Ο επικεφαλής της Iveco αναλύει την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών και εξηγεί τις στρατηγικές επιλογές της ιταλικής εταιρείας.

T&T: Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα της κατάστασης της αγοράς των LCV στη διάρκεια, και μετά την πανδημία της Covid-19;

L.S.: Το 2020 ήταν φυσικά μία χρονιά που όμοιά της δεν έχουμε ζήσει, με υψηλή μεταβλητότητα στην αγορά. Από τον Μάρτιο του περασμένου έτους άλλαξαν όλα. Αρχικά προσπαθήσαμε να συγκρατήσουμε τα κόστη και να διασφαλίσουμε απαραίτητη ρευστότητα. Η πτώση 25% με 30% που αρχικά βίωσε η αγορά των ελαφρών επαγγελματικών ήταν δραματική. Ευτυχώς είδαμε τις ταξινομήσεις και το after sales να ανεβαίνουν σημαντικά στο τελευταίο τρίμηνο, αντισταθμίζοντας σε σημαντικό βαθμό τη ζημιά που είχε γίνει στο πρώτο μισό της χρονιάς. Παρατηρήσαμε μία έκρηξη της ζήτησης για βαν σε δύο τομείς, το ηλεκτρονικό εμπόριο, και τα αυτοκινούμενα/campers. Με λίγα λόγια, κλείσαμε στο μείον 8% σε σχέση με το 2019. Για το 2021, κι εφόσον δεν έχουμε άσχημες εξελίξεις με την πανδημία, η εκτίμησή μας είναι θετική, καθώς οι παραγγελίες είναι υψηλότερες ακόμη και σε σχέση με το 2019. Η γκάμα του Daily είναι τώρα σε πλήρη ανάπτυξη, κάτι που μας λύνει τα χέρια. Στη Βραζιλία και την Αργεντινή είχαμε πτώση, αλλά ειδικά στη δεύτερη περίπτωση όπου το Daily είναι ο κυρίαρχος της αγοράς, αναμένουμε 35% άνοδο των ταξινομήσεων για το 2021.

T&T: Πριν από μερικά χρόνια, στην έκθεση ΙΑΑ είχατε δείξει ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο Daily με την ονομασία Vision, το οποίο είχε φουτουριστικό σχεδιασμό, εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης και πολύ υψηλή συνδεσιμότητα –έφτασε μήπως η στιγμή να δούμε ένα παρόμοιο όχημα παραγωγής;

L.S.: Το συγκεκριμένο κόνσεπτ ήταν η επίδειξη διαφόρων ιδεών που είχαμε για το αποκαλούμενο «last mile delivery». Ο κλάδος των αστικών διανομών ενισχύεται και μεγαλώνει συνεχώς, οπότε ναι, πολλά από αυτά που είδατε θα βρουν εφαρμογή σε οχήματα παραγωγής.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (396) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.