«Ξεκίνησα τη δική μου επιχείρηση και θέλω να αγοράσω ένα καινούργιο βαν για τις παραδόσεις των εμπορευμάτων μου». «Η εταιρεία μου πρόκειται να ανανεώσει το στόλο της και θα ήθελα τη γνώμη σας για τα βαν που κυκλοφορούν». Οι δύο παραπάνω φράσεις είναι πολύ συχνές από αναγνώστες μας, όταν πρόκειται να προβούν σε μια νέα αγορά επαγγελματικού οχήματος.
Μέσα από την εμπειρία μας και την καθημερινή τριβή μας με τα καινούργια μοντέλα, προσπαθούμε να δίνουμε τις σωστές απαντήσεις, αφού πρώτα βεβαιωθούμε για τις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες του ενδιαφερόμενου. Μία αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των βαν είναι το Renault Express. Ενδείκνυται για μια ευρεία γκάμα επαγγελματιών προσφέροντας πολλαπλά οφέλη. Ας το γνωρίσουμε στο ταξίδι μας στην Αθήνα και στην Εθνική οδό.
Εσωτερικό σχεδιασμένο για τις ανάγκες του οδηγού
Ο οδηγός ενός βαν πρόκειται να μπει και να βγει από το όχημά του δεκάδες φορές, για να παραδώσει και να παραλάβει εμπορεύματα, δελτία αποστολής και τιμολόγια. Η πρόσβαση είναι το πρώτο στοιχείο που πρέπει να ελέγξει. Το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του Renault Express εξασφαλίζει την εύκολη απο/επιβίβαση. Περνώντας στο εσωτερικό ο οδηγός πρόκειται να εξοικειωθεί γρήγορα με τα κουμπιά, τα οποία βρίσκονται κοντά στα δάχτυλά του. Είναι σωστά ομαδοποιημένα και σε άμεσα ορατό σημείο. Όσον αφορά τα πλαστικά του ταμπλό αυτά φαίνονται ανθεκτικά και ικανά να αντέξουν στο χρόνο, χωρίς να έχουν τριγμούς. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι ικανοποιητικοί, τόσα για τα μικροαντικείμενα όσο και για διάφορα έγγραφα.
Φουλ οικονομικό
Το ταμείο λένε ότι γίνεται πάντα στο τέλος, οπότε, μόλις ολοκληρωθούν οι μεταφορές με τη λήξη της βάρδιας, πρόκειται να γίνουν και οι ανάλογοι έλεγχοι για την κατανάλωση. Τότε θα συνειδητοποιήσετε ότι κάνατε τη σωστή επιλογή, καθώς στον τομέα της οικονομίας το Express είναι κορυφαίο. Όσο και αν το πιέσετε στον δρόμο, η μέση κατανάλωση θα κυμαίνεται στα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με προσεκτική και συνετή οδήγηση πέφτει ακόμη πιο κάτω.
Χώρος φόρτωσης
Τι πρέπει να προσέξω στο χώρο φόρτωσης; Από τα πρώτα στοιχεία είναι το κατώφλι φόρτωσης, όπου στο Renault Express βρίσκεται στα 569 χιλιοστά. Στο σημείο αυτό η καταπόνηση είναι η μικρότερη δυνατή για το σώμα. Εν συνεχεία αυτό που πρέπει να ελέγξει ο υποψήφιος αγοραστής είναι πόσες πόρτες έχει ο χώρος φόρτωσης. Το ιδανικό είναι τρεις. Μία πίσω (μονή ή δίφυλλή) και από μία σε κάθε πλαϊνή πλευρά. Βέβαια δεν είναι μειονέκτημα η μία πλαϊνή πόρτα, άλλωστε η δεύτερη πλαϊνή πόρτα είναι κατόπιν παραγγελίας, ωστόσο ο ιδιοκτήτης πρέπει να κάνει τη σωστή επιλογή. Τι εννοούμε όμως; Θα πρέπει βάσει εμπειρίας του να κρίνει αυτός ποια είναι πιο χρήσιμη, ανάλογα με τα σημεία που φορτώνει και ξεφορτώνει. Επίσης το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι ιδανικό να γίνεται στις 270 ή 360 μοίρες, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολη η φόρτωση και η εκφόρτωση σε στενούς δρόμους.