Η ιστορία αυτού του μήνα έρχεται από την Αχαΐα και τον Νίκο Ταπεινό, ιδιοκτήτη ενός Mercedes-Benz Atego 918 με υπερκατασκευή ανοξείδωτο βυτίο υγρών τροφίμων. Ένα απρόσμενο γεγονός που συνέβη στην εθνική Πατρών – Πύργου ήρθε να επιβεβαιώσει την επικίνδυνη συμπεριφορά των μεταφερόμενων υγρών και ταυτόχρονα να καταδείξει την πολύτιμη συνεισφορά του ABS και την αποτελεσματικότητα των φρένων του φορτηγού.

Από τη φύση τους, τα μεταφερόμενα υγρά, είτε τρόφιμα είτε καύσιμα, έχουν μια ανεξέλεγκτη συμπεριφορά στις στροφές και στο φρενάρισμα λόγω μετατόπισης. Αυτό εν μέρει αντιμετωπίζεται με τη διαμερισματοποίηση του βυτίου που μειώνει τη μεταφορά βάρους κατά το φρενάρισμα στο μπροστινό μέρος και άρα στον μπροστινό άξονα. Ωστόσο, η διαμερισματοποίηση δε βοηθά στις πλάγιες μετατοπίσεις που σημειώνονται στις στροφές ή -το χειρότερο- κατά τους απότομους ελιγμούς.

βυτιο roadstars νικος ταπεινός

«Ένας τομέας στον οποίο με έχει καταπλήξει το Atego, είναι αυτός της ασφάλειας, αν, μάλιστα, λάβουμε υπόψη το οδικό δίκτυο που κινούμαι», μας αναφέρει ο Νίκος και συνεχίζει: «Ανέφερα το οδικό δίκτυο, καθώς η εθνική οδός Πύργου – Πατρών δέχεται καθημερινά σημαντικό αριθμό οχημάτων, κυρίως αγροτικών, οπότε το κακό δεν αργεί να γίνει. Το Atego μου εφοδιάζεται με δισκόφρενα, εμπρός-πίσω, και αυτό το κάνει ακόμη πιο αποτελεσματικό στην πέδηση. Πρόσφατα κινούμουν με κατεύθυνση προς το ελαιοτριβείο, το βυτίο είχε έναν τόνο φορτίο λαδιού και ξαφνικά από τη δεξιά πλευρά του δρόμου «πετάχτηκε» ένα αγροτικό αυτοκίνητο, αναγκάζοντάς με σε απότομο φρενάρισμα. Το φορτηγό έμεινε σταθερό στην πορεία του και ακινητοποιήθηκε εντός ολίγων μέτρων, σώζοντάς με από βέβαιη πλαγιομετωπική σύγκρουση».

Συμβάντα όπως το παραπάνω προκαλούν ένα δυνατό αίσθημα ανακούφισης στον οδηγό, αλλά και την ικανοποίηση ότι δικαιώθηκε για την επιλογή του φορτηγού του. Πόσο μάλλον όταν ο ίδιος έχει μια ξεχωριστή αγάπη για το Atego του.

«Στο επάγγελμα ξεκίνησα μόνος μου, από καθαρή αγάπη στα φορτηγά. Από μικρός μου άρεσαν σαν εικόνα στο δρόμο και τελικά κατάφερα να αποκτήσω και εγώ τα δικά μου φορτηγά. Όσο περνάει ο καιρός μπορώ να πω ότι με τραβά ακόμη περισσότερο το τιμόνι και αντιλαμβάνομαι ότι έκανα τη σωστή επιλογή», μας αναφέρει ο Νίκος Ταπεινός και συνεχίζει με τη δική του ιστορία:

«Η τελευταία αγορά της επιχείρησης είναι ένα Mercedes-Benz Atego 918 το οποίο διαμόρφωσα ειδικά για τη δουλειά μου. Τοποθέτησα ένα βυτίο υγρών τροφίμων με το οποίο ως επί το πλείστον μεταφέρω λάδι. Οι μεταφορές γίνονται από τις δεξαμενές των παραγωγών, στο ελαιοτριβείο μου. Η προσέγγιση των δεξαμενών είναι δύσκολη καθώς βρίσκονται σε στενά σημεία, ωστόσο δεν αντιμετωπίζω απολύτως κανένα πρόβλημα, καθώς με το Atego έχω πρόσβαση παντού. Το ύψος του είναι 2,60 μέτρα και το μεταξόνιό του 3,02 μέτρα, οπότε ελίσσομαι με χαρακτηριστική ευκολία. Επίσης στην κίνησή μου με βοηθάει το πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο στρίβει με απόλυτη ακρίβεια. Να τονίσω επίσης ότι πριν το Atego είχα αγοράσει ένα ακόμη Mercedes- Benz 814 το οποίο έχω μέχρι σήμερα και έχει δείξει μεγάλη αξιοπιστία όλα αυτά τα χρόνια.

βυτιο roadstars

Η μεταφορά του λαδιού, αλλά και των υπόλοιπων υγρών, όπως κρασί, νερό και γάλα απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, κυρίως εξαιτίας των μετατοπίσεων, ειδικότερα όταν δεν είναι γεμάτο όλο το βυτίο. Οπότε χρειάζεται εμπειρία από τον οδηγό, συνετή οδήγηση και χαμηλή ταχύτητα.

Μέσα από την καθημερινή χρήση, διαπίστωσα ότι το Atego είναι το απόλυτο εργαλείο δουλειάς και ότι για το μεταφορικό έργο που το χρειάζομαι, δεν έχει ανταγωνιστή. Πέρα από την ευελιξία στις μετακινήσεις, ο κινητήρας του είναι δυνατός και αποτελεσματικός, σε συνάρτηση πάντα με τα φορτία που φορτώνω. Επίσης είναι οικονομικός, κάτι που μου προσφέρει άμεσο κέρδος σε κάθε δρομολόγιο».

Διαβάστε περισσότερα για τον Νίκο Ταπεινό

καθώς και άλλες ιστορίες στο

roadstars.mercedes-benz-trucks.com

Ευχαριστούμε για τις πραγματικά ενδιαφέρουσες ιστορίες που συνεχίζετε να μας στέλνετε.

Στείλτε κι εσείς τη δική σας εμπειρία στο info@troxoikaitir.gr και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό TΡOXOI & TIR και στο RoadStars της Mercedes-Benz, την παγκόσμια ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενώνει όλους τους οδηγούς φορτηγών σε μία κοινότητα.