Η Ford εισέρχεται στην κατηγορία των μεγάλων, αμιγώς ηλεκτρικών van με εμφατικό τρόπο: το νέο E-Transit θέλει να είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς συμβιβασμούς, και συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη αυτονομία, τον πλουσιότερο εξοπλισμό, την πιο ώριμη οδική συμπεριφορά και τη χαμηλότερη τιμή. Το οδηγούμε στη Βαρκελώνη και το παρουσιάζουμε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα. 

Η Ford κινείται στην ευρωπαϊκή αγορά των LCV με το γκάζι στο δάπεδο εδώ και 12 χρόνια και δεν δείχνει καμία διάθεση να μειώσει ταχύτητα. Η οικογένεια των τεσσάρων Transit μαζί με το Ranger συνετέλεσαν ώστε η εταιρεία να κλείσει ήδη επτά συναπτά έτη στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων στην Ευρώπη, με ένα σχεδόν 15% μερίδιο αγοράς να θεωρείται πλέον παγιωμένο. Ο εφησυχασμός όμως απαγορεύεται.

 

Βασίλης δαραμούσκας οδηγεί το ford e transit

Με τον εξηλεκτρισμό της γραμμής μετάδοσης κίνησης να είναι ουσιαστικά επιβεβλημένος από την Κομισιόν, ο κατασκευαστής έχει ανακοινώσει σχέδια για το λανσάρισμα ηλεκτρικών επαγγελματικών σε όλες τις κατηγορίες. Η Ford ειδικότερα, έχει ανακοινώσει ότι, μέχρι το 2024 όλα τα μοντέλα των LCV που κατασκευάζει θα είναι ικανά να κινηθούν εκπέμποντας (έως και) μηδενικούς ρύπους, ενώ μέχρι το 2030, τα δύο τρίτα των πωλήσεων θα αφορούν σε plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Το πρώτο που φτάνει στην αγορά είναι το μεγάλο μοντέλο της γκάμας. Σε μία πρώτη ανάγνωση, θα αναρωτιόταν κάποιος, τι παραπάνω θα μπορούσε να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μεγάλο van στην κατηγορία των 2 τόνων (ωφέλιμου) όπως το E-Transit.

Στη Ford γνωρίζουν πολύ καλά ότι, οι πελάτες χωρίς επαρκή αυτονομία και κάποια πιθανότητα απόσβεσης της επένδυσης δύσκολα θα αγκαλιάσουν την ηλεκτροκίνηση, ειδικά στη μεγάλη κατηγορία. Βρεθήκαμε στην Βαρκελώνη για την οδηγική πρεμιέρα του νέου Ford, και στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου καταγράφουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις για ό,τι έχει να κάνει με τις καινοτομίες και την απόδοσή του.

ford e transit

 Ένα μεγάλο ηλεκτρικό Transit στα μέτρα του επαγγελματία 

Πέρα από όσα επικοινωνούν οι εταιρείες, οι επαγγελματίες χρειάζονται ικανή αυτονομία, ακόμη κι αν δουλεύουν εντός του αστικού ιστού, καθώς κανείς δεν εγγυάται ότι, η γειτονιά σου θα γεμίσει αίφνης με (ταχυ)φορτιστές.

Μία ματιά στις ταξινομήσεις των ευρωπαϊκών χωρών με μεγάλους στόλους, όπως η Νορβηγία, φανερώνει ότι, οι επαγγελματίες απλά δεν ασχολούνται με van που δεν έχουν τουλάχιστον 200 με 250 χιλιόμετρα αυτονομία –στη Ford δείχνουν να το έχουν καταλάβει, γι αυτό και το όχημα είναι επί του παρόντος πρωταθλητής αυτονομίας στην κατηγορία του.

Η αυτονομία κατά WLTP είναι 317 χιλιόμετρα, αλλά η αίσθησή μας μετά από οδήγηση σε μικτές συνθήκες, είναι πως με λίγη αυτοσυγκράτηση εύκολα θα καλύψεις 350.

Η πλήρης φόρτιση σε παροχή 11 kW απαιτεί 8 ώρες, ενώ σε μόλις 34 λεπτά πας από 10% στο 80% κάτι πολύ σημαντικό για την καθημερινότητα των επαγγελματιών.

Η εταιρεία που ιστορικά εφηύρε τον όρο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, δείχνει αποφασισμένη να κάνει το ίδιο και στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά του κοντινού μέλλοντός μας και στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε πιο διεξοδικά οδηγώντας το νέο E-Transit για το ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου.