Τροχοί & TIR

Silver LION 19.281

«Το αυτοκίνητο αυτό ήταν ο παιδικός μου έρωτας. Η ανακατασκευή του ήταν δύσκολη, αλλά τα κατάφερα». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Παναγιώτη Καρυάμη στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του. «Β
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 25/12/2023 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το ΜΑΝ με τον αρχικό χρωματισμό του και τα γνήσια ανταλλακτικά του.
Το ΜΑΝ με τον αρχικό χρωματισμό του και τα γνήσια ανταλλακτικά του.

«Το αυτοκίνητο αυτό ήταν ο παιδικός μου έρωτας. Η ανακατασκευή του ήταν δύσκολη, αλλά τα κατάφερα». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Παναγιώτη Καρυάμη στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του. «Βάζω κάτι τελευταίες πινελιές στο αυτοκίνητο και θα το φέρω στην Transport Show 2023». Πράγματι το ΜΑΝ 19.281 έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην έκθεση, εισπράττοντας εγκωμιαστικά σχόλια από τους επισκέπτες. 

Το παρουσιαστικό του σε συναρπάζει, ο χρόνος γυρνάει αρκετά χρόνια πίσω και το μόνο που θέλεις είναι να βρεθείς στην καμπίνα του και να ξεκινήσεις το δρομολόγιο. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τον Παναγιώτη στο λιμάνι του Πειραιά και το ταξίδι των αναμνήσεων αρχίζει…

Ο χώρος οδήγησης βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, σαν να μην τον έχει αγγίξει ο χρόνος.
Ο χώρος οδήγησης βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, σαν να μην τον έχει αγγίξει ο χρόνος.

Με στυλ αγέρωχο 

Η μεγαλοπρεπής εμφάνιση, σε συνδυασμό με τη δυναμική του παρουσία, μαγνητίζουν τα βλέμματα των επαγγελματιών και του απλού κόσμου στο λιμάνι του Πειραιά. Αρκετοί περαστικοί περιεργάζονται από κοντά τον τράκτορα. Κάποιοι άλλοι ζητάνε να βγάλουνε μια φωτογραφία μπροστά του. Ο Παναγιώτης αξίζει πολλά συγχαρητήρια γιατί έδωσε ζωή στο άψυχο σίδερο για να στέκει αγέρωχο απέναντί μας και να μας θυμίζει την αυτοκινητιστική ιστορία μας. 

Ο παιδικός έρωτας 

Πριν περάσουμε στο εσωτερικό του ΜΑΝ ζητάμε από τον Παναγιώτη να μας δώσει το ιστορικό του φορτηγού του, με τον ίδιο να σχολιάζει: «Το αυτοκίνητο αυτό ήταν παιδικός μου έρωτας. Με αυτό ο πατέρας μου εκτελούσε μεταφορές, αλλά το πούλησε γρήγορα γιατί άλλαξε δουλειά. Εμένα όμως με σημάδεψε και μπορώ να πω ότι μου έμεινε σαν απωθημένο. Μετά από πολλά χρόνια αποφάσισα να αγοράσω το συγκεκριμένο μοντέλο και να το ανακατασκευάσω. Του πατέρα μου το αμάξι δυστυχώς δεν το πρόλαβα, γιατί πουλήθηκε στην Αφρική». 

Ο κινητήρας D2566 αποδίδει 280 ίππους.
Ο κινητήρας D2566 αποδίδει 280 ίππους.

Ο κινητήρας «κελαηδάει» 

Ο Παναγιώτης είναι άριστος γνώστης του ΜΑΝ 19.281 γνωρίζοντας κάθε λεπτομέρεια για τον γερμανικό τράκτορα. Σχετικά με τον κινητήρα του μας αναφέρει: «Ο κινητήρας του είναι ο D2566 με 125 χιλιοστά πιστόνι και ιπποδύναμη 280 ίππων. Κατασκευάστηκε με τη λογική να μην κάνει θόρυβο και να είναι οικονομικός. Πράγματι, δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου. Είναι 42 χρόνων αυτοκίνητο και ακόμη και σήμερα ο θόρυβός του είναι περιορισμένος». 

Τέσσερα χρόνια για την ανακατασκευή του 

Άψογο εξωτερικά, φρεσκοβαμμένο με τα αυθεντικά του χρώματα θυμίζει φορτηγό που μόλις βγήκε από το εργοστάσιο. Συγχαίρουμε τον Παναγιώτη για την εμφάνιση του ΜΑΝ, με τον ίδιο να μας εξηγεί: «Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι πολύ δύσκολο να το ανακατασκευάσεις. Ανταλλακτικά δεν υπάρχουν πλέον, και αν τα βρεις, δεν είναι σε καλή κατάσταση. Φανταστείτε ότι για να φτιάξω το φορτηγό στην κατάσταση που είναι σήμερα, αγόρασα τρεις καμπίνες από άλλα ΜΑΝ, από τα οποία ξήλωσα ανταλλακτικά και διάφορα αξεσουάρ. Στο συγκεκριμένο μοντέλο, όπως και στα Volvo F 88 και F 89 το αστάρι στις λαμαρίνες το έριχναν με το πιστόλι, με αποτέλεσμα με την πάροδο του χρόνου να σαπίζουν πολύ εύκολα. Οπότε μου πήρε αρκετό καιρό να ξεσαπίσω και να το φέρω στη σημερινή του κατάσταση». 

Κορυφαίο σασμάν 

Ταξιδεύοντας με τον Παναγιώτη ο ίδιος κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο σασμάν του ΜΑΝ, από το οποίο δηλώνει εντυπωσιασμένος. «Το σασμάν του είναι το Eaton Fuller, ασυγχρόνιστο με 13 ταχύτητες. Είναι αμερικάνικης κατασκευής και για την εποχή του ήταν αξεπέραστο. Στην ουσία είναι ημιαυτόματο. Αλλάζει ταχύτητες χωρίς να πατάς συμπλέκτη. Για την εποχή του ήταν το καλύτερο, καθώς εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχαν φυσουνάκια στο συμπλέκτη να σε βοηθάνε, με αποτέλεσμα το πεντάλ να είναι πολύ βαρύ, ασήκωτο θα έλεγα. Οπότε οι οδηγοί άλλαζαν σχέσεις στο κιβώτιο χωρίς να πατάνε συμπλέκτη και αυτό ήταν μεγάλη ευκολία για τους ίδιους». 

Απολαμβάνω τον ήχο 

«Αυτό που μου αρέσει, είναι ο ήχος του αυτοκινήτου γιατί μου θυμίζει τα άρματα μάχης. Ο συγκεκριμένος χαρακτηριστικός ήχος είναι μια ανάμνηση στα αυτιά μου από μικρό παιδί», σχολιάζει ο Παναγιώτης. 

Έρχεται και άλλο ΜΑΝ 

Οι εκπλήξεις από τον Παναγιώτη όμως, δε σταματούν εδώ. Επάνω στη συζήτηση μας αναφέρει και ένα ακόμη ΜΑΝ που έχει στα σκαριά. «Αυτή την περίοδο ετοιμάζω ένα ΜΑΝ 19.361 το οποίο είναι μοντέλο του 1986. Το συγκεκριμένο έχει σασμάν ZF. Θα μου πάρει αρκετό χρόνο η ανακατασκευή του αλλά πιστεύω πως το τελικό αποτέλεσμα θα με δικαιώσει».

PreviousNext