Οι κατασκευαστές φορτηγών αναβαθμίζουν πλέον τα οχήματά τους με πρωτόγνωρη συχνότητα, ακόμη κι αν μετρούν μερικούς μόλις μήνες στην αγορά.

Η εξήγηση θα πρέπει να αναζητηθεί στην πιεστική ζήτηση από εταιρείες και ιδιοκτήτες για συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας των φορτηγών και ενσωμάτωση των τελευταίων δυνατοτήτων σε θέματα γραμμής μετάδοσης κίνησης και συνδεσιμότητας.

Πλέον πρόσφατο παράδειγμα η ναυαρχίδα της Iveco, το S-Way, το οποίο προτού κλείσει δύο χρόνια στην αγορά, δέχθηκε σειρά περιποιήσεων από τον κατασκευαστή. Κύρια είδηση εδώ, είναι το λανσάρισμα δύο νέων εκδόσεων ισχύος του κινητήρα Cursor 13 στα 490 και 550 hp, καθώς και νέα σχέση συμπίεσης για όλους τους υφιστάμενους Cursor 11 και Cursor 13 κινητήρες, καθώς και νέα ηλεκτρονική διαχείριση της διαδικασίας της καύσης.

iveco s-way
Η καμπίνα είναι τώρα ακόμη πιο αεροδυναμική –έχουν προστεθεί ειδικά καλύμματα στις εμπρός κολώνες

Εξοικονόμηση και της τελευταίας σταγόνας

Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκαν από την Iveco νέοι κινητήριοι άξονες μονού υποβιβασμού με μικρότερες τριβές, καθώς και νέες μακρύτερες τελικές σχέσεις μετάδοσης, έως 2,31:1 με ελαστικά με στάνταρ προφίλ. Με αυτό τον τρόπο η οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο γίνεται σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα, με τον κατασκευαστή να υποστηρίζει ότι, ειδικά τα νέα S-Way με τον κινητήρα των 490 hp είναι τα πιο ολιγαρκή σε καύσιμο της ευρωπαϊκής αγοράς, και αυτά με το χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO). Από εκεί και πέρα, νέο είναι και το «Eco Mode» για τον αυτόματο κλιματισμό, το οποίο περιορίζει την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας, καθώς και τα αεροδυναμικά καλύμματα στις εμπρός κολώνες (A-pillars) τα οποία βελτιώνουν τη ροή του αέρα περιμετρικά της καμπίνας. Συνολικά, όλα τα παραπάνω μειώνουν την κατανάλωση του S-Way κατά ένα πρόσθετο 3%.

Όσο για τα Iveco S-Way με καύσιμο πεπιεσμένο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο (CNG και LNG αντίστοιχα), δέχθηκαν κι αυτά μηχανικές βελτιώσεις, ενώ φέρουν πλέον και νέες τεχνολογίες για τους αποκαλούμενους δευτερεύοντες καταναλωτές: ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν νέος κομπρέσορας συμπλέκτη, καθώς και αντλία μεταβλητής ροής για το σύστημα διεύθυνσης. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ενεργειών είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2, χωρίς πάντως να έχει αναφερθεί μέχρι τώρα ακριβές ποσοστό.

Ψηφιακός συνοδηγός

Βεβαιώς, το νέο S-Way είναι πιο συνδεδεμένο και ψηφιοποιημένο από ποτέ, ενώ με το σύστημα Iveco Driver Pal, λανσάρεται ο πρώτος εικονικός συνοδηγός στην αγορά. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν ψηφιακό βοηθό, που χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη που διαθέτει, μπορεί να καταλαβαίνει φωνητικές εντολές και να αποκρίνεται σε αυτές. Πρακτικά, ο οδηγός μπορεί με την ομιλία να λάβει πληροφορίες για όλα τα συστήματα ελέγχου της γραμμής μετάδοσης κίνησης, να συνδεθεί με το Iveco Control Room και να δουλέψει με όλες τις παραμέτρους του συστήματος τηλεματικής. Όλα αυτά γίνονται εύκολα μέσω της Alexa της Amazon, σε συνδυασμό με το σύστημα MyIveco.

Ο οδηγός μπορεί να δουλέψει με όλα τα συστήματα εντός της καμπίνας, από τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων, μέχρι τον σχεδιασμό νέου δρομολογίου στο GPS και να τσεκάρει την κατάσταση ακόμη και των λιπαντικών του κινητήρα απλά με φωνητικές εντολές. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι με το MyCommunity μπορεί να μοιραστεί χρηστικές πληροφορίες με άλλους οδηγούς –κάτι δηλαδή, σαν ψηφιακό CB. Το σύστημα θα είναι ανοιχτό σε όλους, και όχι μόνο για οχήματα Iveco.

Σε άλλη μία παγκόσμια πρώτη, η Iveco πρόκειται αργότερα να ενεργοποιήσει την υπηρεσία Iveco Top Care, η οποία είναι σωτήρια σε περίπτωση ατυχήματος, ή βλάβης. Αν πρόκειται για βλάβη που οδηγεί σε ακινητοποίηση, ειδοποιείται το πλησιέστερο εξουσιοδοτημένο σημείο σέρβις Iveco, οι μηχανικοί του οποίου θα αναζητήσουν την καλύτερη και πιο γρήγορη λύση. Οι οδηγοί των Iveco θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα την καινοτομία ότι σε περίπτωση ακινητοποίησης για διάστημα μεγαλύτερο των έξι ωρών, προσφέρεται δωρεάν μεταφορά για τον οδηγό, διανυκτέρευση, και αν απαιτηθεί, ιατρική φροντίδα.