Όταν βλέπεις για πρώτη φορά το νέο Ford Transit Courier είναι εύκολο να επικεντρωθείς στο πρωτοποριακό για «κλούβα» κι εμπνευσμένο ντιζάιν που παίρνει στοιχεία από SUV, και παραπέμπει σε μία διασκευή Ford Explorer σε van, και να μην προσέξεις πόσο άλλαξαν οι διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχο.
Και είναι αδύνατο να γράψεις για το νέο Transit Courier χωρίς να εξηγήσεις πρώτα το πόσο, και γιατί άλλαξε σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Το προηγούμενο Transit Courier βασι ζόταν στην πλατφόρμα του Ford Fiesta, ανήκε δηλαδή, στην κατηγορία των van του B-segment, ένα (χωροταξικό) βήμα πιο κάτω σε σχέση με τα κόμπακτ van όπως το Transit Connect, και είχε ως ανταγωνιστές αυτά που αποκαλούσαμε «vanette». Το νέο μοντέλο, εξακολουθεί μεν να χτίζεται σε πλατφόρμα του B-segment (ίδιο σασί με το Ford Puma), πλην όμως, το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 20 ολόκληρα εκατοστά, κάτι που, προφανώς επιδρά στα στοιχεία εκμετάλλευσης της κατασκευής, κι επιπλέον, το καθιστά σχεδόν μοναδική πρόταση στην αγορά.
Βρεθήκαμε στην Ισπανία, στην ευρωπαϊκή πρεμιέρα του νέου Courier προκειμένου να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το μικρότερο μέλος της οικογένειας των Transit.
Σχεδιασμός, καμπίνα
Ο σχεδιασμός του μικρότερου μέλους της οικογένειας των Transit είναι πραγματικά νεωτερικός, ξεχωρίζοντας από οποιοδήποτε άλλο κόμπακτ van. Συγκεκριμένα, το τετραγωνισμένο, «boxy» σχήμα του, με τους πολύ κοντούς πρόβολους, την ξεχωριστή μάσκα και το τεράστιο παρμπρίζ, δίνουν από μακριά μία αίσθηση ευρυχωρίας, και ταυτόχρονα ανθεκτικότητας.
Στο εσωτερικό της καμπίνας, η διαμόρφωση του ταμπλό και γενικά όλων των επιφανειών, επίσης παραπέμπουν στο νέο Transit Custom, και μόνο ο διάκοσμος είναι λιγότερο… πλουμιστός, κάτι φυσικά που δικαιολογείται απόλυτα από τη διαφορετική τιμολογιακή αξία των οχημάτων.
Διαστάσεις, στοιχεία εκμετάλλευσης
Και μόνο από την αύξηση του μεταξονίου αντιλαμβάνεται κανείς πως, τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο ως προς τα στοιχεία εκμετάλλευσης. Για να πάρει κανείς μια ιδέα του πόσο μεγάλωσε το Transit Courier, αρκεί να αναφέρουμε ότι, το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, είχε περίπου τον διπλάσιο ωφέλιμο όγκο από ένα Fiesta Van (το οποίο δεν παράγεται πλέον) και ήταν ήδη μεγαλύτερο από τα μοντέλα του ανταγωνισμού (π.χ., Fiat Fiorino) –το καινούργιο προσθέτει ένα συν 25% μεγαλύτερο χώρο στην κλούβα. Κι όλα αυτά, σε ένα αμάξωμα μήκους 4.337 χιλιοστών, κάτι που προφανώς δεν επηρεάζει καθόλου την ευελιξία στην πόλη.
Γραμμή μετάδοσης κίνησης, οδήγηση
Το Transit Courier συνδυάζεται με κινητήρα ντίζελ 1.5L EcoBlue μέγιστης ισχύος 100 PS (ροπή 250 Nm), και ο οποίος διατίθεται στα μοντέλα van και double-cab-in-van και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Παράλληλα, διατίθεται και ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford σε δύο εκδόσεις ισχύος στα 100 και 125 PS 11. Ο EcoBoost κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή, προαιρετικά, με ένα νέο 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη.
Στο δια ταύτα, και μέχρι να έχουμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας για δοκιμή στην Ελλάδα, η Ford Pro με το νέο Transit Courier κατόρθωσε να φτιάξει ένα κόμπακτ van με δυναμικά χαρακτηριστικά επιβατικού μοντέλου αντίστοιχου μεγέθους, τα πιο άνετα καθίσματα της κατηγορίας, και απογειωμένα στοιχεία εκμετάλλευσης που υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα του προκατόχου και του συνόλου του ανταγωνισμού –δεν υπάρχει άλλη «κλούβα» στην κατηγορία που να χωρά λ.χ., 2 ευρωπαλέτες. Αν τέλος σκεφτεί κανείς ότι, η δελεαστική τιμή διάθεσης δεν απέχει πολύ από το μοντέλο πρώτης γενιάς, μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα van προορισμένο να βρει πολλούς πελάτες, και στη χώρα μας.