Το σύστημα λίπανσης του κινητήρα αποτελεί βασικό στοιχείο της κατασκευής του και ιδιαίτερα κρίσιμο για την αποδοτική λειτουργία του. Χωρίς τη συνεχή παροχή λιπαντικού, ο κινητήρας θα υπερθερμανθεί με συνέπεια να φθαρεί και ίσως καταστραφεί μετά από πορεία μόλις λίγων δεκάδων μέτρων.
Στους τετράχρονους κινητήρες, αν και το λάδι κυκλοφορεί μέσα σε ένα κλειστό κύκλωμα, απαιτείται η αντικατάστασή του σε τακτά διαστήματα. Σε κάθε αλλαγή λιπαντικού, θα πρέπει να αντικαθιστάται και το φίλτρο λαδιού. Αυτή η ταυτόχρονη αλλαγή λαδιού και φίλτρου είναι απαραίτητη γιατί πολύ απλά, εάν το νέο λιπαντικό περάσει μέσα από «λερωμένο» φίλτρο, τότε χάνει την απόδοσή του.
Γνωρίζουμε, άλλωστε, ότι το «βρώμικο» λάδι βρίσκεται στο κάρτερ και προκειμένου να περάσει πάλι στον κινητήρα για να τον λιπάνει, περνάει μέσα από το φίλτρο λαδιού προκειμένου να είναι «καθαρό». Η δουλειά του φίλτρου είναι να φιλτράρει τα μικροσκοπικά ρινίσματα μετάλλου και σκουριάς της μηχανής, τους ρύπους που προκλήθηκαν από το καύσιμο που δεν κάηκε τελείως, αλλά και κάποιους ρύπους από την καύση ορισμένων πρόσθετων που υπάρχουν στο ίδιο το λάδι, αφήνοντας μόνο ορισμένα εξαιρετικά μικρού μεγέθους σωματίδια, προερχόμενα κυρίως από υπολείμματα της καύσης και δεν επηρεάζουν άμεσα τη λίπανση του κινητήρα. Παρόλα αυτά, το καθαρό χρυσαφί χρώμα του λαδιού γίνεται σταδιακά μαύρο εξαιτίας αυτών των υπολειμμάτων.
Διαστήματα αλλαγής λιπαντικού και φίλτρου
Κατά κανόνα, οι κατασκευάστριες εταιρείες παρέχουν υποδείξεις όσον αφορά τα διαστήματα αλλαγής λιπαντικών. Δεν κρίνεται απαραίτητη η αλλαγή των λαδιών σε χρόνους μεταξύ αυτών των μεσοδιαστημάτων, αλλά συνίσταται η αυστηρή τήρηση των οδηγιών και όταν για παράδειγμα αναφέρει 100.000 χιλιόμετρα ή ένα έτος, πάντα εννοεί όποιο έρθει πρώτο.
Επίσης, στο μεσοδιάστημα θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της στάθμης του λαδιού, αλλά και της υφής του ως επιβεβαίωση ότι διατηρούνται οι λιπαντικές του ιδιότητες.
Με δυο λόγια, ο κινητήρας του οχήματός μας χρειάζεται το κατάλληλο λιπαντικό το οποίο με τη σειρά του απαιτεί ένα αποτελεσματικό και επώνυμο φίλτρο όπως είναι τα φίλτρα ΜΑΝΝ.
Η χρήση του φίλτρου λαδιού MANN-FILTER ύψους 89 mm ιδανικό για LCV οχήματα, μας εγγυάται τη σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία του λιπαντικού μας, ώστε να έχουμε έναν καθαρό κινητήρα χωρίς φθορές και κίνδυνο υπερθέρμανσης ή καταστροφής του. Το συγκεκριμένο φίλτρο διατίθεται ως κλασικά προσαρμοζόμενο και κατασκευάζεται με γνώμονα τα σύγχρονα και υψηλής ποιότητας λιπαντικά.
Τα φίλτρα λαδιού ΜΑΝΝ
Η MANN-FILTER είναι μία από τους κορυφαίους κατασκευαστές στην Ευρώπη, από τις κεντρικές της εγκαταστάσεις στο Ludwigsburg, διαθέτει μια ευρεία γκάμα, υψίστης ποιότητας φίλτρων οχημάτων όλων των κατηγοριών.
Ο όμιλος Mann + Hummel δραστηριοποιείται ως εξειδικευμένος προμηθευτής φίλτρων κάθε είδους για περισσότερα από 70 χρόνια.