Για 5η συνεχή χρονιά η Scania κατέκτησε τον τίτλο του «πράσινου φορτηγού» στο πλαίσιο δοκιμών που διοργανώνουν κάθε χρόνο στη Γερμανία τα μεγαλύτερα περιοδικά της χώρας.

Βράβευση για 5η συνεχή χρονιά στη Γερμανία 

«Αυτό σημαίνει όφελος για τον πελάτη μας και όφελος για το περιβάλλον», σχολίασε ο Stefan Dorski, επικεφαλής της μονάδας φορτηγών Scania και πρόσθεσε: «Η κατάκτηση αυτού του τίτλου για 5η συνεχόμενη χρονιά φανερώνει την αδιάκοπη προσπάθειά μας να έχουμε διαθέσιμα στην αγορά τα πιο οικονομικά φορτηγά».

Στη συγκριτική δοκιμή που πραγματοποίησαν τα περιοδικά «Trucker» και «VerkehrsRundschau» είχαν συρμούς 32 τόνων και με ισχύ τρακτόρων μέχρι 430 HP. Η Scania δοκιμάστηκε με τον τράκτορα R 410 Highline, ο οποίος πέτυχε τη χαμηλότερη κατανάλωση, μόλις 23,53 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα και, μάλιστα, καταγράφοντας την υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα που μετρήθηκε στα 80,60 χλμ./ώρα.

η Scania στη βάση επίσημων μετρήσεων παραμένει πρώτη με διαφορά έχοντας τις χαμηλότερες εκπο- μπές ρύπων σε σχέση με άλλα φορτηγά της βαριάς κατηγορίας
Η Scania στη βάση επίσημων μετρήσεων παραμένει πρώτη με διαφορά έχοντας τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με άλλα φορτηγά της βαριάς κατηγορίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Scania στη βάση επίσημων μετρήσεων παραμένει πρώτη με διαφορά έχοντας τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με άλλα φορτηγά της βαριάς κατηγορίας. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές ρύπων CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) είναι 4,7% κάτω από το όριο που θέτει η Ε.Ε., όταν τα αντίστοιχα οχήματα του ανταγωνισμού βρίσκονται πάνω από το όριο.

Διπλός ψεκασμός adblue

Στο μεταξύ, ένα σύστημα ψεκασμού adblue διπλής δόσης (Dual-Dosing) για τη νέα σειρά κινητήρων V8 της Scania, εισήγαγε με επιτυχία η Cummins, συμβάλλοντας στον βελτιωμένο έλεγχο εκπομπών και στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου του Euro VI κινητήρα φορτηγών, ονομαστικής ισχύος έως και 770 hp (566 kW).

Το νέας γενιάς σύστημα της Cummins είναι το πρώτο που προσφέρει αρχιτεκτονική διπλής δόσης στη βιομηχανία των φορτηγών, εισάγοντας μια καινοτόμο προσέγγιση για τον έλεγχο της μετεπεξεργασίας καυσαερίων, που να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), καθώς και στη μείωση των επιπέδων CO2.

Το σύστημα διπλής δόσης (φωτό) εφαρμόζει δύο ροές adblue στην εξαγωγή των καυσαερίων του συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), για τη μετατροπή των εκπομπών σε αβλαβείς ατμούς. Το πρώτο μπεκ (Doser) συνδέεται στην έξοδο του υπερσυμπιεστή και χρησιμοποιεί τις υψηλότερες θερμοκρασίες που υπάρχουν, εξασφαλίζοντας τον μέγιστο βαθμό μείωσης των εκπομπών. Το δεύτερο Doser βρίσκεται στη μονάδα μετεπεξεργασίας και λειτουργεί όταν απαιτείται πρόσθετη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx).

Έτσι, το σύστημα είναι σε θέση να αυξήσει την αποτελεσματικότητα της μετατροπής του NOx κατά τη διάρκεια των χαμηλών επιπέδων θερμότητας, στην εκκίνηση του κινητήρα και στη λειτουργία χαμηλού φορτίου. Επιπλέον πλεονέκτημα της τεχνολογίας είναι πως επιτρέπει την παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 2-3%, καθώς εξαλείφεται η ανάγκη δημιουργίας υπερβολικής θερμότητας κινητήρα για την ανάμειξη της ροής adblue. Σημειώνεται, πως το νέο σύστημα Dual-Dosing είναι πλέον διαθέσιμο στο εμπόριο και παρέχεται από τη μονάδα Cummins Emission Solutions (CES) που βρίσκεται στο Marktheidenfeld της Γερμανίας.

Έχει αρθρωτό σχεδιασμό, προσαρμόσιμο σε ένα ευρύ φάσμα κινητήρων και διαμορφώσεων SCR. Λειτουργεί ως ένα ενιαίο, πλήρως συγχρονισμένο σύστημα, γεγονός που διασφαλίζει ότι η ποσότητα adblue που εγχέεται είναι ισοδύναμη με αυτήν των σημερινών συστημάτων μονής δόσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο τόσο για συστήματα SCR χαμηλής ροής όσο και για συστήματα υψηλής ροής, με την ικανότητα να ανταποκρίνεται στους ρυθμούς δοσολογίας έως και 16 κιλών/ώρα.