Τροχοί & TIR

Αθήνα – Γύθειο με το νέο Mercedes-Benz Citan

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το νέο Mercedes-Benz Citan , με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, και αφορούν μια ευρεία γκάμα ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Η νέα γ
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/04/2022 - 00:57
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz Citan

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το νέο Mercedes-Benz Citan , με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, και αφορούν μια ευρεία γκάμα ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Η νέα γενιά Citan διεκδικεί ακόμη υψηλότερο αριθμό πωλήσεων σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, προσφέροντας περισσότερα πλεονεκτήματα στους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες τους. Ποια είναι όμως αυτά;

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό καθώς και σε άλλα σημαντικά στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση, την απόδοση του κινητήρα, την εργονομία της καμπίνας και του χώρου φόρτωσης, οδηγούμε το νέο Citan Van Urban 110 CDI Long από την Αθήνα στην κάβα Ρούγας στους Μολάους Λακωνίας, το φορτώνουμε εμπορεύματα και εν συνεχεία ξεκινούμε το δρομολόγιό μας προς το Γύθειο. Ακολουθήστε μας, αφού πρώτα γνωρίσουμε από κοντά το νέο μοντέλο.

Με σπορ εμφάνιση…

Οπτικά το νέο Citan δεν κόβει τους δεσμούς με το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο τώρα το παρουσιαστικό του είναι ακόμη πιο δυναμικό και στιλάτο. Αυτό που διαφοροποιεί σημαντικά την εμφάνισή του είναι τα νέα φανάρια του και η πιο κυρτή μάσκα. Οι ζάντες 16 ιντσών αναδεικνύουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του. Οι λαβές των θυρών είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, το ίδιο και το κάλυμμα στη ράγα της συρόμενης πόρτας.

…και μοντέρνο εσωτερικό

Εκτεταμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του Citan οι οποίες αποσκοπούν κυρίως στην άνεση και την εργονομία του οδηγού. Από τους μοντέρνους αεραγωγούς, μέχρι το τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων τα πάντα είναι νέα στη σχεδίασή τους. Πλέον διατίθεται στο ταμπλό μια ανοιχτή θήκη στην οποία ο οδηγός μπορεί να εναποθέσει έγγραφα και μικροαντικείμενα. Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών αναβαθμίζει οπτικά το κόκπιτ, με τη δερμάτινη επένδυση και την κομψά σχεδιασμένη στεφάνη τιμονιού να προσφέρουν καλύτερη αίσθηση. Μέσω των κουμπιών ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο cruise control, το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο το οποίο συνδέεται με bluetooth.

Το επενδεδυμένο υποβραχιόνιο με ευρύχωρη θήκη αποθήκευσης βρίσκεται ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού και όταν είναι κλειστή η θήκη το χέρι ξεκουράζεται επάνω της. Τα πρόσθετα εργοστασιακά στοιχεία εξοπλισμού της έκδοσης Urban στο εσωτερικό αναβαθμίζουν τη διαβίωση του οδηγού. Το ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, το σύστημα κλιματισμού, το ηχοσύστημα Mercedes-Benz, ο εσωτερικός φωτισμός LED και οι έξτρα αποθηκευτικοί χώροι είναι μερικά από αυτά. Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) με την οθόνη αφής 17,8 εκατοστών (7 ιντσών) προσφέρει πολυάριθμες λειτουργίες επικοινωνίας και infotainment, σύστημα ανοιχτής ακρόασης καθώς και σύνδεσης με smartphone.

Κινητήρες

Η γκάμα κινητήρων του νέου Citan αποτελείται από τρεις πετρελαιοκινητήρες και δύο βενζινοκινητήρες. Ο πετρελαιοκινητήρας του 108 CDI αποδίδει 75 ίππους και 230 Nm ροπή, του 110 CDI 95 ίππους και 260 Nm ροπή (όχημα δοκιμής) και του 112 CDI 116 ίππους και 270 Nm ροπή. Ο βενζινοκινητήρας του μοντέλου 102 αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπή και του μοντέλου 113 αποδίδει 131 ίππους και 240 Nm ροπή.

Τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 6 d και όλοι οι κινητήρες εξοπλίζονται με τη λειτουργία Eco Start/ Stop. Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ τα ισχυρότερα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα μοντέλα διατίθενται επίσης με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT 2).

Άνετο και ήσυχο στον δρόμο

Το ταξίδι μας ξεκινάει απευθείας από την Αθήνα για τους Μολάους και από τα πρώτα θετικά στοιχεία που σημειώνουμε είναι η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτησή του. Κινούμαστε με άδεια την κλούβα του και παρόλα αυτά οι αναπηδήσεις είναι ελάχιστες στους πίσω άξονες. Ένα άλλο σημείο υπεροχής του νέου Citan είναι η καλή ηχομόνωσή του με ελάχιστους θορύβους να διαπερνούν το εσωτερικό. Επίσης ένα σημαντικό στοιχείο που εκτιμούμε στο Citan είναι η σταθερότητά του στις στροφές, χωρίς να δημιουργούνται κλίσεις, ακόμη και όταν κατεβαίνουμε δρόμο με συνεχείς στροφές και με σταθερή ταχύτητα 115 χλμ/ώρα. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη και σε προκαλεί να το οδηγήσεις γρήγορα. Ο κινητήρας του είναι επίσης αποδοτικός και με πλήρες φορτίο δείχνει ικανός να κινεί το Citan χωρίς να ζορίζεται σε ανηφορικές διαδρομές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην παρατεταμένη ανηφόρα στο Αρτεμίσιο (με κατεύθυνση την Τρίπολη) κινούμαστε με έκτη σχέση στο κιβώτιο και 120 χλμ/ώρα. Μας άρεσε που το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες προσφέρει αθόρυβη μετάδοση της κίνησης και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για το Citan είναι ότι το cruise control διατηρεί σταθερή την επιλεγμένη ταχύτητα στις κατηφόρες, επεμβαίνοντας αυτόματα στο σύστημα πέδησης. Στο κέντρο πόλεων και σε στενούς δρόμους, εκεί που θα κινείται καθημερινά το Citan, σημειώνουμε την ευκολία κίνησής τουχάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και το καλό κόψιμο του τιμονιού. Η ορατότητα επίσης είναι άριστη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Χώρος φόρτωσης

Η πρόσβαση στην κλούβα του οχήματος γίνεται από την πλαϊνή συρόμενη δεξιά πόρτα και από την πίσω δίφυλλη ανοιγόμενη μέχρι τις 180ο. Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 589 εκατοστά κάνοντας πιο ξεκούραστη για τον οδηγό τη φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευμάτων, χωρίς να απαιτείται να σκύψει χαμηλά. Το δάπεδο είναι επενδυμένο από σκληρό πλαστικό έτσι ώστε να μην προκαλούνται ζημιές από τα μεταφερόμενα αντικείμενα. Στα συν του χώρου φόρτωσης σημειώνουμε τη λάμπα Led η οποία προσφέρει επαρκή φωτισμό το βράδυ.

Κατανάλωση

Για ποιο λόγο να προτιμήσω το Citan; Όπως διαβάσατε νωρίτερα οι λόγοι είναι πολλοί, ωστόσο ένας από τους βασικότερους θεωρούμε ότι είναι η χαμηλή κατανάλωσή του. Άλλωστε για όλους τους επαγγελματίες, ειδικά στις μέρες μας όπου οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, η κατανάλωση αποτελεί το νούμερο ένα κριτήριο για την απόκτηση ενός νέου οχήματος. Σε αυτό τον τομέα το Citan τα πάει περίφημα καθώς σε ένα μικτό κύκλο, με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, η κατανάλωση κυμαίνεται από 5,2 μέχρι 5,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα κρατώντας έτσι χαμηλά από άποψη κόστους τις καθημερινές μετακινήσεις.

Στο δια ταύτα το νέο Citan διακρίνεται για τη διευρυμένη λειτουργικότητά του, την εξαιρετική πολυμορφικότητά του και τη χρηστικότητά του. Καλύτερο από ποτέ προσφέρει πολλά στον ιδιοκτήτη του, με την εγγύηση και την αξιοπιστία της γερμανικής εταιρείας που το συνοδεύει.

PreviousNext