Είναι επαγγελματικό όχημα και προορίζεται για τη μεταφορά εμπορευμάτων, είναι ασύγκριτο σε εκτός δρόμου διαδρομές, σκληροτράχηλο, με πολλές off road δυνατότητες και προσιτή τιμή. Ο λόγος για το Suzuki Jimny LCV το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά πλέον μόνο ως επαγγελματική έκδοση. Ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει γράψει τη δική του μοναδική ιστορία με τις προηγούμενες γενιές. Σημείο αναφοράς αποτελεί διαχρονικά η αντοχή και η αξιοπιστία του.

Πλέον το καινούργιο μοντέλο επιδιώκει τη δική του καταξίωση στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Φορτώνουμε στην κλούβα του σπίτι για σκύλο και με αφετηρία την Αθήνα καταλήγουμε στα Άγραφα σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, στα μονοπάτια των κυνηγών καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία σχετικά με την απόδοσή του.

Στιλάτη παρουσία!

Οπτικά το Jimny LCV δε διαφέρει σε κάτι από την επιβατική έκδοση. Διατηρεί τη χαρακτηριστική τετράγωνη σχεδίασή του, την κάθετη μπροστινή πλευρά του και φυσικά τις συμπαγείς διαστάσεις του με μήκος μόλις 3.645 χιλιοστά. Είναι διαθέσιμο σε οκτώ διαφορετικά μεταλλικά χρώματα και το όχημα της δοκιμής φέρει το Kinetic Yellow+Bluish Black Pearl το οποίο το κάνει ιδιαίτερα ξεχωριστό. Στην εξωτερική πλευρά της πίσω πόρτας είναι τοποθετημένη η ρεζέρβα η οποία μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί, εάν τρυπήσει κάποιο ελαστικό, ωστόσο, στο συγκεκριμένο σημείο είναι εκτεθειμένη και θα μπορούσε θεωρούμε εύκολα να κλαπεί. Το εσωτερικό του Jimny έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την πρακτικότητα και την άνεση της καθημερινότητας. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα όχημα της κατηγορίας του για να αντέξει στις καταπονήσεις και την κακή χρήση. Το χώρο οδήγησης ναι μεν τον χαρακτηρίζει η απλότητα, ωστόσο δεν λείπει κάτι από όσα χρειάζονται οι επιβάτες του. Διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, ποτηροθήκες, ρυθμιζόμενο τιμόνι (μόνο πάνω-κάτω), Bluetooth καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι για το cruise control και το ηχοσύστημα το οποίο διαθέτει και σύνδεση usb. Στο ταμπλό, στην πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει χειρολαβή από την οποία μπορεί να κρατιέται, όταν το όχημα κινείται σε ανώμαλα εδάφη.

Χώρος φόρτωσης

Το Suzuki Jimny LCV πρέπει να το κρίνουμε ως επαγγελματικό όχημα και για αυτό το λόγο ελέγχουμε σχολαστικά το χώρο φόρτωσης ο οποίος έχει πρόσβαση μόνο από την πίσω πόρτα ενώ η καμπίνα των επιβατών χωρίζεται με πλέγμα. Έχει χωρητικότητα 863 λίτρα, ωφέλιμο μήκος 916 χιλιοστά, πλάτος 1.003 χιλιοστά και ύψος 913 χλστ. Η μοναδική μας παρατήρηση αφορά την απουσία κρίκων πρόσδεσης φορτίου.

suzuki jimny

Κινητήρας βενζίνης

Ο βενζινοκινητήρας με τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων είναι προδιαγραφών Euro 6. Η τετρακύλινδρη μονάδα των 1.462 κ.εκ. επιτυγχάνει κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 7.7 λίτρα/100 χλμ. βάσει μετρήσεων στον κύκλο WLTP. Αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 130 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.

Στον αυτοκινητόδρομο

Η ανάρτηση του Jimny έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άνετο σε καθημερινή χρήση και έτσι στο δρόμο δεν είναι κουραστικό. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και τα μεγάλα κατακόρυφα τζάμια του επιτρέπουν να βλέπει γύρω τα πάντα. Σίγουρα για τον αυτοκινητόδρομο θα ήταν προτιμότερο ένα εξάρι κιβώτιο, αντί των πέντε σχέσεων που έχει, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη οικονομία καθώς και λιγότερο θόρυβο από τον κινητήρα σε υψηλές ταχύτητες. Μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ/ώρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, κάτι που σχολιάζεται θετικά από τους επιβάτες του οχήματος. Σε διαδρομές με αρκετές στροφές, όπως του Δομοκού, χρειάζεται συνετή οδήγηση καθώς σε υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα παίρνει έντονες κλίσεις.

Ξεπερνάει κάθε εμπόδιο

Το Suzuki Jimny έχει σχεδιαστεί για σκληρή χρήση και δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι κυνηγοί προτιμούν το συγκεκριμένο μοντέλο για να φτάνουν σε σημεία που δύσκολα άλλο όχημα τα καταφέρνει. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν οι συμπαγείς διαστάσεις του σε συνδυασμό πάντα με το κοντό του μεταξόνιο, μόλις στα 2.250 χιλιοστά. Οι άκαμπτοι άξονες τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια, εμπρός και πίσω, βοηθούν το Jimny να εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση σε δύσκολα σημεία. Επίσης, με 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, μικρούς πρόβολους εμπρός και πίσω, γωνία προσέγγισης στις 39ο, γωνία ράμπας στις 28ο και γωνία διαφυγής στις 49ο το Jimny δείχνει ασταμάτητο και πραγματικά μπορεί να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο.

Το ειδικά σχεδιασμένο πεντάρι χειροκίνητο σασμάν μεγιστοποιεί τις επιδόσεις του κινητήρα εκτός δρόμου, καθώς παρέχει δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού με τέσσερις κοντές σχέσεις για εκτός δρόμου χρήση. Έτσι, στη ρύθμιση 4L ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων προσφέρει την υψηλότερη και αμεσότερη ροπή για δύσκολα περάσματα. Στη θέση 4H προσφέρει τετρακίνηση για έλεγχο του σπινιαρίσματος σε ολισθηρές, λασπώδεις ή χιονισμένες επιφάνειες.

Συστήματα ασφαλείας

Το Jimny περιλαμβάνει E.S.P. με Traction Control, Α.B.S. με E.B.D. (ηλεκτρονική κατανομή φρένων) και αερόσακους οδηγού και συνοδηγού. Επίσης διαθέτει το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος διπλού σένσορα Dual Sensor Brake Support το οποίο ανιχνεύει μέσω κάμερας και αισθητήρα λέιζερ το ενδεχόμενο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή πεζό προειδοποιώντας τον οδηγό και επενεργεί στα φρένα, αν χρειαστεί. Συνδυάζεται με το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης Brake Assist.

Επίσης διαθέτει το σύστημα ειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας με οπτική ένδειξη και δόνηση του τιμονιού, εάν το όχημα κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 60 χλμ/ώρα και παρεκκλίνει απροειδοποίητα από τη λωρίδα. Το σύστημα ελέγχου σε κατωφέρεια Hill Descent Control ενεργοποιεί τα φρένα, διατηρώντας σταθερή ταχύτητα και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε ολισθηρές κατηφόρες.

Στο δια ταύτα το Suzuki Jimny LCV είναι ένα μικρό «τερατάκι» το οποίο εκτός δρόμου μοιάζει ασταμάτητο. Είναι ιδανικό τόσο για τους επαγγελματίες που θέλουν ένα όχημα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους όσο και για αυτούς που αγαπάνε τη δράση και την περιπέτεια και γνωρίζουν καλά ότι το Jimny θα τους πάει παντού. Τέλος είναι ένα όχημα με διττό χαρακτήρα. Αφενός κινείται με άνεση μέσα στην πόλη, αφετέρου, γίνεται ο βασιλιάς των βουνών!