Η Iveco ανανεώνει τo S-Way, το οποίο πλέον θα κινείται από αυτόν που ο κατασκευαστής αποκαλεί τον αποδοτικότερο κινητήρα φορτηγού της Ευρώπης, δηλαδή από το νέο Cursor XC13 που αρέσκεται να δουλεύει σε πολύ χαμηλές στροφές, αρκείται σε λίγο καύσιμο και συνδυάζεται με νέες (από 2,06) τελικές σχέσεις μετάδοσης και προγνωστικό σύστημα. Δικαιολογημένα, ο Ιταλός κατασκευαστής φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Το Iveco Group σε μία εντυπωσιακή κίνηση, προχωρά, μεμιάς, σε ταυτόχρονη ανανέωση ολόκληρης της γκάμας των επαγγελματικών οχημάτων που κατασκευάζει. Σε ένα εντυπωσιακό γκαλά με την ονομασία «Be the Change» στη Βαρκελώνη, πάνω από 1.300 καλεσμένοι –από το δίκτυο συνεργατών της εταιρίας, πελάτες και εκπρόσωποι του ειδικού Τύπου- είδαν σε παγκόσμια πρεμιέρα όλα τα νέα ελαφρά, μεσαία και βαρέα μοντέλα, από το Daily μέχρι το Eurocargo και το S-.Way.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο κατασκευαστής ανανέωσε ταυτόχρονα όλες τις σειρές οχημάτων σε όλες τις κατηγορίες και τονάζ, με την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης επένδυσης που έχει πραγματοποιήσει ποτέ –πάνω από ένα δισ. ευρώ.
Αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Iveco είναι το αποτέλεσμα μιας φιλόδοξης στρατηγικής και της εστίασης στους τέσσερις πυλώνες που ευαγγελίζεται το γκρουπ: υψηλή παραγωγικότητα για τους πελάτες, της άνεσης του οδηγού, της βιωσιμότητας και της συνδεσιμότητας. Ο συντάκτης του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, Βασίλης Δαραμούσκας, βρέθηκε στην Βαρκελώνη για να καταγράψει από κοντά όλες τις αλλαγές που αφορούν (και) τη ναυρχίδα S-Way. Σε άλλο ρεπορτάζ θα υπάρξουν λεπτομέρειες για το μεσαίο Eurocargo και φυσικά το νέο Daily.
Άγρια γοητεία
Για να γίνει άμεσα σε όλους κατανοητό το μέγεθος της αλλαγής, η Iveco άλλαξε και το λογότυπο –δύο επιλογές ανάμεσα σε γυαλιστερό χρώμιο και ματ gun metallic- το οποίο πλέον δεσπόζει στο εμπρός μέρος, αυξάνοντας από μακριά την αναγνωρισιμότητα των οχημάτων του κατασκευαστή. Το έτσι κι αλλιώς… καρδαμωμένο κι αιχμηρό σχέδιο του S-Way είναι τώρα ακόμη πιο τονισμένο, με το μοτίβο να είναι άκρως επιθετικό και καλόγουστο.
Τι αλλάζει λοιπόν στον σχεδιασμό του αμαξώματος; Νέα γραφικά πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα, σύστημα mirrorless camera, νέα βαφή («γήινο» πράσινο) και διαφορετικού σχεδιασμού (πιο λεπτές) γρίλιες μάσκας. Οι Ιταλοί δεν ξέχασαν φυσικά τη δυνατότητα εξατομίκευσης της εμφάνισης που επιζητούν τόσο οι οδηγοί όσο και οι εταιρείες. Οι γρίλιες της μάσκας λ.χ., διατίθενται σε οχτώ διαφορετικά φινιρίσματα και χρωματισμούς.
Τα πράγματα είναι ακόμη πιο προχωρημένα στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου όσοι γνωρίζουν το S-Way θα παρατηρήσουν αμέσως το νέας (και μικρότερων διαστάσεων) σχεδίασης τιμόνι με το start button στην αριστερή πλευρά –ναι, αντλεί έμπνευση από το αντίστοιχο των Ferrari. Επίσης, αυξήθηκε η καθ’ ύψος ρύθμιση της κολώνας του τιμονιού, κάτι που βολεύει πολύ τους πιο εύσωμους οδηγούς. Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι, υπάρχει πλέον μεγαλύτερος χώρος και για τα γόνατα του οδηγού. Εντυπωσιακή και προς τη σωστή κατεύθυνση είναι η αλλαγή σε επενδύσεις και υλικά, με ακριβά υφάσματα, εμφατικά προσεγμένο φινίρισμα και εκτεταμένη χρήση μεταλλικών στοιχείων.
Συνολικά ο διάκοσμος είναι όσο πρέπει μοντέρνος και hi-tech, είναι πολύ φιλόξενος και ευχάριστος για τον οδηγό. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον φουλ (10 ή 12 ίντσες) ψηφιακός, με ευανάγνωστη γραμματοσειρά, και η επαφική οθόνη (7 ή 10 ίντσες) στην κεντρική κονσόλα προσφέρει πρόσβαση στα πάντα -από τον έλεγχο του κλιματιστικού, έως την χρήση του ψηφιακού βοηθού Alexa. Τα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto παρέχουν πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές του smartphone του οδηγού, ενώ το νέο σύστημα επιτρέπει επίσης την ταυτόχρονη σύζευξη δύο τηλεφώνων μέσω Bluetooth.
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα κλιματισμού, με καλόγουστη κονσόλα χειρισμού, καλύτερη και πιο ομοιόμορφη ροή αέρα. Οι Ιταλοί έδωσαν μεγάλη έμφαση στις λεπτομέρειες, κάτι που φαίνεται ήδη από το νέο κλειδί, το οποίο στο χέρι το νιώθεις βαρύτιμο, σαν ένα κόσμημα.
Το χειρόφρενο έγινε πλέον ηλεκτρονικό, υπάρχει αναδιπλούμενο τραπεζάκι 360 χιλιοστών στην πλευρά του συνοδηγού, αλουμινένια σκάλα για την πρόσβαση στο πάνω κρεβάτι και πολύ ποιοτικής αίσθησης χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι.
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει ο νέος λεβιές για τον χειρισμό του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος είναι εξαιρετικός στη διαμόρφωσή του και απόλυτα ορθολογικός, και δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε οδηγό που δεν θα τον εκτιμήσει. Αυτό που δεν άλλαξε πάντως, είναι η κονσόλα στη μέση της καμπίνας η οποία αφαιρεί ένα μέρος από τον ωφέλιμο όγκο της καμπίνας, μειώνοντας κάπως την προσλαμβανόμενη αίσθηση ευρυχωρίας του οδηγού.