Τροχοί & TIR

Υβριδικό Volvo 7900: Γράφει χιλιόμετρα στη Λάρισα

Με βασικό σύνθημα «κινούμαστε πράσινα, αθόρυβα, ευέλικτα και οικολογικά» το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Λάρισας πρωτοπορεί, με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, ανοίγοντας δρόμους στις ηλεκτρικές μετακινήσεις των
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 02/02/2022 - 03:57
Κοινοποίηση στα Social Media
Υβριδικό Volvo 7900
Υβριδικό Volvo 7900

Με βασικό σύνθημα «κινούμαστε πράσινα, αθόρυβα, ευέλικτα και οικολογικά» το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Λάρισας πρωτοπορεί, με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, ανοίγοντας δρόμους στις ηλεκτρικές μετακινήσεις των αστικών συγκοινωνιών, προχωρώντας δυναμικά, δίνοντας στις επόμενες γενιές μια υπόσχεση για ένα καλύτερο μέλλον με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Προς την κατεύθυνση αυτή το Σεπτέμβριο του 2021 απέκτησε το πρώτο υβριδικό Volvo 7900 που ήρθε στη χώρα μας σηματοδοτώντας μια νέα αρχή για τις αστικές μεταφορές.

Τέσσερις μήνες μετά και αφού το λεωφορείο έχει γράψει μερικές χιλιάδες χιλιομέτρων ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας και πρόεδρος της Π.Ο.Α.Σ. Μιχαήλ Σακελλαρίου καθώς και οι οδηγοί έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα ως προς την αποδοτικότητά του. Θα συναντήσουμε τον κ. Σακελλαρίου στο επόμενο δρομολόγιο του Volvo οποίος θα μας μιλήσει για τη συγκεκριμένη επιλογή.

T&T: κ. Πρόεδρε ποιοι λόγοι σας οδήγησαν στην αγορά ενός υβριδικού λεωφορείου;

Μ.Σ.: Η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός των στόλων, με λεωφορεία νέων, καινοτόμων τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον, αποτελεί ευκαιρία και σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών. Κατά συνέπεια η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, συμβάλλει ζωτικά, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα των πόλεων αλλά και του κλίματος, καθώς έτσι περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά μετακινούμενο επιβάτη.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως η σημαντικότερη τεχνολογική καινοτομία, είναι η ηλεκτροκίνηση με υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου, καθώς και στη μείωση του θορύβου και των δονήσεων κατά τη λειτουργία τους. Το σημαντικότερο όμως πλεονέκτημα από τη χρήση τους, είναι η αναμφίβολη βελτίωση της ποιότητας του αέρα των πολιτών. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού του στόλου μας, εντάξαμε προσφάτως στο ενεργό δυναμικό μας το Volvo 7900 Full Hybrid, και πλέον αποτελεί το καμάρι των αυτοκινούμενων υποδομών μας. Η ένταξή του, αποτελεί στοιχείο ουσιαστικής αναβάθμισης των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό μας και συμβάλλει ενεργά στην επίτευξη του πράσινου συγκοινωνιακού αποτυπώματος στο αστικό περιβάλλον της πόλης μας.

Έτσι λοιπόν, πρωτοπορώντας για ακόμη μια φορά και αποδεικνύοντας έμπρακτα την ενεργή συμβολή μας , στην συγκλίνουσα δράση που εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ) που υλοποιείται από τον δήμο μας, επενδύσαμε σε νέες τεχνολογίες και υιοθετήσαμε συγκοινωνιακές πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον. Κατά συνέπεια ένα κομμάτι από το μέλλον που προαναφέραμε βρίσκεται ήδη εδώ.

T&T: Ποια είναι η μέχρι τώρα εμπειρία σας από το λεωφορείο;

Μ.Σ.: Το εν λόγω λεωφορείο μάρκας Volvo 7900 του ομίλου Σαρακάκη, είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί ηλεκτρικά και αθόρυβα μέχρι η ταχύτητά του να φτάσει τα 50 χλμ/ώρα. Είναι εξοπλισμένο με τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της ηλεκτροκίνησης και κινείται κάνοντας συνδυαστική χρήση συμβατικού καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι αθόρυβο, με περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και κυρίως σημαντική εξοικονόμηση στην κατανάλωση συμβατικού καυσίμου μεγαλύτερης της τάξεως του 35% σε σχέση με ένα συμβατικό λεωφορείο, ποσοστό που τείνει να ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Εάν η πόλη της Λάρισας είχε διαδρομές με περισσότερες ανηφόρες και κατηφόρες, θεωρώ ότι θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη η απόδοση στην οικονομία. Στο διάστημα της λειτουργίας του μας έχει πραγματικά εντυπωσιάσει με την οδηγική του συμπεριφορά, την υψηλή απόδοση ασφάλειας και άνεσης και δικαίως έχει τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω του.

T&T: Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών;

Μ.Σ.: Σε ό, τι αφορά τους οδηγούς, η χρήση του λεωφορείου μέσα στην καθημερινότητα τους έχει αφήσει απόλυτα ικανοποιημένους, γιατί είναι πολύ εύχρηστο. Με το υβριδικό σύστημα έχουν εξοικειωθεί πλήρως με αποτέλεσμα να απολαμβάνουν τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας. Η απόδοση των φρένων και γενικότερα η εργονομία του λεωφορείου είναι τέτοια που βοηθάει στην ευκολότερη εκτέλεση της υπηρεσίας τους. Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης Volvo Dynamic Steering προσφέρει καλύτερη κατευθυντικότητα και ευκολότερο χειρισμό του λεωφορείου κατά τους ελιγμούς σε κυκλικούς κόμβους και στενές στροφές. Επίσης η Volvo επενδύει πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ασφάλεια των επιβατών και του οδηγού, με την τοποθέτηση των κορυφαίων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

T&T: Πόση ώρα απαιτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας; Τι αυτονομία προσφέρει;

Μ.Σ.: Η φόρτιση γίνεται με τριφασική παροχή 380V. Μια πλήρης φόρτιση γίνεται περίπου σε δυόμιση ώρες. Ξεκινώντας από το αμαξοστάσιο το αυτοκίνητο πλήρως φορτισμένο και ανάλογα πάντα με τις απαιτήσεις του δρομολογίου μπορεί να κινείται για δύο ώρες περίπου χωρίς τη χρήση του πετρελαιοκινητήρα. Σε αυτό το διάστημα θα καταναλώσει την αποθηκευμένη ενέργεια από την ηλεκτρική φόρτιση. Συγχρόνως όμως από την πέδηση αλλά και από τη χρήση του πετρελαιοκινητήρα ανακτάται ενέργεια και φορτίζει η μπαταρία.

T&T: Ποιες είναι οι εντυπώσεις των επιβατών;

Μ.Σ.: Αυτό που εισπράττουμε από τον κόσμο είναι ο θαυμασμός, τόσο από τους συμπολίτες μας που το βλέπουν όταν κυκλοφορεί στο δρόμο όσο και από τους επιβάτες που το έχουν επιλέξει για τη μεταφορά τους. Από τους μικρούς μέχρι τους μεγαλύτερους σε ηλικία επιβάτες όλοι το σέβονται και είναι απόλυτα ευχαριστημένοι. Άλλωστε προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε αυτούς και είναι ακόμη πιο φιλικό και ξεκούραστο στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Όλοι μας λένε ότι είναι πολύ όμορφο σαν λεωφορείο, με μοντέρνο εσωτερικό και εξωτερικό σχεδιασμό.

T&T: Ποια πλεονεκτήματα ξεχωρίσατε στο Volvo 7900;

Μ.Σ.: Θεωρούμε ότι το Volvo 7900 Full Hybrid έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων λεωφορείων αυτής της κατηγορίας. Το μεγαλύτερο όλων είναι ότι το συγκεκριμένο αν και είναι υβριδικό, μπορεί παράλληλα να φορτίζει σε πρίζα. Έτσι λοιπόν κατά τη διάρκεια στάθμευσής του το βράδυ στο αμαξοστάσιο μπαίνει στην πρίζα για να πραγματοποιηθεί μια πλήρης φόρτιση.

Επίσης το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των ανθρώπων του ομίλου Σαρακάκη να προωθήσει ένα υβριδικό λεωφορείο στην αγορά της Ελλάδας, συνέπεσε με το δικό μας ενδιαφέρον και μπορώ να πω ότι το εκμεταλλευτήκαμε με την καλή έννοια, όσον αφορά το οικονομικό αντιστάθμισμα της αγοράς του. Να αναφέρω ακόμη ότι έχουμε μια άψογη συνεργασία με τους ανθρώπους του ομίλου σε όλους τους τομείς, όπως για παράδειγμα στην υποστήριξη του λεωφορείου από την επόμενη ημέρα της αγοράς, αλλά και με την εκπαίδευση που έχει γίνει στους οδηγούς και στους τεχνικούς μας.

Ακόμη θέλω να τονίσω ότι πριν την παραγγελία λάβαμε σοβαρά υπόψη ότι το συγκεκριμένο λεωφορείο δέχεται και επαγωγική φόρτιση. Στην πράξη σημαίνει ότι σε συνεργασία με το Δήμο Λαρισαίων, ο οποίος στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που υλοποιεί και σκέφτεται να πραγματοποιήσει, θέλει να εντάξει και στα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων ένα σταθμό επαγωγικής φόρτισης των λεωφορείων. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που θα σταματήσει το λεωφορείο στην αφετηρία, στην κεντρική πλατεία της πόλης, μπορεί να φορτίσει η μπαταρία μέχρι το 80% μέσα σε μόλις πέντε λεπτά. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλιστεί η αναγκαία αυτονομία ώστε το λεωφορείο να συνεχίσει να κινείται ηλεκτρικά, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας θα δουλεύει ελάχιστα, εξασφαλίζοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη απόδοση από το όχημα.

T&T: Θα υπάρξουν νέες προσθήκες ηλεκτρικών λεωφορείων στο μέλλον;

Μ.Σ.: Ευελπιστούμε και βεβαίως προτιθέμεθα, στο εγγύς μέλλον ο στόλος μας να εμπλουτιστεί με περισσότερα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας, έτσι ώστε να τα τρέξουμε ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση της υλοποίησης ενός αμιγώς πράσινου στόλου και να συντελέσουμε ενεργά σε ένα αστικό τοπίο μελλοντικά απαλλαγμένο από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θόρυβο, με κατευθυντήριο άξονα το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Θα εμπλουτίσουμε με ακόμα περισσότερα λεωφορεία το στόλο μας και θα έλεγα πως σε αυτή τη φάση η υβριδική τεχνολογία είναι αυτή που μας ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες μας, πριν πάμε σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η υβριδική τεχνολογία και το συγκεκριμένο λεωφορείο εκπαιδεύει τους οδηγούς, τους τεχνικούς και όλο το σύστημα θα έλεγα, ούτως ώστε να δεχτούμε με καλύτερη γνώση την ηλεκτροκίνηση.

Εύχομαι το επιτυχημένο παράδειγμά μας να ακολουθήσουν και άλλα ΚΤΕΛ. Ως πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών υπόσχομαι προσωπικά να συνδράμω με όλες μου τις δυνάμεις και να συμπαρασταθώ ενεργά στα μέλη της Ομοσπονδίας μας, έτσι ώστε όλοι μαζί να συμβάλουμε και να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις των καιρών. Πλέον με σύνθημά μας «κινούμαστε πράσινα, αθόρυβα, ευέλικτα και οικολογικά», σπάμε τον πάγο, ανοίγουμε δρόμους στις ηλεκτρικές μετακινήσεις των αστικών συγκοινωνιών και προχωράμε δυνατά και δυναμικά, δίνοντας στις επόμενες γενιές μια υπόσχεση για ένα καλύτερο μέλλον επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

T&T: Ποια είναι η γνώμη σας για την ηλεκτροκίνηση στα αστικά λεωφορεία;

Μ.Σ.: Πάνω στην ερώτησή σας για το αν ήρθε η ώρα της ηλεκτροκίνησης, με το χέρι στην καρδιά θα πω πως δεν έχει έρθει ακόμα. Νομίζω ότι είναι όλα πρόωρα και από ό, τι βλέπουμε στην πράξη απαιτείται επιπλέον έρευνα και μεγαλύτερη χρήση για να εξαχθούν τα ανάλογα συμπεράσματα, έτσι ώστε να γίνουν οι αντίστοιχες βελτιώσεις ώστε τα αυτοκίνητα αυτά να ανακτήσουν μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας. Τι θέλω να πω με αυτό; Καταρχάς πρέπει να βελτιωθεί η μπαταρία ως προς την αυτονομία της και να αυξηθεί σημαντικά. Επίσης βλέπουμε στο εξωτερικό ότι πολλά ηλεκτρικά λεωφορεία παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα. Άρα λοιπόν θα πρέπει τα επόμενα δύο με τρία χρόνια οι κατασκευαστές των λεωφορείων να ασχοληθούν με τα προβλήματα αυτά και να εξελίξουν την τεχνολογία στο σημείο που απαιτείται, έτσι ώστε να βελτιώσουν στον ανώτερο βαθμό την ποιότητα και το αποτέλεσμα του ηλεκτρικού λεωφορείου. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε ακόμα θεωρώ για τα λεωφορεία με Euro 6 κινητήρα ή τα υβριδικά, και μετά για τα ηλεκτρικά, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε αν μέσα σε αυτή την εξέλιξη μας προλάβει το υδρογόνο και τελικά επικρατήσει αυτή η λύση.

PreviousNext