Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Κάθε χρόνο οι κατασκευαστές επαγγελματικών αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται στους εκάστοτε νέους κανονισμούς της Ε.Ε. που τίθενται σε ισχύ και αφορούν στην προσθήκη καινούργιων συστη
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 06/01/2024 - 07:07
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Κάθε χρόνο οι κατασκευαστές επαγγελματικών αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται στους εκάστοτε νέους κανονισμούς της Ε.Ε. που τίθενται σε ισχύ και αφορούν στην προσθήκη καινούργιων συστημάτων στα οχήματα που παράγουν, διαφορετικά δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν. 

Φορτώνουν συστήματα

Στο σκεπτικό αυτής της υποχρεωτικότητας, οι ειδικοί των Επιτροπών της ΕΕ αναφέρουν τη «μαγική» λέξη ασφάλεια

«Το σύστημα αυτό πρέπει να τοποθετηθεί γιατί συνεισφέρει στην ασφάλεια του οχήματος, των άλλων χρηστών του δρόμου», είναι το στάνταρ κλισέ που διαβάζουμε στις Κοινοτικές Οδηγίες. Υπολογίζουν, μάλιστα, ότι με την τοποθέτησή τους θα αποφευχθούν τόσες χιλιάδες ατυχήματα και θα σωθούν τόσες χιλιάδες ανθρώπινες ζωές. Κάπως έτσι, τα σύγχρονα φορτηγά έχουν φορτωθεί με περισσότερα από 30 συστήματα ασφαλείας και ακολουθούν πολλά άλλα. 

«Στον δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση, οι εταιρείες αναπτύσσουν πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, τα οποία σε τακτά διαστήματα θα περνούν και στον υποχρεωτικό εξοπλισμό των καινούργιων φορτηγών και λεωφορείων», μου ανέφερε μηχανικός ανάπτυξης γνωστής μάρκας βαν. 

Προσωπικά, δεν θα τολμούσα να διαφωνήσω με αυτό τον καταιγισμό των συστημάτων ασφαλείας, γιατί θα ήμουν εγώ που θα δεχόμουν πρώτος τις επιθέσεις των ειδικών, οι οποίοι υπεραμύνονται των συστημάτων τους. Πάντα στο όνομα της ασφάλειας. 

Κάπως έτσι οι τιμές των οχημάτων έχουν εκτοξευτεί στα ύψη. Το ίδιο και το κόστος λειτουργίας τους, των service κ.λπ. Αυτό που τα σύγχρονα φορτηγά κέρδισαν από τη μείωση της κατανάλωσης, το χάνουν στο υπερβάλλον κόστος κτήσης και στο κόστος ιδιοκτησίας, όπως λέγεται. 

Το αποτέλεσμα, όμως, είναι ανασταλτικό για την αγορά. Οι αυτοκινητιστές και οι ελεύθεροι επαγγελματίες στρέφονται στο μεταχειρισμένο, αδυνατώντας να πληρώσουν το καινούργιο με όλα τα σύγχρονα συστήματά του. Προτιμούν το μεταχειρισμένο φορτωμένο με εμπορεύματα, παρά ένα καινούργιο φορτωμένο με συστήματα. 

Καλή Χρονιά!

Στο ίδιο τεύχος #427

Νέο Iveco S-Way 2024
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο συνεργείο του Στέφανου Τζιάλλα στη ΒΙ.ΠΕ Ιωαννίνων με αρκετές συμμετοχές και παρουσία κόσμου από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
PreviousNext