Ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο προγραμματίζεται να κάνει ντεμπούτο το 2024, το οποίο θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα παραγωγής της Ford που θα κατασκευάζεται στη Ρουμανία.

Το ίδιο μοντέλο θα εφοδιάζεται, επίσης, με μερικούς από τους πιο προηγμένους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ της Ford. Όπως ανακοίνωσε η Ford, επενδύει 300 εκ. δολάρια για την παραγωγή ενός νέου ελαφρού επαγγελματικού οχήματος στο εργοστάσιο της Κραϊόβα στη Ρουμανία που θα ξεκινήσει το 2023.

Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της Ford θα είναι 100% απαλλαγμένη από ρύπους, με αμιγώς ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις μέχρι το 2024, ενώ τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων αναμένεται να αποτελούνται από πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα μέχρι το 2030. Το νέο ελαφρύ επαγγελματικό θα μπει στην παραγωγή το 2023 στο εργοστάσιό της στην Κραϊόβα της Ρουμανίας και το 2024 θα κάνει το ντεμπούτο του το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημα παραγωγής της Ford που θα κατασκευάζεται στη Ρουμανία. «Η προσθήκη μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης το 2024 σημαίνει ότι το εργοστάσιο της Κραϊόβα θα είναι η τρίτη μας εγκατάσταση στην Ευρώπη που θα κατασκευάζει ένα ηλεκτρικό όχημα.

Eργοστάσιο Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας
Η Ford, επενδύει 300 εκ. δολάρια για την παραγωγή ενός νέου ελαφρού επαγγελματικού οχήματος στο εργοστάσιο της Κραϊόβα στη Ρουμανία που θα ξεκινήσει το 2023

Η νέα επένδυση έρχεται σε συνέχεια των πρόσφτων φετινών επενδύσεων στο Ford Cologne Electrified Vehicle Center (Γερμανία) και στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Ford Otosan στο Kocaeli (Τουρκία) και στέλνει ένα ακόμα ξεκάθαρο μήνυμα ότι βρισκόμαστε σε επιταχυνόμενη πορεία να προ- σφέρουμε στους πελάτες επαγγελματικών οχημάτων μας ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη», ανέφερε σχετικά ο Stuart Rowley, πρόεδρος της Ford Ευρώπης.

Πλήρης η μετάβαση στα ηλεκτρικά Συμπλέοντας με την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi), η Ford έχει θέσει ενδιάμεσους στόχους εκπομπών ρύπων που ευθυγραμμίζονται με εκείνους τους οποίους οι επιστήμονες του κλίματος θεωρούν απαραίτητους για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού. Οι στόχοι του 2035 περιλαμβάνουν τη μείωση των απόλυτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις παγκόσμιες δραστηριότητες της εταιρείας κατά 76% (με βάση αναφοράς το 2017) και από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται κατά 50% ανά χιλιόμετρο (με βάση αναφοράς το 2019). Κλειδί για τη μείωση των ρύπων είναι η ανάπτυξη των εξηλεκτρισμένων οχημάτων.

Η στρατηγική της Ford για την Ευρώπη είναι η πλήρης μετάβαση στον εξηλεκτρισμό, με τα επιβατικά οχήματά της να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Για τα επαγγελματικά οχήματα, η προϊοντική γκάμα της Ford στην Ευρώπη θα μπορεί να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους με αμιγώς ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις, ήδη από το 2024. Μάλιστα, οι επικεφαλής της εταιρείας εκτιμούν πως μέχρι το 2030, τα 2/3 των πωλήσεών τους στα LCV, θα αφορούν σε ηλεκτρικά ή PHEV μοντέλα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία επενδύει 1 δισ. δολάρια για τον μετασχηματισμό του κέντρου συναρμολόγησης οχημάτων στην Κολωνία, σε κέντρο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων (διαβάστε Τ&Τ Απριλίου 2021). Επίσης, η επόμενη γενιά των Ford Transit Custom και Tourneo Custom -που προγραμματίζεται για το 1ο εξάμηνο του 2023- θα περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται από την Ford Otosan στην Τουρκία. Για αυτό τον λόγο, έχει ανακοινωθεί μια επένδυση ύψους 2 δισ. ευρώ, προκειμένου να αυξηθούν οι παραγωγικές δυνατότητες της εν λόγω μονάδας και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.