Τροχοί & TIR

Ηλεκτροκίνητη ροή εφοδιαστικής αλυσίδας με Scania

Η Scania ανακοίνωσε ότι προχωρά σε ένα ακόμη βήμα προς τις τακτικές μεταφορές μικρής απόστασης με ένα ηλεκτρικό φορτηγό να δρομολογείται στη ροή logistics μεταξύ Nykvarn και της έδρας της Scania, Sö
Δευτέρα 17/04/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Scania ανακοίνωσε ότι προχωρά σε ένα ακόμη βήμα προς τις τακτικές μεταφορές μικρής απόστασης με ένα ηλεκτρικό φορτηγό να δρομολογείται στη ροή logistics μεταξύ Nykvarn και της έδρας της Scania, Södertälje. 

Η Scania συνεργάζεται με την εταιρεία Ahola Transport παρέχοντας υπηρεσίες logistics μεταξύ της απο-
θήκης της στο Nykvarn της Σουηδίας και των βιομηχανικών μονάδων παραγωγής στο Södertälje, όπου το υλικό διακινείται από ένα ηλεκτρικό φορτηγό Scania. Το ηλεκτρικό αυτό φορτηγό εκτελεί την παραπάνω διαδρομή τρεις έως έξι φορές ημερησίως.

Η Ahola Transport σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου «πιστεύει ακράδαντα στις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιοποίηση και οι αποδοτικές μεταφορές χάρη στα ηλεκτρικά φορτηγά». Καθώς η εταιρεία συνεργάζεται
εδώ και πολλά χρόνια με τη Scania, ήταν εύκολο να αποφασίσει ότι ήθελε να συμμετάσχει στη διαδικασία εξηλεκτρισμού των logistics. «Η λειτουργία του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού φορτηγού μας σε συγκεκριμένες διαδρομές είναι ένα σημαντικό βήμα για εμάς και μια πορεία προς τα εμπρός στον οδικό μας χάρτη για τη βιω-
σιμότητα, όπου τα μη ορυκτά καύσιμα και η ηλεκτροκίνηση είναι ζωτικής σημασίας», λέει ο Åke Nyblom, διευθύνων σύμβουλος της Ahola Transport. Ο ίδιος τονίζει ότι πρόκειται να γίνουν περισσότερες επενδύσεις για βιώσιμες μεταφορές.

Τα πλεονεκτήματα

Από τη Scania τονίζουν πως, υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα με τη χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγού Scania σε μια διαδρομή τόσο κοντά στην έδρα του κατασκευαστή, όπου άπαντες γνωρίζουν το δρομολόγιο και υπάρχει η απαραίτητη λειτουργική υποδομή. «Συλλέγουμε τόσες πολλές γνώσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, κι αυτό ανοίγει νέους δρόμους για την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουμε τι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στην πορεία της μετάβασης σε ηλεκτρικές μεταφορές. Αυτό θα μας δώσει την τεχνογνωσία που χρειαζόμαστε για να πετύχουμε όταν επεκτείνουμε την κλίμακα, για παράδειγμα πώς να βελτιστοποιήσουμε την όλη διαδικασία, όχι μόνο φορτίζοντας τη νύχτα, αλλά και στη διάρκεια της ημέρας, ενώ το φορτηγό είναι φορτωμένο», λέει η Matilda Eriksson, Sustainability Business Developer και Project Manager.

Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό φορτηγό της Scania προσφέρει επίσης σημαντικά ευρήματα στο τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης των Σουηδών, με λεπτομερείς αναλύσεις σχετικά με την εμβέλεια και το πότε πρέπει να φορτίζουν τα οχήματα, και πώς πρέπει να προσαρμοστεί η διαδικασία. «Όταν θα χρησιμοποιούμε στο δίκτυό μας ηλεκτροκίνητα φορτηγά που τροφοδοτούνται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, θα δούμε σίγουρα μείωση των εκπομπών ρύπων. Αυτή η πιλοτική δοκιμή είναι επίσης ένας τρόπος για να ανοίξουμε τον δρόμο για μια πιο μαζική χρήση παρόμοιων φορτηγών», προσθέτει η Eriksson.

Στο ίδιο τεύχος #419

PreviousNext