Τροχοί & TIR

Φορτηγό MAN με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου

Το MAN hTGΧ, όπως θα ονομάζεται το φορτηγό, προσφέρει μια εναλλακτική παραλλαγή κίνησης με μηδενικούς ρύπους για ειδικές εφαρμογές, για παράδειγμα για τη μεταφορά βαρέων υλικών και αντικειμένων – λατομικά προϊόντα, μεταφορά βυτίων, ή μεταφορά ξυλείας.
Κυριακή 26/05/2024 - 13:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Σε μία σημαντική πρωτιά, η MAN Truck & Bus γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που θα διαθέσει σε πελάτες φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) με καύσιμο το υδρογόνο. 

Τα συγκεκριμένα οχήματα μάλιστα δεν θα είναι «απλά» οχήματα προ-παραγωγής, αλλά θα κατασκευαστούν σε πρώτη φάση (το 2025) σε τουλάχιστον 200 μονάδες, που θα παραδοθούν σε πελάτες στη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και σε επιλεγμένες μη ευρωπαϊκές χώρες ήδη από το 2025. 

Το MAN hTGΧ, όπως θα ονομάζεται το φορτηγό, προσφέρει μια εναλλακτική παραλλαγή κίνησης με μηδενικούς ρύπους για ειδικές εφαρμογές, για παράδειγμα για τη μεταφορά βαρέων υλικών και αντικειμένων – λατομικά προϊόντα, μεταφορά βυτίων, ή μεταφορά ξυλείας. Το hTGX μπορεί επίσης να αποτελέσει μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση σε σχέση με τα φορτηγά με μπαταρία για χρήση σε περιοχές χωρίς επαρκή υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης ή για αγορές όπου υπάρχει ήδη διαθεσιμότητα υδρογόνου. Η ΜΑΝ θα παραδώσει το ηλεκτρικό φορτηγό (eTruck) στους πελάτες της για πρώτη φορά το 2024 και θα το επεκτείνει σε μαζική κλίμακα παραγωγής από το 2025.

Πολλά υποσχόμενη τεχνολογία 

Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου για κινητήρες εσωτερικής καύσης, και όχι σε συνδυασμό με fuel cells έχει φανατικούς υποστηρικτές, σε πολλές βιομηχανίες, καθώς θωρείται ως φθηνότερη, αποδοτικότερη και πιο ρεαλιστική στην ευρεία αποδοχή της από την αγορά. 

Ειδικότερα, είναι κατάλληλη για μεταφορές που απαιτούν τράκτορες με ειδική διαμόρφωση αξόνων π.χ. 6x4, αλλά δεν υπάρχουν σε ηλεκτρική έκδοση. Το MAN hTGX προσφέρει υψηλό ωφέλιμο φορτίο και μέγιστη αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα στις αρχικά προσφερόμενες εκδόσεις αξόνων 6x2 και 6x4. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης υδρογόνου H45 που χρησιμοποιείται έχει ισχύ 383 kW ή 520 hp και μέγιστη ροπή 2500 Nm στις 900-1300 σ.α.λ. Η απευθείας έγχυση υδρογόνου στον κινητήρα εξασφαλίζει ιδιαίτερα γρήγορη απόδοση ισχύος. Με υδρογόνο συμπιεσμένο στα 700 bar (CG H2) και χωρητικότητα δεξαμενής 56 κιλά, το όχημα μπορεί να φουλάρει σε λιγότερο από 15 λεπτά. Με λιγότερο από 1g εκπεμπόμενο CO2/τονοχιλιόμετρο, το MAN hTGX θα πληροί τα κριτήρια για να διατίθεται ως «όχημα μηδενικών εκπομπών» σύμφωνα με τη νέα σχεδιαζόμενη νομοθεσία της ΕΕ για το CO2.

.

Ο Dr. Frederik Zohm, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και υπεύθυνος Έρευνας και Εξέλιξης της MAN Truck & Bus, προσθέτει: «Οι νέοι κανονισμοί αναφορικά με τις εκπομπές CO2 σε επίπεδο Ε.Ε. θα κατατάξουν τα φορτηγά με κινητήρες καύσης υδρογόνου στα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα αυτά συμβάλλουν πλήρως στους στόχους CO2 του στόλου μας, γεγονός που ανοίγει επίσης ένα παράθυρο ευκαιρίας για αυτή τη μικρή σειρά 200 φορτηγών που συμπληρώνει τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. 

Ταυτόχρονα, ανάλογα με τη χώρα, οι πελάτες μας επωφελούνται από αντίστοιχες μειώσεις διοδίων, για παράδειγμα: Στο εργοστάσιο της ΜΑΝ στη Νυρεμβέργη διαθέτουμε την πιο καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων και εμπειρία δεκαετιών στη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο. Την αξιοποιούμε και παρουσιάζουμε το φορτηγό υδρογόνου MAN hTGX. Το νέο φορτηγό με καύση υδρογόνου βασίζεται στη δοκιμασμένη σειρά οχημάτων TG και εντυπωσιάζει με την υψηλή ποιότητα και τις απλές ανάγκες συντήρησης. Θα συνεχίσουμε επίσης να ερευνούμε την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με βάση την τεχνολογία μπαταριών και το υδρογόνο. Η τεχνολογία καυσίμου H2 βρίσκεται επίσης υπό προετοιμασία στη ΜΑΝ. Ωστόσο, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι η τεχνολογία να είναι πραγματικά έτοιμη για την αγορά και ανταγωνιστική».

Η ΜΑΝ έχει μακρά ιστορία με τους κινητήρες υδρογόνου

Η ΜΑΝ ερευνά και εξελίσσει κινητήρες υδρογόνου εδώ και δεκαετίες. Η MAN Truck & Bus παρουσίασε το πρώτο λεωφορείο με κινητήρα υδρογόνου στην έκθεση του Ανόβερου το 1996: το αστικό λεωφορείο SL 202 κινούνταν από έναν κινητήρα φυσικού αερίου που είχε τροποποιηθεί για λειτουργία με υδρογόνο. Μετά την έκθεση του Ανόβερου, το όχημα ολοκλήρωσε ένα τρίμηνο δοκιμών στο Erlangen, κατά τη διάρκεια του οποίου διένυσε 13.000 χιλιόμετρα και μετέφερε 60.000 επιβάτες. Το λεωφορείο έφθασε τελικά στο Μόναχο το 1997 και τέθηκε με επιτυχία σε τακτική κυκλοφορία εκεί. 

Ακολούθησαν το 1998 τρία αρθρωτά λεωφορεία για το αεροδρόμιο του Μονάχου, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν μέχρι το 2008, και άλλα 14 λεωφορεία με κινητήρα υδρογόνου μεταξύ 2006 και 2009. Εκτός από την προηγούμενη και την πιο πρόσφατη εμπειρία της με τα επαγγελματικά οχήματα, η MAN αναπτύσσει και δοκιμάζει τώρα τον κινητήρα υδρογόνου για το τμήμα MAN Engines σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών εντός και εκτός δρόμου, καθώς και στη θάλασσα. Για παράδειγμα, είναι κατάλληλος για ειδικά οχήματα - όπως τα snow cats - για τρένα σε μη ηλεκτροδοτούμενες διαδρομές και για εκσκαφείς και γερανούς. Η χρήση σε μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας έχει επίσης νόημα, ιδίως εάν η παραγόμενη θερμότητα μπορεί να αξιοποιηθεί επιπλέον της ηλεκτρικής ενέργειας.

Στο ίδιο τεύχος #431

.
Το Σημείωμα του Εκδότη
Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής
Τρεις Σουηδοί με μοναδικά  χαρακτηριστικά.
PreviousNext