Τροχοί & TIR

Dolphin: Το ηλεκτρικό μέλλον της Renault Trucks

Μια ματιά στο νέο κόκπιτ
Πέμπτη 08/02/2024 - 11:25
Κοινοποίηση στα Social Media
Renault Trucks

Σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και βιομηχανικούς ερευνητικούς φορείς η Renault Trucks προχωρά στην ανάπτυξη του πρότζεκτ Dolphin, η ονομασία του οποίου προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Development Original truck Lab for PHysical INtegration. 

Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό εργαστηριακό όχημα-κινητό εργαστήριο, σκοπός του οποίου είναι να αποτελέσει την πλατφόρμα πάνω στην οποία θα εξελιχθεί η μελλοντική γενιά αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων του κατασκευαστή. Στόχος είναι να εκτιμηθούν και να δοκιμαστούν οι δυνατότητες τεχνολογικής καινοτομίας, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η παθητική και ενεργητική ασφάλεια, η εργονομία και η άνεση οδήγησης. 

Το ενδιαφέρον πάντως είναι ότι, στη μοναδική φωτογραφία των Γάλλων, βλέπουμε ένα ολοκαίνουργιο εσωτερικό: νέο ταμπλό, τιμόνι και μία οθόνη που «απλώνεται» σε όλο το μήκος της καμπίνας, με τα πάντα να δείχνουν πως πρόκειται για ένα νέο Renault Τ. Του προγράμματος Dolphin ηγείται η Renault Trucks, ενώ οι υπόλοιποι εταίροι εδρεύουν όλοι στην περιοχή Auvergne Rhône-Alpes. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει τη γνωστή Lamberet, την εταιρεία SafetyTech, που ειδικεύεται στην ανάπτυξη συστημάτων ασφάλειας για πούλμαν, λεωφορεία, αυτοκινούμενα και φορτηγά- το Laboratoire de Mécanique des Fluides et d'Acoustique, το Laboratoire Ampère, το Laboratoire de Mécanique des Contacts et des Structures, τα οποία εποπτεύονται από το INSA (Εθνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Επιστημών), και το Laboratoire de Psychologie Sociale et Cognitive, υπό την εποπτεία του πανεπιστημίου του Clermont Auvergne. 

Στόχος αυτού του συνεργατικού έργου είναι η κατασκευή ενός πρωτότυπου οχήματος, βασισμένου σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό, με σκοπό τη δοκιμή και την αξιολόγηση τεχνολογικών καινοτομιών σε τρεις τομείς: Την ενεργειακή και περιβαλλοντική βελτιστοποίηση, με την έρευνα να επικεντρώνεται στην αεροδυναμική του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος και, γενικότερα, στην ενεργειακή απόδοση ολόκληρης της γραμμής μετάδοσης κίνησης. Την ασφάλεια για τους χρήστες του δρόμου, με την ενσωμάτωση ειδικού εξοπλισμού για την ενίσχυση της ανίχνευσης των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. 

Τέλος, θα μελετηθούν νέες λύσεις ως προς την εργονομία και τη γενικότερη άνεση του οχήματος, με πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό και νέο εσωτερικό εξοπλισμό, και νέες εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα που επιτρέπουν την καλύτερη, σχεδόν διαισθητική χρήση των πολυμέσων και ηλεκτρονικών στοιχείων του εξοπλισμού.

Στο ίδιο τεύχος #428

PreviousNext