Τη συνολικά αναβαθμισμένη γκάμα μοντέλων LCV παρουσίασε πρόσφατα η Renault, στην οποία πρωταγωνιστούν δύο νέα μοντέλα στην κατηγορία των compact vans. Λόγος γίνεται για το νέας γενιάς Kangoo Van, μέσω του οποίου εγκαινιάζεται το λεγόμενο «Σουσάμι Άνοιξε» (Open Sesame by Renault), μια μοναδική καινοτομία που εξασφαλίζει την πλευρική πόρτα με το μεγαλύτερο άνοιγμα της κατηγορίας.

Η γαλλική εταιρεία έδωσε μια πρόγευση και για τη νέα ηλεκτρική έκδοση του Kangoo Van και παράλληλα παρουσίασε και το ολοκαίνουργιο Express Van, ένα μοντέλο που προτάσσει τη συμφέρουσα σχέση τιμής – αξίας και το οποίο θα πραγματοποιήσει το εμπορικό του λανσάρισμα στη χώρα μας εντός του προσεχούς καλοκαιριού. Θα ακολουθήσει το νέο Kangoo Van -σε άγνωστη προς το παρόν ημερομηνία- ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα είναι έτοιμο και το ηλεκτρικό Kangoo Van E-TECH Electric.

«Με πάνω από 120 χρόνια εξειδίκευση στα LCV, η Renault είναι ο ηγέτης στην καινοτομία. Πλέον, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μια αναβαθμισμένη και πρωτοποριακή γκάμα μοντέλων, με τα ολοκαίνουργια Kangoo Van, Express Van και το νέο Trafic. Η καινοτόμος σχεδίαση “Open Sesame by Renault” αποτελεί μια παγκόσμια πρεμιέρα για την κατηγορία των LCV. Παράλληλα, ως ηγέτες στα ηλεκτρικά LCV στην Ευρώπη, προετοιμαζόμαστε για το μέλλον με νέα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα προϊόντα και λύσεις», δήλωσε σχετικά ο Αντιπρόεδρος του Business Unit LCV Renault, Mark Sutcliffe.

Το καινοτόμο νέο Kangoo Van

Το βασικότερο χαρακτηριστικό του νέου Kangoo απορρέει από το ότι έχει «απαλλαγεί» από τη μεσαία κολόνα, γεγονός που του επέτρεψε να διαθέτει πλευρικό άνοιγμα φόρτωσης πλάτους 1.446 χλστ., το οποίο -όχι μόνο είναι διπλάσιο από αυτό του τωρινού μοντέλου- αλλά αποτελεί και το μεγαλύτερο της κατηγορίας. Αποτελεί στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού και εφαρμόζεται στη δεξιά πλευρά του οχήματος κανονικού μήκους που φέρει δύο καθίσματα. Σημειώνεται, πως το γαλλικό van διατίθεται επίσης σε μακρύτερη έκδοση και μπορεί να αποκτηθεί με 2, 3 ή 5 καθίσματα (crew cab). Η δεύτερη βασική καινοτομία του νέου Kangoo Van -το οποίο κατασκευάζεται στο Μωμπέζ της Γαλλίας- ακούει στο όνομα «Easy Inside Rack» και ουσιαστικά αποτελεί ένα ράφι οροφής που επιτρέπει τη φόρτωση σε αυτό αντικειμένων μήκους 2 μέτρων (2,5 μ. στη μακριά έκδοση) και βάρους έως και 30 κιλών, απελευθερώνοντας χώρο στο πάτωμα της καρότσας, της διαστάσεις της οποίας μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί.

Το ωφέλιμο φορτίο στην κανονική έκδοση φτάνει έως τα 800 κιλά, ενώ στην μακρύτερη αγγίζει τον ένα τόνο, με την ελκτική ικανότητα με φρένα να έχει αυξηθεί στα 1.500 κιλά. Η μεγάλη έκδοση, διαθέτει έναν χώρο φόρτωσης όγκου 4,2 – 4,9 κ.μ., φέρει μια πλευρική πόρτα πλάτους 864 χλστ., και -με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού- μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα μήκους 3.548 χλστ. Το αυτοκίνητο μπορεί να αποκτηθεί είτε με ένα συμπαγές διαχωριστικό τοίχωμα (με ή χωρίς παράθυρο) είτε με ένα προστατευτικό πλέγμα. Η πίσω πόρτα ανοίγει μέχρι και κατά 180 μοίρες, με αναλογία 1/3 – 2/3.

Άκρως αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα του οχήματος, όπου υπάρχουν χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων όγκου 60 λίτρων. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της μάρκας, σημαντικά βελτιωμένη είναι η ηχομόνωση, η ανθεκτικότητα των καθισμάτων και η εργονομία. Από το πλήθος των εξοπλιστικών στοιχείων, ξεχωρίζει το σύστημα infotainment, Renault EASY LINK, με την οθόνη αφής των 8 ιντσών. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του συνολικά 12 επικουρικά συστήματα ADAS, τα οποία αυξάνουν τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια, ενώ στο άμεσο μέλλον θα προσφέρονται και μια σειρά τεχνολογιών ημιαυτόνομης οδήγησης, όπως το σύστημα Motorway & Traffic Companion.

Όσον αφορά στους κινητήρες, το νέο Kangoo Van εξοπλίζεται με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1,3 λτ., προδιαγραφών Euro 6D - Full, σε εκδόσεις 100 και 130 ίππων (TCe 100 PF και TCe 130 PF), με την ισχυρότερη -εκτός από το 6τάχυτο μηχανικό- να συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, EDC. Το «παρών» στη γκάμα δίνει και ο 1.500άρης diesel κινητήρας Blue dCi σε εκδόσεις 75, 95 και 115 ίππων, με τις δύο ισχυρότερες να μπορούν να παραγγελθούν με το EDC κιβώτιο. Σημειώνεται πως οι κινητήρες 1.3 TCE 130 PF και 1.5 blue dCi 95 προσφέρονται και σε εκδόσεις «Ecoleader», των οποίων η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα προς όφελος της κατανάλωσης, η οποία ξεκινά από τα 4,9 λτ./100 χλμ. για το πετρέλαιο και τα 6,1 λτ./100 χλμ. για τη βενζίνη (κύκλος WLTP). Μέσω διακόπτη στο ταμπλό ενεργοποιείται η λειτουργία «Eco-Mode» που μειώνει την κατανάλωση κατά 12%, ενώ αν ο οδηγός πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων σύμφωνα με τις υποδείξεις της λυχνίας «Gear Shift Indication», θα ρίξει την κατανάλωση κατά 5% ακόμα.

Αυτονομία 265 χλμ. για το ηλεκτρικό Kangoo Van

Το νέο ηλεκτροκίνητο Kangoo Van E-TECH Electric -όπως και το συμβατικό- θα διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος. Θα φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 75 kW (102 PS) ισχύος και 245 Nm ροπής και θα προσφέρει έξι λειτουργίες οδήγησης, ανάμεσα στις οποίες την «Eco» (55 kW) για μέγιστη αυτονομία και τη «Normal» (75 kW) για βέλτιστη απόδοση. Ο ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 44 kWh, οι οποίες προσδίδουν στο όχημα μια αυτονομία της τάξης των 265 χλμ., σύμφωνα πάντα με το πρότυπο μετρήσεων WLTP και με την τελική έγκριση να εκκρεμεί.

Οι μπαταρίες, σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης των 22 kW, φτάνουν στο 80% πληρότητας μέσα σε δύο ώρες. Επιπλέον, σε έναν τριφασικό φορτιστή των 11 kW απαιτούνται 4,5 ώρες και σε ένα μονοφασικό wall box των 7,4 kW, περίπου 7 ώρες. Σε μία ενισχυμένη οικιακή πρίζα χρειάζονται 19 ώρες και σε μία απλή 26 ώρες. Σε έναν ταχυφορτιστή των 75 kW, απαιτούνται 42 λεπτά φόρτισης (0-80%), ενώ μέσα σε 30 λεπτά εξασφαλίζεται αυτονομία 150 χλμ.

Ο κάθε υποψήφιος αγοραστής του Kangoo Van E-TECH Electric θα έχει στη διάθεσή του μια σειρά υπηρεσιών συνδεσιμότητας, οι οποίες σχεδιάστηκαν ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ανάμεσά τους, συναντάμε τον προγραμματισμό της φόρτισης και την εξ αποστάσεως θέρμανση/ψύξη της καμπίνας. Επιπλέον, ο χρήστης θα μπορεί να αναζητήσει εν κινήσει τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης και να υπολογίσει τη βέλτιστη διαδρομή με βάση την υπολειπόμενη αυτονομία του οχήματός του.

Το «value-for-money» Express Van

Το ολοκαίνουργιο Express Van αποτελεί ένα πρακτικό και αποδοτικό όχημα, το οποίο ποντάρει πολλά όχι μόνο στη συμφέρουσα σχέση τιμής-αξίας, αλλά και στις υψηλές μεταφορικές του δυνατότητες. Συγκεκριμένα, διαθέτει έναν χώρο φόρτωσης μήκους 1,91 μέτρων -τον μακρύτερο της κατηγορίας ο οποίος μπορεί να επεκταθεί ως τα 2,36 μέτρα- και μια μεγάλη συρόμενη πλευρική πόρτα πλάτους 716 χλστ. Με όγκο καρότσας έως και 3,7 κ.μ., προσφέρει ωφέλιμο φορτίο 780 κιλών στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και 650 κιλών στις πετρελαιοκίνητες.

Σε ό,τι αφορά στους πιο πάνω κινητήρες, η γκάμα αποτελείται από τον 1.3 TCE κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού -αποκλειστικά στην έκδοση των 100 ίππων- και τον 1.5 Blue dCi κινητήρα ντίζελ στις εκδόσεις των 75 και 95 ίππων. Αντίθετα με το Kangoo, δεν υπάρχει η επιλογή του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, παρά μόνο του μηχανικού των 6 σχέσεων. Το «παρών» δίνει και εδώ η έκδοση «Ecoleader» στον Blue dCi 75 κινητήρα, με τελική ταχύτητα, όμως, 100 χλμ./ώρα και χαμηλότερη κατανάλωση κατά 0,5 λτ./100 χλμ. από τη συμβατική έκδοση (από 5,1 λτ./100 χλμ. για το πετρέλαιο και από 6,7 λτ./100 χλμ. για τη βενζίνη). Ομοίως, προσφέρονται η λειτουργία «Eco-Mode» και η ενδεικτική λυχνία «Gear Shift Indication». Σημειώνεται, πως όλοι οι κινητήρες απαιτούν συντήρηση ανά διετία ή κάθε 30.000 χλμ.

Κατά τα λοιπά, το Express Van -το οποίο κατασκευάζεται στην Ταγγέρη του Μαρόκου- διαθέτει φτωχότερο μεν από το Kangoo Van, αλλά αρκούντως πλούσιο εξοπλισμό και μια σειρά επικουρικών συστημάτων ADAS που αναβαθμίζουν τα επίπεδα ασφάλειας και καθιστούν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν το «Rear View Assist» που μειώνει τα τυφλά σημεία και το «Trailer Stability Assist» που απλοποιεί τη διαδικασία έλξης τρέιλερ.

Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας πως το Renault Express παρουσιάστηκε και σε επιβατική έκδοση, η οποία όμως δεν θα λανσαριστεί στην Ευρώπη. Αντιθέτως η σχετική έκδοση του Kangoo θα δώσει κανονικά το «παρών» και με αυτή θα ασχοληθούμε εκτενώς σε επόμενο τεύχος του ΤΡΟΧΟΙ & TIR.