Τροχοί & TIR

ΜΑΝ eTruck: Ηλεκτρικό θηρίο

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί οδηγούμε το eTruck, το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων της ΜΑΝ, παρουσιάζουμε τον οδικό χάρτη της μετάβασης της εταιρείας σε διαφορετική γρα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/12/2022 - 08:24
Κοινοποίηση στα Social Media
MAN E TRUCK

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί οδηγούμε το eTruck, το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων της ΜΑΝ, παρουσιάζουμε τον οδικό χάρτη της μετάβασης της εταιρείας σε διαφορετική γραμμή μετάδοση κίνησης, καταγράφουμε όλα τα προσκόμματα και τις προκλήσεις σε θέματα υποδομών φόρτισης και υποστήριξης παρόμοιων οχημάτων στην Ευρώπη, και προσπαθούμε να καταλάβουμε αν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον πετρελαιοκινητήρα στη διεθνομεταφορά.

Όσοι από τους αναγνώστες μας ασχολήθηκαν με την πρόσφατη έκθεση IAA Transportation 2022, θα πρόσεξαν ότι, η επικαιρότητα πλέον κυριαρχείται από τον εξηλεκτρισμό των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων. Λες και το είχαν συμφωνήσει από πριν, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές παρουσίασαν πρωτότυπα τρακτόρων «μεγάλων» αποστάσεων.

Τα εισαγωγικά τα βάζουμε γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις τα περίπου 500 χιλιόμετρα αυτονομίας μόνο μεγάλη απόσταση δεν θεωρούνται στη Μεταφορά, αλλά ας δεχθούμε ότι, μέχρι να διατεθούν εμπορικά οι συγκεκριμένοι τράκτορες οι επιδόσεις των μπαταριών θα έχουν βελτιωθεί.

Η ΜΑΝ Truck & Bus έδειξε λοιπόν στο Αννόβερο σε παγκόσμια πρεμιέρα ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό φορτηγό, βαριάς κατηγορίας βάρους, το οποίο στην τελική του μορφή παραγωγής (το 2024), θα διαθέτει αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα και ικανότητα megawatt φόρτισης.

Το eTruck των Γερμανών είναι ένας τράκτορας της μεγάλης κατηγορίας, όπου σκοπός είναι η ικανότητα του να καλύπτεται πλειάδα μεταφορικών εφαρμογών στις οποίες χρησιμοποιούνται τώρα αποκλειστικά φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου.

Η παραγωγή του θα γίνεται δίπλα με τα συμβατικά φορτηγά ΜΑΝ, κάτι που θα κάνει τη μετάβαση σε οχήματα με εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης πιο ομαλή.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί βρεθήκαμε στο Μόναχο μερικές εβδομάδες αργότερα, με ένα μικρό γκρουπ δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, για να οδηγήσουμε –για μερικούς γύρους στην πίστα– δύο από τα είκοσι οχήματα προ-παραγωγής που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο του Μονάχου, και για να πληροφορηθούμε πώς σκοπεύει η εταιρεία να υποστηρίξει τη χρήση αυτών των φορτηγών σε πραγματικές συνθήκες.  

Στο ίδιο τεύχος #415

PreviousNext