Οι τακτικοί αναγνώστες του T&T θα θυμούνται ότι, η Iveco έχει λανσάρει αρκετά ηλεκτρικά Daily εδώ και μια δεκαετία, τα οποία συνήθως παράγονταν σε λίγες μονάδες, και τα οποία έχουμε οδηγήσει σε διάφορες περιστάσεις. Φέτος, όλα είναι διαφορετικά, καθώς τα ηλεκτρικά LCV θέλουν να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια αγοράς, και να πάψουν να είναι κυρίως πλατφόρμες επίδειξης τεχνολογίας.
Στην πρόσφατη έκθεση ΙΑΑ 2022 έγιναν τα αποκαλυπτήρια του νέου eDaily και πριν μερικές εβδομάδες βρεθήκαμε στα κεντρικά του κατασκευαστή για να οδηγήσουμε τα μοντέλα τελευταίας γενιάς του ηλεκτρικού van, το οποίο είναι ένα από τα πιο κομβικά προϊόντα του Iveco Group, καθώς προορίζεται για μαζική παραγωγή και ευρεία εμπορική διάθεση.
Πραγματικά, τώρα, το νέο eDaily είναι ένα κανονικότατο μοντέλο παραγωγής, με (προς το παρόν μη ανακοινώσιμο) λελογισμένο κόστος, με εκατοντάδες εκδόσεις και διαμορφώσεις, το οποίο θα πωλείται σε όλα τα σημεία όπου μπορεί να βρει κάποιος και ένα συμβατικό, πετρελαιοκίνητο Iveco. Το διακύβευμα λοιπόν, για την Iveco είναι μεγάλο, καθώς συμβιβασμοί στην κατηγορία των μεγάλων van δεν είναι αποδεκτοί από τους επαγγελματίες πελάτες, ενώ και οι μεταφορικές δυνατότητες δεν θα πρέπει να υστερούν έναντι των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και εδώ βρίσκεται η επιτυχία των Ιταλών.

Εκατοντάδες διαμορφώσεις για κάθε μεταφορική εφαρμογή
Το πρώτο πράγμα που μας είπαν τα στελέχη της Iveco στην παρουσίαση, προτού οδηγήσουμε το όχημα, ήταν πως φρόντισαν να εξασφαλίσουν δυνατότητες διαμόρφωσης για τους πελάτες τους οι οποίες θα ήταν τουλάχιστον εφάμιλλες των Daily με κινητήρα εσωτερικής καύσης: το eDaily θα διατίθεται σε μία τεράστια γκάμα διάφορων διαμορφώσεων (πάνω από 200 πιθανοί συνδυασμοί και εκδόσεις) van, σασί/καμπίνα φορτηγού, crew cab και minbus, από τους 3,5 έως τους 7,2 τόνους μικτού.
Ολόκληρη η αναλυτική παρουσίαση της δοκιμής δημοσιεύεται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα.