Τροχοί & TIR

Μεταφορές με το Mercedes-Benz Vito Van 110 CDI Long

Η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για το δημοφιλές μοντέλο της Mercedes-Benz, το Vito, γιατί συμπληρώνει 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά με τις συνολικές πωλήσεις του
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/05/2021 - 07:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Mercedes-Benz Vito είναι ευέλικτο στην κίνησή του στην πόλη χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και το καλό κόψιμο του τιμονιού.
Το Mercedes-Benz Vito είναι ευέλικτο στην κίνησή του στην πόλη χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και το καλό κόψιμο του τιμονιού.

Η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για το δημοφιλές μοντέλο της Mercedes-Benz, το Vito, γιατί συμπληρώνει 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά με τις συνολικές πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 1,8 εκατομμύρια μονάδες. Καλύτερο από ποτέ, το σημερινό Vito προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη του, με αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες, οικονομικό κινητήρα και αυξημένες διαστάσεις στην κλούβα του. Κατάλληλο για μια ευρεία γκάμα επαγγελματιών αποτελεί αναμφίβολα μια δελεαστική πρόταση στην κατηγορία του, όπως διαπιστώνουμε στην εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του. To φορτώνουμε εμπορεύματα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Λεων. & Σωτ. Λούκας, το οδηγούμε μέχρι τον Τύρναβο στο πρατήριο του Αθανάσιου και Νικήτα Σακελλάρη και εν συνεχεία φτάνουμε στο ιστορικό γεφύρι της Άρτας.

Μετά από συνολικά 1.710 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, έχουμε όλες τις απαντήσεις που αφορούν άμεσα τους επαγγελματίες, τόσο για την απόδοση του κινητήρα όσο και για τα στοιχεία εκμετάλλευσης του χώρου φόρτωσης.

Έκδοση Long

Λένε πως η πρώτη εντύπωση μετράει και η αλήθεια είναι ότι το Vito σε κερδίζει από την πρώτη ματιά, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του και τη δυναμική εμφάνισή του. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι θερμαινόμενοι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι παρέχοντας καλό οπτικό πεδίο, αν και θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερων διαστάσεων. Η κλούβα φέρει μια πίσω δίφυλλη πόρτα με γωνία ανοίγματος έως και 180ο χωρίς παράθυρο. Η συρόμενη πόρτα στη δεξιά πλευρά ανοίγει και κλείνει με ευκολία. Να αναφέρουμε επίσης ότι ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη το Vito είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη αμαξώματος, στο Long με μήκος 5.140 χιλιοστά και το Extra Long στα 5.370 χιλιοστά. Αντίστοιχα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις μικτού φορτίου στα 2.800, 3.050 και 3.200 κιλά.

Στον εσωτερικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα αυτά που χρειάζεται ο οδηγός, ώστε η εργασία του να γίνεται με τη μέγιστη αποδοτικότητα σε ένα άνετο και λειτουργικό περιβάλλον. Επάνω στο δερμάτινο τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται ως προς τις δύο έννοιες, βρίσκονται τα πλήκτρα για το τηλέφωνο, το ηχοσύστημα και για τον υπολογιστή ταξιδιού, έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Το ταμπλό διαθέτει τρεις ανοιχτές θήκες και είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό.

Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ενώ του συνοδηγού είναι διπλό και σταθερό. Βέβαια, ο μεσαίος επιβάτης δεν θα έχει την ίδια άνεση καθώς το αριστερό του πόδι θα περιορίζεται από το λεβιέ ταχυτήτων. Η επένδυση των καθισμάτων είναι από ύφασμα Caluma μαύρο και μας άρεσε γιατί καθαρίζεται εύκολα. Να τονίσουμε επίσης ότι η βάση και η πλάτη του καθίσματος είναι κατασκευασμένες από πυκνό αφρολέξ, έτσι ώστε να μην κουράζεται το σώμα των επιβατών μετά από πολύωρα ταξίδια. Ο ημιαυτόματος κλιματισμός TEPMATIC εξασφαλίζει γρήγορα ευχάριστη ατμόσφαιρα στην καμπίνα των επιβατών.

Συστήματα ασφαλείας

Κατά την οδήγηση, τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας της Mercedes-Benz αναλαμβάνουν να κάνουν το δρομολόγιο του οδηγού πιο εύκολο και, κυρίως, πιο ασφαλές για όλους τους χρήστες του δρόμου αλλά και το φορτίο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας Adaptive E.S.P, το οποίο πραγματοποιεί ρυθμίσεις ανάλογα με το φορτίο. Το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων μπορεί να διορθώνει αυτόματα την πορεία του οχήματος με ταχύτητα οδήγησης από 80 χλμ./ώρα, εξαιτίας των δυνατών ριπών του ανέμου. Η λειτουργία ενίσχυσης προσοχής του συστήματος Attention Assist βοηθάει τον οδηγό ώστε να μην αποκοιμηθεί, προειδοποιώντας τον ηχητικά και οπτικά, όταν αναγνωρίζει σημάδια κούρασης. Το σύστημα αξιολογεί τις κινήσεις του τιμονιού και λειτουργεί σε ταχύτητα άνω των 60 χλμ./ώρα. Επίσης, εξοπλίζεται με αερόσακο οδηγού ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο τιμόνι και σε περίπτωση ατυχήματος μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στο κεφάλι και το θώρακα. Ακόμη εξοπλίζεται με σύστημα ενεργής υποβοήθησης πέδησης και σύστημα πέδησης με ABS και ASR.

Ευέλικτο στην πόλη, αποδοτικό στον αυτοκινητόδρομο

Το Vito προορίζεται για μικτή χρήση, τόσο εντός πόλεως όσο και εκτός σε μακρινά ταξίδια, οπότε σε πρώτη φάση το οδηγούμε στα Κάτω Πατήσια και στα θετικά του σημειώνουμε το καλό κόψιμο του τιμονιού, βοηθώντας τον οδηγό του να το στρίβει χωρίς πολλές μανούβρες. Επίσης, η ορατότητα προς τα εμπρός είναι άψογη ενώ για την ασφαλή οπισθοπορεία τον πρώτο λόγο έχει η κάμερα, η οποία διαθέτει και ευρυγώνια κάλυψη.

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, η απουσία του cruise control γίνεται αισθητή για τους οδηγούς που το έχουν συνηθίσει. Παρατηρούμε ότι με μέση ωριαία ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα η κατανάλωση είναι στα 6,4 λίτρα και σε αυτή την ταχύτητα δεν καταγράφονται έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Ο κινητήρας αρπάζει από τις 1.500 σ.α.λ και η συνεργασία του με το εξάρι κιβώτιο είναι άψογη. Το Vito μας αρέσει και στον τομέα των αναρτήσεων όπου ακόμη και όταν κινείται χωρίς φορτίο στην κλούβα του, δεν προκαλούνται αναπηδήσεις στον πίσω άξονα. Επίσης το σύστημα διεύθυνσης παρέχει σωστή αίσθηση και γίνεται πιο «βαρύ» στις υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές του Μπράλου κατεβαίνουμε με σταθερή ταχύτητα στα 105 χλμ/ώρα χωρίς να παίρνει το αμάξωμα έντονη κλίση και γενικότερα πατάει σταθερά στο δρόμο. Η μόνη παρατήρησή μας αφορά την αίσθηση του πεντάλ του φρένου το οποίο θα θέλαμε να είναι ακόμη πιο άμεσο.

Χώρος φόρτωσης. Πόσες κλούβες χωρούν;

Η καλύτερη μονάδα μέτρησης του χώρου φόρτωσης του Vito είναι τα πλαστικά τελάρα, καθώς πολλοί υποψήφιοι αγοραστές το προτιμούν για μεταφορά φρούτων. Να αναφέρουμε ότι το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται χαμηλά, στα 558 χιλιοστά, το οποίο συνεπάγεται μέγιστη ευκολία στην από/επιβίβαση. Στην κλούβα υπάρχουν οκτώ κρίκοι πρόσδεσης φορτίου, τα πλαϊνά προστατεύονται με επένδυση και η μία πλαφονιέρα προσφέρει αρκετό φωτισμό για τις βραδινές εργασίες. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι στο πάτωμα χωρούν δεκαεπτά πλαστικά τελάρα ( 53 εκατοστά μήκος, 35 πλάτος, 31,5 ύψος) ενώ στην από πάνω σειρά δεκαπέντε τελάρα, καθώς στο σημείο εκείνο το διαχωριστικό της καμπίνας προεξέχει μερικά εκατοστά προς το χώρο φόρτωσης. Τέλος, στο εσωτερικό μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι τρεις ευρωπαλέτες.

Στο δια ταύτα, το Vito Van Pro με όφελος από 2.100 ευρώ και σε συνδυασμό με τις δύο νέες χρηματοδοτικές προτάσεις DriveNow, PayLater & FLEXPayment παρέχει τη δυνατότητα στους αγοραστές να αποκτήσουν το ελαφρύ επαγγελματικό της επιλογής τους με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία. Τέλος, η αξιοπιστία και η ανθεκτικότητα του Vito αποτελούν αναμφίβολα σημαντικό παράγοντα επιλογής για την αγορά του.

PreviousNext