Το Fuso eCanter πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 2017 και ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό, με σχεδιασμό cab-over-engine, στην κατηγορία μεικτού από 3,5 ως 8 τόνους.
Το όχημα της θυγατρικής της Daimler Truck πουλήθηκε συνολικά σε 450 μονάδες, και ήταν ουσιαστικά μία, ευρείας κλίμακας δοκιμή για τη βιωσιμότητα της ηλεκτροκίνησης σε αυτή την κατηγορία της μεταφοράς. Σήμερα, η δεύτερη γενιά του όχι μόνο κατασκευάζεται πλέον και στην Ευρώπη (Πορτογαλία) σε κανονική γραμμή μαζικής παραγωγής, αλλά στοχεύει σε πολύ υψηλότερες ταξινομήσεις, και διατίθεται παντού –και στη χώρα μας. Με 42 διαφορετικές διαθέσιμες διαμορφώσεις στα τονάζ από 4,25 έως 8,55 τόνους, τα πάντα δείχνουν να αλλάζουν σε σχέση με τον προκάτοχο, για τον οποίο οι επιλογές ήταν ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Επιπλέον, η αυτονομία διπλασιάστηκε στα 200 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ηλεκτρικό μοτέρ και κινητήριος άξονας είναι ολοκαίνουργια, ο διάκοσμος στο εσωτερικό της καμπίνας πιο σύμφυτος με το πνεύμα της εποχής, και ο εξοπλισμός άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας άρδην αναβαθμισμένος.
Τι δεν άλλαξε; Το γεγονός ότι, εφτά ολόκληρα χρόνια μετά, το eCanter παραμένει χωρίς (ευρωπαϊκό) ανταγωνισμό, ελεύθερο να κατακτήσει μία αγορά που τώρα δημιουργείται. Βρεθήκαμε πρόσφατα στην Ισπανία για να οδηγήσουμε το μοντέλο νέας γενιάς.
Γκάμα, γραμμή μετάδοσης κίνησης
Οι πελάτες, και στην Ελλάδα, μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε –αρχικά, καθώς θα ακολουθήσουν κι άλλες– 42 διαμορφώσεις, σε 4 τονάζ, 6 μεταξόνια, 3 διαφορετικά battery packs, 2 καμπίνες και 2 ηλεκτρικά μοτέρ. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τις διαθέσιμες υπερκατασκευές –από «κόφα» και ψυγείο, μέχρι καρότσα και ανατροπή– οι επιλογές και πιθανοί συνδυασμοί γίνονται εκατοντάδες. Οι μηχανικοί της Fuso μας είπαν ότι, ήδη από το λανσάρισμα προσφέρεται πάνω από το 80% των εκδόσεων του συμβατικού, ντίζελ Canter. Πρακτικά, η μόνη έλλειψη που διαπιστώσαμε, είναι η απουσία διπλοκάμπινης (crew cab) έκδοσης.
Στο δρόμο
Πέρα από τη νέα γραμμή μετάδοσης κίνησης, το eCanter δεύτερης γενιάς θέλει να δείχνει καινούργιο και οπτικά. Οι κύριες σχεδιαστικές επεμβάσεις έχουν να κάνουν με το εμπρός τμήμα, με διαφορετική μάσκα, καινούργιο προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα LED (εμπρός-πίσω). Στο εσωτερικό, ο οδηγός θα προσέξει άμεσα το νέο, φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον οποίο εμφανίζονται και χρήσιμες ενδείξεις για την κατάσταση της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης, το νέας σχεδίασης τιμόνι με τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών, και το, καλοδεχούμενο (στάνταρ εξοπλισμός) ηλεκτρικό χειρόφρενο που απελευθερώνει ωφέλιμο όγκο στην καμπίνα.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Fuso eCanter στο τεύχος Μαρτίου - Βρείτε το εδώ