Η Scania εντυπωσιάζει πάντα τον κόσμο του φορτηγού με τα μεγαθήρια που κατασκευάζει, με τους V8 κινητήρες να αποτελούν το σημαντικότερο βέλος στη φαρέτρα της. Από το 141 μέχρι το 770 S η δύναμη όλων των μοντέλων ήταν και συνεχίζει να είναι πανίσχυρη. Άλλωστε για αυτό προτιμήθηκε ιδιαίτερα ο συγκεκριμένος κινητήρας από τους Έλληνες αυτοκινητιστές, οι οποίοι δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις του.
Η σουηδική εταιρεία όμως έκανε ένα βήμα παραπέρα ικανοποιώντας τους θαυμαστές της παγκοσμίως, με τη σειρά των μακρυμούρικων Scania, μερικά εκ των οποίων κυκλοφορούν σήμερα και στη χώρα μας. Επίσης ένα άλλο δείγμα εντυπωσιακού και επιβλητικού σχεδίου είναι η μακριά καμπίνα eXc ή Longline η οποία είναι μακρύτερη από την κλασική Topline κατά 1.300 χιλιοστά. Οι επιβάτες της απολαμβάνουν την άνεση και την πολυτέλεια με αυξημένους χώρους για την εκεί διαμονή τους. Ένα από αυτά βρέθηκε στη χώρα μας και σας αποκαλύπτουμε το λόγο…
O Σημαδεμένος πηγή έμπνευσης
Ο Σημαδεμένος είναι αμερικάνικη ταινία του 1983 με πρωταγωνιστή τον Αλ Πατσίνο ως Τόνι Μοντάνα. Η ταινία διηγείται την ιστορία ενός Κουβανού πρόσφυγα που φτάνει το 1980 στο Μαϊάμι και γίνεται βαρώνος στο καρτέλ ναρκωτικών στη ραγδαία αύξηση της χρήσης κοκαΐνης στη δεκαετία του ’80.
Από την ταινία αυτήν εμπνεύστηκε ο Γάλλος ιδιοκτήτης του Scania για να κάνει αερογραφία σε όλη την καμπίνα το πρόσωπο του Αλ Πατσίνο από διαφορετικές σκηνές. Ιδιαίτερα στην πλευρά του οδηγού αποτυπώνεται το σκληρό πρόσωπο του ηθοποιού για τις ανάγκες της ταινίας, όπου με το πολυβόλο γαζώνει τους εχθρούς του.
Βέβαια, ο ιδιοκτήτης του τράκτορα έβαλε τη δική του πινελιά σε όλη την καμπίνα με την προσθήκη ανοξείδωτων καθώς και της τετράμπουκης εξάτμισης στην πίσω πλευρά.
Η επίσκεψη στην Ελλάδα
Το Scania Scarface της Γαλλίας βρέθηκε στη χώρα μας δίνοντας μια μοναδική παράσταση στους δρόμους της χώρας μας καθώς από όπου και αν πέρασε έγινε πόλος έλξης για τους επαγγελματίες οδηγούς αλλά και τους απλούς φίλους του φορτηγού. Για ποιο λόγο όμως έφτασε στην Κοζάνη και το Βόλο; Μα φυσικά για να δεχθεί ιδιαίτερη περιποίηση από έλληνες μάστορες, να ανανεωθεί και εν συνεχεία να επιστρέψει στη χώρα του. Τα κατάφερε; Η απάντηση είναι ναι και για αυτό έχουμε και τις ανάλογες-φωτογραφικές-αποδείξεις.
Στην Κοζάνη επισκέφτηκε το συνεργείο Γιώτης-Σάκης όπου έγινε η απαραίτητη αναβάθμιση στο V8 κινητήρα του. Άλλωστε ο ιδιοκτήτης του Scania, ο οποίος στη Γαλλία έχει μεγάλη μεταφορική εταιρεία, συχνά προσκαλεί τους μηχανικούς του συνεργείου εκεί, για τις βελτιώσεις σε όλα τα φορτηγά του.
Στο Βόλο το Longline βρέθηκε στο κατάστημα του ταπετσιέρη Κωνσταντίνου Μπουσιάκη ο οποίος βάζοντας όλη την τέχνη του μετέτρεψε την καμπίνα σε πραγματικό παλάτι. Για τον ίδιο ήταν μια ξεχωριστή πρόκληση η δημιουργία μιας ταπετσαρίας σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, καθώς δεν είχε ασχοληθεί με κάτι παρόμοιο στο παρελθόν. Παρόλα αυτά το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι είναι μεγάλη χαρά να βλέπουμε ξένους ιδιοκτήτες φορτηγών να έρχονται στη χώρα μας για βελτιώσεις στα οχήματά τους γιατί έτσι αναγνωρίζεται το υψηλό επίπεδο της ποιοτικής δουλειάς των Ελλήνων μαστόρων.