Η Scania παρέδωσε πρόσφατα ένα plug-in υβριδικό (PHEV) φορτηγό στον γνωστό κολοσσό των logistics, τη HAVI. Το όχημα θα δρομολογηθεί στην Στοκχόλμη και τα προάστια της σουηδικής πρωτεύουσας, και ταυτόχρονα, θα αποτελέσει μέρος διαφόρων ερευνητικών προγραμμάτων και δοκιμών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι, το όχημα θα δουλεύει νυχθημερόν.
Η HAVI πραγματοποιεί νυχτερινά δρομολόγια με οχήματα με εναλλακτική μετάδοση κίνησης από το 2019.
Το συγκεκριμένο Scania L320 είναι μία αναβαθμισμένη εκδοχή παρόμοιων –με διαφορετική καμπίνα- φορτηγών που ήδη χρησιμοποιεί η εταιρεία. Η κύρια διαφορά έχει να κάνει με το κύκλωμα ψύξης του υβριδικού συστήματος, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια.
Επιπρόσθετα, φέρει δική του μπαταρία, προκειμένου να κρατηθούν χαμηλά τα επίπεδα εκπομπής θορύβου. Ηλεκτρικά που συνεισφέρουν στη μείωση της ηχορύπανσης έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης στη λειτουργία της πίσω ράμπας φόρτωσης.
Είναι η πρώτη φορά που η HAVI δοκιμάζει φορτηγό με καμπίνα χαμηλής εισόδου, και θα συγκεντρώσει γνώμες και εκτιμήσεις για την ευχρηστία της από τους οδηγούς. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Scania είναι τώρα μεγαλύτερη, στα 60 χιλιόμετρα, κάτι που επιτρέπει δοκιμές αξιολόγησης και εκτός του αστικού ιστού.
Το όλο εγχείρημα αποτελεί μέρος του πρότζεκτ με την ονομασία HITS, για την ανάπτυξη και εφαρμογή διανομών σε ώρες εκτός αιχμής, σε αστικά κέντρα.