Μια ντουζίνα, δώδεκα στον αριθμό, λεωφορεία Isuzu προστέθηκαν στον στόλο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου Α.Ε. Με σημαντικά πλεονεκτήματα τις συμπαγείς διαστάσεις, την ευελιξία και την οικονομία, δίνουν λύσεις στα καθημερινά δρομολόγια. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης βρέθηκε στην Κρήτη για να γνωρίσει και να ταξιδέψει με τα Isuzu Novo και Grand Toro.
Οργάνωση και τάξη
H πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μετράει και όταν βρίσκεται κάποιος επιβάτης στον κεντρικό υπεραστικό σταθμό του Ηρακλείου, θα αποκομίσει την καλύτερη. Πρόκειται για έναν σταθμό πραγματικό κόσμημα, τόσο στη σχεδίαση όσο και στην οργάνωσή του. Αυτό που σίγουρα κάνει τη διαφορά είναι ο επαγγελματισμός
και η συμπεριφορά του προσωπικού. Οι άνθρωποι του συγκεκριμένου ΚΤΕΛ κάνουν άριστα τη δουλειά τους, πάντα με το χαμόγελο και την καλή διάθεση για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Την ίδια οργάνωση συναντούμε και στο πάρκινγκ του ΚΤΕΛ όπου στεγάζεται ο προμηθευτικός συνεταιρισμός του ΚΤΕΛ Ηρακλείου, σε μια συνολική έκταση είκοσι ενός στρεμμάτων.
Από ό,τι πληροφορηθήκαμε το ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου Α.Ε διαθέτει διακόσια σύγχρονα λεωφορεία όλων των μεγεθών και πεντακόσια έμπειρα άτομα που είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού για την ασφαλή, άνετη, γρήγορη και οικονομική μεταφορά τους. Εξυπηρετεί ολόκληρη την Κρήτη και τη συνδέει με την Ηπειρωτική Ελλάδα, εκτελώντας δρομολόγια για Λαμία, Λάρισα, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη, Κόρινθο, Πάτρα, Άρτα, Μεσολόγγι και Ιωάννινα.
Ανανέωση στόλου
Αυτό που αποτελεί είδηση για το ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου Α.Ε είναι η ανανέωση του στόλου με σύγχρονα λεωφορεία. Σε πρώτη φάση προστέθηκαν 35 Scania Touring και τώρα 12 Isuzu μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, προσφέροντας ακόμη πιο ποιοτικές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.
Τα Isuzu κάνουν τη διαφορά
Η επιλογή δώδεκα σύγχρονων Isuzu μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί σύμφωνα με τους ανθρώπους του ΚΤΕΛ: «Αφενός η αξιοπιστία των οχημάτων, αφετέρου, η άριστη συνεργασία με τα στελέχη της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ λειτούργησε καταλυτικά για την τελική επιλογή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αντώνης Σαριδάκης υπεύθυνος στόλου του ΚΤΕΛ Ηρακλείου και συνεχίζει: «Τα συγκεκριμένα λεωφορεία τα χρειαζόμαστε
για τοπικές γραμμές αλλά και για τις ανάγκες του τουριστικού μας γραφείου. Τα βασικά κριτήρια για την αγορά τους ήταν η οικονομία και η ευελιξία τους. Όταν λέω οικονομία αναφέρομαι τόσο στην προσιτή τιμή τους όσο και στην κατανάλωσή τους. Ειδικά στο θέμα της κατανάλωσης καυσίμου είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι.
Όπως σας ανέφερα νωρίτερα, τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι αρκετά ευέλικτα κάτι που μας επιτρέπει να κινούμαστε με άνεση σε στενούς δρόμους του νησιού. Όσον αφορά το κόψιμο του τιμονιού είναι φανταστικό. Κόβει πολύ και μας βοηθάει στις μανούβρες. Στην κυριολεξία οι τροχοί «διπλώνουν». Χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού οι ελιγμοί γίνονται πιο εύκολα.
Τα νεότερα μοντέλα της Isuzu έχουν αυτόματα κιβώτια τα οποία έχουν εξελιχθεί σημαντικά απλοποιώντας περαιτέρω τη δουλειά του οδηγού και ταυτόχρονα συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης. Πραγματοποιούν πάντα αλλαγές ακριβείας.
Ένα άλλο στοιχείο που έχουμε εκτιμήσει όλοι οι οδηγοί των Isuzu είναι η εργονομία και η πρακτικότητα στο χώρο οδήγησης. Όλα τα κουμπιά είναι δίπλα στον οδηγό και τα έχει όλα μπροστά του, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Η ορατότητα επίσης είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις. Το κάθισμα του οδηγού είναι φαρδύ και άνετο.
Οι αναρτήσεις είναι πολύ αποτελεσματικές ακόμη και σε οδοστρώματα με πολλές λακκούβες, πίσω έχουν φούσκες, αποσβένοντας όλους τους κραδασμούς.
Αυτό που θέλω επίσης να αναφέρω είναι η καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση του λεωφορείου. Δεν περνάνε ενοχλητικοί θόρυβοι στο εσωτερικό και οι επιβάτες πραγματικά απολαμβάνουν ένα ήσυχο ταξίδι.
Εξαιρετικά αποδοτικός είναι και ο κλιματισμός ειδικά για το νησί μας όπου το καλοκαίρι έχει αρκετή ζέστη. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες απολαμβάνουν το ταξίδι τους με την κατάλληλη εσωτερική θερμοκρασία, η οποία επιτυγχάνεται γρήγορα. Το βοηθητικό σύστημα πέδησης είναι πολύ ισχυρό και αποτελεσματικό, διατηρώντας σταθερή την ταχύτητα σε κατηφόρες με μεγάλη κλίση. Στην ουσία το φρένο το χρησιμοποιούμε μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος.
‘Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι οι μπαγκαζιέρες τους. Διαθέτουν αρκετό χώρο ώστε να χωρούν πολλές βαλίτσες. Η εμπειρία μας από τα Isuzu είναι άριστη καθώς στο παρελθόν είχαμε αγοράσει άλλα έξι, από τα οποία δεν έχουμε το παραμικρό παράπονο. Βέβαια έχουμε και τη διαρκή υποστήριξη και αμέριστη συμπαράσταση των ανθρώπων της αντιπροσωπείας οι οποίοι είναι πάντα δίπλα μας. Για το νησί μας θεωρώ ότι είναι η καλύτερη λύση».
Isuzu Novo
Με μήκος 7.305 χιλιοστά και πλάτος 2.282 χιλιοστά το Novo έχει 29+1 θέσεις. Στη στάνταρ επιλογή η ταπετσαρία των καθισμάτων είναι υφασμάτινη ενώ κατόπιν επιλογής μπορεί να παραγγελθεί και με δερμάτινη. Οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους τόσο για τα πόδια όσο και για τους ώμους τους. Επίσης ο διάδρομος είναι φαρδύς γεγονός που διευκολύνει την κυκλοφορία των επιβατών. Στους ανοιχτούς αποθηκευτικούς χώρους επάνω από τα καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα προσωπικά αντικείμενα. Όσον αφορά την ψυχαγωγία διατίθεται Radio & Cd Player ενώ σαν επιλογή και Radio & Dvd Player
(με Mp3). Επίσης μπορεί να εφοδιαστεί με δύο οθόνες LCD.
Στον τομέα της ασφάλειας, το Isuzu Novo ενσωματώνει όλο το πλήθος των συστημάτων για να πραγματοποιείται το ταξίδι με τη μέγιστη άνεση και ασφάλεια. Εξοπλίζεται με το σύστημα A.E.B.S (Advanced Emergency Braking System) το οποίο επιδρά αυτόματα στο σύστημα πέδησης όταν διαπιστώσει πως επίκειται σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα. Επίσης διαθέτει το σύστημα E.S.C (Electronic Stability Control) το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση του λεωφορείου.
Το σύστημα L.D.W.S. (Lane Departure Warning System) προειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του. Όσον αφορά το βοηθητικό σύστημα πέδησης μπορεί να εφοδιαστεί και με Retarder. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας προδιαγραφών Euro 6c, παράγει 190 ίππους στις 2.600 σ.α.λ και 510 Nm ροπής από τις 1.600 – 2.800 σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι εμπρόσθιων σχέσεων και μιας όπισθεν.
Isuzu Grand Toro
Το 8.5 μέτρων Grand Toro έχει την ιδανική αναλογία μήκους και χωρητικότητας επιβατών η οποία φτάνει τους 37 καθήμενους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών στις κάτω μπαγκαζιέρες καθώς και στην πίσω ανέρχεται σε 4,6 κ.μ.
Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται από την μπροστινή και πίσω πόρτα και με τη χρήση των κουπαστών που βρίσκονται σε σωστό σημείο. Στο χώρο επιβατών υπάρχουν δύο διπλές σειρές καθισμάτων, προσφέροντας ξεκούραση ακόμα και για μακρινά ταξίδια. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας CUMMINS ISB4.5E6 αποδίδει 210 ίππους στις 2.300 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 850 Nm από τις 1.200 – 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο της Allison έξι σχέσεων. Εξοπλίζεται με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και Retarder. Στο θέμα ασφαλείας, διαθέτει επίσης τα πιο σύγχρονα συστήματα, όπως A.B.S, A.S.R, Ε.S.P ενώ προαιρετικά διατίθεται και Hill holder. Επιπλέον στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνει και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης, ελέγχου και σβησίματος πυρκαγιάς. Τέλος διατίθεται οθόνη multimedia 7 ιντσών με USB, AUX, FM, Bluetooth και Handsfree.