Τροχοί & TIR

Νέα Volvo Aero

Aeroπορία!
Για σχεδόν τέσσερις εβδομάδες, η Ελλάδα αποτέλεσε το κέντρο επιχειρήσεων της Volvo, και στις αρχές Απριλίου είχαμε την ευκαιρία για μία πρώτη, έστω και σύντομη (326 χιλιόμετρα) επαφή με τα νέα Aero.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 04/05/2024 - 20:38
Κοινοποίηση στα Social Media
Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής
Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

Η Volvo Trucks επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για την παγκόσμια πρώτη οδηγική παρουσίαση των νέων Aero, με τον κατασκευαστή να δείχνει πως, πέρα από τα ηλεκτρικά οχήματα που επιτάσσει η εποχή και η νομοθεσία, δεν ξέχασε την τέχνη του να φτιάχνει τακτικά τα πιο ισχυρά φορτηγά του κόσμου.

Με τον νέο Κανονισμό της Ε.Ε. για τις μάζες και διαστάσεις των φορτηγών να επιτρέπει (υπό προϋποθέσεις) την, έστω και μικρή υπέρβαση του ορίου των 16,5 μέτρων, ήταν αναμενόμενο ότι, το σύνολο των κατασκευαστών θα παρουσίαζαν νέα, ή facelift μοντέλα, με ολοκαίνουργιες ή αναβαθμισμένες αεροδυναμικά καμπίνες. Η Volvo επέλεξε το δεύτερο, με σκοπό να εκμεταλλευθεί τις μειωμένες αντιστάσεις του αέρα για να μειωθούν η κατανάλωση, και κατά συνέπεια οι εκπομπές CO2. 

Η Volvo Trucks, σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, επεφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους της μάρκας, τους αυτοκινητιστές και τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου: Η παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα των νέων φορτηγών έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη, με συναδέλφους από περισσότερες από 30 χώρες να γνωρίζουν όχι μόνο τη νέα σειρά αλλά και τα θέλγητρα της πανέμορφης διαδρομής από Καλοχώρι προς Καβάλα. Για σχεδόν τέσσερις εβδομάδες λοιπόν, η Ελλάδα αποτέλεσε το κέντρο επιχειρήσεων της Volvo, και στις αρχές Απριλίου είχαμε την ευκαιρία για μία πρώτη, έστω και σύντομη (326 χιλιόμετρα) επαφή με τα νέα Aero.

H γκάμα της Volvo Trucks
H γκάμα της Volvo Trucks


Σχεδιασμός 


Όπως αναφέραμε και την ημέρα της αποκάλυψης της νέας γκάμας, αυτό που έχει αλλάξει και φαίνεται άμεσα, είναι το εμπρός τμήμα του φορτηγού: ιδιαίτερα στο κάτω μέρος, έχει επιμηκυνθεί κατά 24 ολόκληρα εκατοστά, κάτι που πλέον, μετά τον νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό (για μάζες και διαστάσεις φορτηγών) επιτρέπεται, με αποτέλεσμα να έχει βελτιωθεί η αεροδυναμική συμπεριφορά του οχήματος. 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πέρα από τη μειωμένη κατανάλωση (γύρω στο 5%), με το νέο σχήμα πριμοδοτείται και η κατευθυντικότητα και η «ευθυβολία» του Volvo στον αυτοκινητόδρομο όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι. Ένα πρόσθετο όφελος αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπου χάρη στις μειωμένες αντιστάσεις κύλισης, στη διάρκεια του ρολαρίσματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. 

Οι καμπίνες παραμένουν (εσωτερικά) ολόιδιες με αυτές που γνωρίζου- με, με την εξαίρεση του τιμονιού που δείχνει τώρα πιο μοντέρνο, και τα μόνιτορ του CMS –εδώ το εσωτερικό του FH 16
Οι καμπίνες παραμένουν (εσωτερικά) ολόιδιες με αυτές που γνωρίζουμε, με την εξαίρεση του τιμονιού που δείχνει τώρα πιο μοντέρνο, και τα μόνιτορ του CMS –εδώ το εσωτερικό του FH 16

Μιλώντας για αεροδυναμική, ρωτήσαμε τους μηχανικούς της Volvo για το αν το 5% που αναφέρουν ως εκτιμώμενη μείωση της κατανάλωσης αναφέρεται σε συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης, π.χ., δρομολόγιο στην εθνική, καθώς σε χαμηλές ταχύτητες είναι προφανές πως το όφελος είναι αμελητέο. Η απάντηση ήταν καταφατική, και ναι, το συγκεκριμένο νούμερο είναι αντιπροσωπευτικό ενός Aero που κινείται με 80 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο. 

Αν δεις τα νέα Aero από το πλάι, και κοιτάξεις χαμηλά, ξεχωρίζουν αμέσως καθώς απέκτησαν τώρα σαφώς μεγαλύτερο πρόβολο. Για τους πελάτες της μάρκας, τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία πάντως είναι η κυψελοειδής μάσκα και η τοποθέτηση του λογοτύπου του κατασκευαστή, του περίφημου Iron Mark πολύ χαμηλά πλέον, ανάμεσα στα φώτα –ειδικά το ανφάς των Volvo Aero και ειδικά στην εντυπωσιακή γαλάζια βαφή των οχημάτων λανσαρίσματος, είναι φοβερό. 

Νέο στο μάτι για τους πιστούς της φίρμας είναι και η τοποθέτηση, ή μάλλον η προσθήκη, του λογότυπου Volvo κάτω ακριβώς από το παρμπρίζ –μέχρι σήμερα, ποτέ δεν υπήρξε τράκτορας του κατασκευαστή με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. 

Έφυγε τέλος και το λογότυπο FH (στα FH16) από το εμπρός μέρος, κάτι που περιέργως κάνει τα Aero ακόμη πιο μοντέρνα κι επιβλητικά σε εμφάνιση.

VDS τιμόνι και I-Shift κάνουν το μανουβράρισμα εύκολη υπόθεση
VDS τιμόνι και I-Shift κάνουν το μανουβράρισμα εύκολη υπόθεση

 Οδήγηση FH Aero 

Οδηγήσαμε 4 από τα 12 οχήματα που υπήρχαν διαθέσιμα σε μία έξυπνα επιλεγμένη από τη Volvo και τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη κυκλική διαδρομή, από το Καλοχώρι προς την Ασπροβάλτα και τη Νέα Πέραμο. Στο πρώτο γκρουπ, με δημοσιογράφους από Ελλάδα και Ολλανδία, δοκιμάσαμε διάφορες διαμορφώσεις των νέων FH Aero, FH Εlectric, FM, και φυσικά το θηριώδες FH16 Aero 780 με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα D17 των 780 hp και τα 3800 Nm μέγιστης ροπής. 

Περιγράφουμε αναλυτικά την εμπειρία μας στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Μαΐου που μπορείτε να βρείτε εδώ
 

Video URL

Στο ίδιο τεύχος #431

Τρεις Σουηδοί με μοναδικά  χαρακτηριστικά.
.
Το νέο VW ID. Buzz GTX θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από το καλοκαίρι του 2024. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν συνολική απόδοση 250 Kw (340 ίπποι).
.
PreviousNext