.299 κιλά, θεωρούμε ότι ο κινητήρας των 143 ίππων πρόκειται να ικανοποιήσει τις ανάγκες του οδηγού, εξασφαλίζοντας συνεχόμενη ισχύ και σε δύσκολες ανηφορικές διαδρομές. Βγαίνοντας από το τελευταίο τούνελ στα Καμένα Βούρλα μία ξαφνική ριπή ανέμου θα γίνει αισθητή στο αμάξωμα, μας κούνησε στην επάνω πλευρά. Το καλό είναι ότι στο τιμόνι δεν αισθανθήκαμε κανένα κούνημα καθώς το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, σε συνεργασία με το E.S.P. (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας) ενεργοποιήθηκε άμεσα κάνοντας το όχημα να παραμείνει στη λωρίδα του.

Φόρτωση και μεταφορά ανταλλακτικών

Η επόμενη παραγγελία της εταιρείας Inter Cars είναι η μεταφορά τεσσάρων ευρωπαλετών την οποία θα αναλάβει το Sprinter.

Να αναφέρουμε ότι το κλαρκ μπορεί να τις φορτώσει τόσο από την πίσω δίφυλλη πόρτα η οποία ανοίγει μέχρι τις 270 μοίρες όσο και από την πλαϊνή συρόμενη. Στο δάπεδο της κλούβας βρίσκονται συνολικά οκτώ κρίκοι πρόσδεσης φορτίου καθώς και τρία φώτα τα οποία παρέχουν αρκετό φωτισμό. Το εσωτερικό ύψος είναι 1.927 χιλιοστά, το μήκος 3.397 χιλιοστά και το πλάτος 1.787 χιλιοστά, το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.553 χιλιοστά. Στην κίνησή μας στο κέντρο της πόλης με το Sprinter διαπιστώσαμε ότι είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, το οποίο δεν σε προβληματίζει, παρά το μεγάλο όγκο του. Σε αυτό συντελούν το καλό κόψιμο του τιμονιού, το μεγάλο παρμπρίζ καθώς και η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης για ευρύ οπτικό πεδίο κατά την οδήγηση.

Στο δια ταύτα οι πολυάριθμες εκδόσεις του Sprinter με τον πλούσιο εξοπλισμό, την αξιόπιστη γραμμή κίνησης και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο, προσφέρουν τη δυνατότητα για οικονομικές επαγγελματικές μεταφορές / διανομές, σε συνδυασμό μάλισταε την προσφορά που τρέχει την περίοδο αυτή με όφελος από 2.100 ευρώ.

Τέλος το Sprinter Van αποτελεί μια καλή επιλογή, συνδυάζοντας αποδοτικότητα και αξιοπιστία για κάθε επαγγελματία και επιχείρηση.

PreviousNext