Η επιχειρηματική μονάδα MAN Engines της MAN Truck & Bus θα εξοπλίζει από εδώ και στο εξής το μηχάνημα PistenBully 800 (φωτό) της Kässbohrer Geländefahrzeug AG με τον κινητήρα ΜΑΝ D3876.
Το συγκεκριμένο –εξακύλινδρο σε σειρά- μηχανικό σύνολο έχει εξελιχθεί και προσαρμοστεί για να λειτουργεί ιδανικά στις ακραίες συνθήκες όπου επιχειρεί ένας δυνατός χιονοστρωτήρας υψηλής απόδοσης. Ειδικότερα, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ικανότητα ψυχρής εκκίνησης (cold-start), στη χρήση σε υψόμετρα έως 2.500 μέτρα, και την πολύ μεγάλη γωνία ανατροπής.
Ο D3876, με χωρητικότητα 15,3 λίτρων είναι ο πιο ισχυρός εξακύλινδρος που κατασκευάζει η ΜΑΝ Engines: στο
PistenBully 800 αποδίδει 2.900 Nm μέγιστη ροπή, και 612 hp. Βασικός συντελεστής για τις συγκεκριμένες επιδόσεις είναι ο υπερσυμπιεστής με τουρμπίνα (VGT) μεταβλητής γεωμετρίας, με έμφαση στην άμεση απόκριση στο γκάζι και την εκτός δρόμου απόδοση.
![](/sites/default/files/styles/lg_jpeg/public/articles/420_foto_04-2.jpg.jpeg?itok=qjfSnwlx)
Όλοι οι κινητήρες της συγκεκριμένης σειράς φέρουν σύστημα ψεκασμού common rail, με πίεση ψεκασμού
2.500 bar. Το κάρτερ και η αντλία λαδιού έχουν δεχθεί ειδικές επεμβάσεις ώστε να υπάρχει πάντα ικανή ποσότητα λιπαντικού ακόμη και όταν το όχημα κινείται υπό γωνία 45 μοιρών.
Ο κατασκευαστής ήδη εξελίσσει για το μέλλον κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά υδρογόνο, για εκτός δρόμου εφαρμογές. Ο ΜΑΝ Η4576 βασίζεται στον D3876 με τον οποίο και έχει τις ίδιες διαστάσεις, και προορίζεται για μαζική παραγωγή.