Ένα μεγάλο όνομα, η Εθνική Leasing, πραγματοποιεί δυναμικό άνοιγμα στην αγορά των μισθώσεων επαγγελματικών αυτοκινήτων με έμφαση στις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες αυτές των ελαφρών και μεσαίων φορτηγών αστικών μεταφορών, αλλά και στους τράκτορες προσβλέποντας έτσι να καλύψει και τις ανάγκες των αυτοκινητιστών ΦΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών.

«Είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε συμφέρουσες λύσεις τόσο στις εμπορικές επιχειρήσεις, όσο και στις μεταφορικές με οχήματα καινούργια έτοιμα για δουλειά, σήμερα», μας λέει ο κ. Γιώργος Κιολεΐδης Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών της Εθνικής Leasing και με μεγάλη εμπειρία στο χώρο των φορτηγών.

1

Τώρα και στην Ελλάδα

Θέλοντας να ενημερώσουμε πιο αναλυτικά τους αναγνώστες μας, πάνω στο θέμα των μισθώσεων που ανέκαθεν τους απασχολούσε, ζητήσαμε από τον κ. Κιολεΐδη να μας παραχωρήσει τη συνέντευξη που ακολουθεί:

EΡ.: Μέχρι τώρα, οι μισθώσεις των επαγγελματικών στην Ελλάδα αφορούσαν κυρίως ελαφρά φορτηγά, μέχρι 3,5 τόνους. Τι σας οδήγησε στο πέρασμα στις βαρύτερες κατηγορίες βάρους;

AΠ.: Όπως γνωρίζετε με το νόμο 4663/2020, δόθηκε το πράσινο φως για μισθώσεις φορτηγών κάθε κατηγορίας βάρους. Επιτρέπονται πλέον στους αυτοκινητιστές και στις μεταφορικές επιχειρήσεις οι μισθώσεις φορτηγών τα οποία μπορούν να τίθενται σε κυκλοφορία ως δημόσιας χρήσης και μάλιστα στο όνομα του μισθωτή. Με δυο λόγια έγινε και στην Ελλάδα αυτό που τώρα και πολλές δεκαετίες ισχύει στην Ευρώπη και αποτελεί ουσιώδη παράγοντα ανάπτυξης του Κλάδου των Μεταφορών.

Επομένως, η Εθνική Leasing περνώντας στις μισθώσεις φορτηγών βαρύτερων κατηγοριών, έρχεται να δώσει λύσεις στις μεταφορικές επιχειρήσεις, μεγάλες ή μικρές, να αποκτήσουν φορτηγά έτοιμα για δουλειά.

2

EΡ.: Μπορείτε να μας πείτε ποιες είναι οι προτάσεις σας; Ποια φορτηγά έχετε έτοιμα προς μίσθωση;

AΠ.: Αυτή τη στιγμή ξεκινάμε με τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες βάρους σε συνδυασμό με το είδος της μεταφοράς που επίσης βρίσκεται σε ανοδική πορεία, δηλαδή τις ψυγειομεταφορές. Επιλέξαμε πλαίσια των φορτηγών IVECO και FUSO (Mitsubishi) για μικτά βάρη 5 και 8 τόνους πάνω στα οποία τοποθετήθηκαν σύγχρονοι ψυκτικοί θάλαμοι, κατάλληλοι για αστικές και περιφερειακές μεταφορές. Εκτός της πίσω δίφυλλης πόρτας, όλοι οι θάλαμοι φέρουν και πλαϊνή, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα διαμερισματοποίησης με διάφραγμα για διαφορετικές θερμοκρασίες.

EΡ.: Το ψυκτικό μηχάνημα είναι επίσης τοποθετημένο;

AΠ.: Φυσικά. Γι' αυτό λέμε ότι είναι «έτοιμα για δουλειά». Έχουν το γνωστό μηχάνημα Vector 500 της Carrier.

EΡ.: Στη γκάμα των προς μίσθωση οχημάτων περιλαμβάνονται, όπως είπατε και τράκτορες. Εδώ, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα μάρκας, ιπποδύναμης ή και μεταξόνιου;

AΠ.: Ναι. Στο πλάνο μας έχουμε σύγχρονους τράκτορες Scania, Mercedes-Benz και Iveco. Ο κινητήρας τους θα έχει ισχύ πέριξ των 480 ίππων, δηλαδή στην ιπποδύναμη που κινείται η συντριπτική πλειονότητα των τρακτόρων στην Ευρώπη. Την ίδια λογική ακολουθήσαμε και με τη μετάδοση.

Όλοι οι τράκτορες προσφέρονται με 12άρι αυτοματοποιημένο σασμάν, το πλέον διαδεδομένο σήμερα κιβώτιο. Επιλέξαμε επίσης το μεταξόνιο των 3,70 μ. το οποίο καλύπτει τις περισσότερες εφαρμογές έλξης.

3

Πολλά τα οφέλη για τον επαγγελματία

EΡ.: Μετά τα παραπάνω, ερχόμαστε στο βασικό ερώτημα: Γιατί ο επιχειρηματίας, η μεταφορική εταιρεία ή ο αυτοκινητιστής να επιλέξει τη λύση της μίσθωσης;

AΠ.: Μια πρώτη απάντηση είναι ότι θα έχει ένα ή περισσότερα εντελώς καινούργια φορτηγά με τα οποία μπορεί να ανανεώσει ή να μεγαλώσει άμεσα το στόλο του, αναπτύσσοντας τις μεταφορικές του δραστηριότητές, χωρίς να υποχρεωθεί να εκταμιεύσει ποσά περιορίζοντας τη ρευστότητα της επιχείρησής του.

EΡ.: Μπορείτε επιγραμματικά να μας απαριθμήσετε τα οφέλη, αυτά που προσφέρει η Εθνική Leasing;

AΠ.: Ναι, και θα ήθελα να ξεκινήσω από το βασικό, ότι δηλαδή ο πελάτης μας μπορεί και «μπατζετάρει» προγραμματίζει δηλαδή ένα μηνιαίο ποσό, αυτό που αντιστοιχεί στο μίσθωμα, το οποίο παραμένει σταθερό σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, καθώς αυτό περιλαμβάνει όλα τα κόστη, πλην βέβαια του καυσίμου. Συγκεκριμένα το πακέτο της μίσθωσης φορτηγών περιλαμβάνει:

α. Πλήρες πακέτο service του αυτοκινήτου για όλη τη διάρκεια της σύμβασης περιλαμβανομένων και των ανταλλακτικών. Καλύπτουμε δηλαδή οποιαδήποτε βλάβη θα μπορούσε να παρουσιάσει το φορτηγό, αν και καινούργιο, και την συντήρησή του, όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή.

β. Αλλαγή όλων των ελαστικών στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα.

γ. Δωρεάν φορτηγό της ίδιας κατηγορίας σε περίπτωση βλάβης για το χρόνο που θα παραμείνει στο συνεργείο.

δ. Μικτή ασφάλεια και

ε. Δωρεάν οδική βοήθεια.

4

Το πλεονέκτημα βρίσκεται στις φοροαπαλλαγές

EΡ.: Στις μισθώσεις επαγγελματικών οχημάτων, το κυριότερο όφελος για τις επιχειρήσεις είναι απ’ ό,τι γνωρίζουμε, το οικονομικό, αυτό που προέρχεται από φοροαπαλλαγές. Ισχύει το ίδιο και για τα φορτηγά που μισθώνετε;

AΠ.: Ισχύει θα λέγαμε και με το παραπάνω. Όλα τα μηνιαία μισθώματα αποτελούν έξοδο κατά 100% της επιχείρησης. Εύκολα ένας επιχειρηματίας ή ο λογιστής του, μπορούν να υπολογίσουν το ετήσιο όφελος που προκύπτει από τη μείωση του φορολογητέου εισοδήματος της εταιρείας και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί έρχεται να αντισταθμίσει, σε μεγάλο ποσοστό, το μηνιαίο μίσθωμα που καταβάλλει ο πελάτης μας.

EΡ.: Ποια είναι η διάρκεια της μίσθωσης;

AΠ.: Είναι 6 χρόνια χωρίς την υποχρέωση να το εξαγοράσει, οπότε το μίσθωμα είναι χαμηλότερο.

EΡ.: Και αν θέλει να το εξαγοράσει, έχει επιλογή;

AΠ.: Εδώ, η Εθνική Leasing έχει μια πολύ ελκυστική πρόταση, μια συμφέρουσα εναλλακτική: Επεκτείνουμε κατά τρία χρόνια τη σύμβαση της μίσθωσης, και για τα τρία αυτά επιπλέον χρόνια το μίσθωμα μειώνεται δραστικά, αλλά χωρίς τις παροχές του αρχικού πακέτου. Με την πάροδο και των τριών αυτών χρόνων, το φορτηγό περνάει στην ιδιοκτησία του πελάτη μας.

5

EΡ.: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να μισθώσει ένας αυτοκινητιστής ΦΔΧ ένα φορτηγό;

AΠ.: Απαιτείται μια προκαταβολή που ορίζεται στο 15% της λιανικής τιμής του φορτηγού. Για τους αυτοκινητιστές ΦΔΧ, θα πρέπει να έχουν την άδεια του επαγγέλματος, να έχουν ήδη ένα ΦΔΧ στο όνομά τους και διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησής τους για τα τρία τελευταία χρόνια.

Κλείνοντας αυτή την ενδιαφέρουσα συνέντευξη, εμείς θα θέλαμε μόνο να σημειώσουμε ότι η χώρα μας, με την πρωτοβουλία αυτή της Εθνικής Leasing, εισέρχεται στις μισθώσεις μεσαίων και βαρέων φορτηγών και στις μισθώσεις που απευθύνονται στους αυτοκινητιστές ΦΔΧ σε μια σύγχρονη βάση, όμοια με αυτή που ισχύει στην Ευρώπη.

Για περισσότερες διευκρινίσεις και πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον κ. Γιώργο Κιολεΐδη στο τηλ. 210 5195000 και στο e-mail: autorent@nbgleasing.gr

6