Τροχοί & TIR

Οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης φορτηγών της ΜΑΝ κέρδισαν το βραβείο καινοτομίας 2024

Τα προγράμματα της MAN αποδεικνύουν ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή σήμερα και μπορεί να παίξει ρόλο στο να γίνουν οι μεταφορές ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τετάρτη 22/11/2023 - 23:22
Κοινοποίηση στα Social Media
Τα προγράμματα και οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης ATLAS-L4 και ANITA της MAN κέρδισαν το βραβείο καινοτομίας 2024 (Truck Innovation Award).

Τα προγράμματα και οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης ATLAS-L4 και ANITA της MAN κέρδισαν το βραβείο καινοτομίας 2024 (Truck Innovation Award). 

Οι δημοσιογράφοι της επιτροπής κρίσης του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς παρέδωσαν στον Frederik Zohm, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου για την Έρευνα και Εξέλιξη της MAN Truck & Bus, το βραβείο κατά τη διάρκεια της έκθεσης Solutran, στη Λυών της Γαλλίας. 

Είναι η δεύτερη φορά που η MAN Truck & Bus κερδίζει αυτό το τρόπαιο, μετά το πρώτο βραβείο Truck Innovation Award του 2019 σε αναγνώριση του αυτοματοποιημένου φορτηγού ασφαλείας χωρίς οδηγό aFAS Level 4. Το Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγών - το οποίο αναγνωρίζει τις τεράστιες τεχνολογικές αλλαγές και την ταχεία ενεργειακή μετάβαση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, απονέμεται από την κριτική επιτροπή του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς (IToY).

 Η ομάδα αυτή αποτελείται από 25 συντάκτες σε μέσα ενημέρωσης για επαγγελματικά οχήματα που εκπροσωπούν μεγάλα περιοδικά φορτηγών από την Ευρώπη και τη Νότια Αφρική. Την Ελλάδα εκπροσωπεί ο συντάκτης του T&T Βασίλης Δαραμούσκας.


Τα πρότζεκτ αυτόνομης οδήγησης της ΜΑΝ είχαν κορυφαίο ανταγωνισμό όπως τον ηλεκτρικό άξονα eAxle της ZF, την Quantron-as-a-service (QaaS), ένας πάροχος πλατφόρμας μηδενικών εκπομπών για fuel cell οχήματα και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, και το Westwell Q-Truck, ένα αυτόνομο ηλεκτρικό φορτηγό βαρέως τύπου για καινοτόμα logistics εμπορευματοκιβωτίων.

Το Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγών - το οποίο αναγνωρίζει τις τεράστιες τεχνολογικές αλλαγές και την ταχεία ενεργειακή μετάβαση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, απονέμεται από την κριτική επιτροπή του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς (IToY).


Το ερευνητικό και αναπτυξιακό έργο ANITA - αυτόνομη καινοτομία στις λειτουργίες τερματικών σταθμών όπως το ονομάζει ο κατασκευαστής - ξεκίνησε το 2020 για την αυτοματοποίηση του χειρισμού μεταξύ διαφορετικών τρόπων μεταφοράς. Το ANITA έχει ως στόχο να χρησιμοποιήσει αυτόνομα φορτηγά για τη σταθεροποίηση των διαδικασιών που εμπλέκονται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από τον δρόμο στον σιδηρόδρομο, καθιστώντας τις πιο αποτελεσματικές, ευκολότερα προγραμματιζόμενες και, ταυτόχρονα, πιο ευέλικτες.


Το ερευνητικό και αναπτυξιακό έργο ATLAS-L4 (Automated Transport between Logistics Centers on Level 4 Expressways) έχει ως στόχο να βγάλει αυτόνομα φορτηγά επιπέδου 4 στους δρόμους σε πραγματικές συνθήκες. Το έργο λαμβάνει ήδη υπόψη το πλαίσιο των γερμανικού νόμου για την αυτόνομη οδήγηση που ψηφίστηκε το 2021, που ουσιαστικά επιτρέπει την αυτοματοποιημένη οδήγηση σε καθορισμένες διαδρομές υπό τεχνική επίβλεψη. 

Οι δημοσιογράφοι του IToY επαίνεσαν τα προηγμένα χαρακτηριστικά και των δύο πρότζεκτ, τη συμβολή στην αυτοματοποίηση των intermodal μεταφορών, καθώς και τη γόνιμη συνεργασία μεταξύ MAN Truck & Bus, παρόχων logistics, προμηθευτών εξαρτημάτων, ερευνητικών ιδρυμάτων και δημόσιων φορέων εκμετάλλευσης υποδομών.


Συνοψίζοντας την ψηφοφορία της κριτικής επιτροπής, ο πρόεδρος του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς Gianenrico Griffini σχολίασε- «Τα προγράμματα ANITA και ATLAS-L4 της MAN αποδεικνύουν ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή σήμερα και μπορεί να παίξει ρόλο στο να γίνουν οι μεταφορές ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες, θέτοντας τα θεμέλια για καινοτόμες ιδέες για τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα.»
 

PreviousNext