Τροχοί & TIR

Νέο Mercedes-Benz eActros 600: δρομολόγιο με το πρωτότυπο ηλεκτρικό

Το περιοδικό TΡΟΧΟΙ & ΤIR είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μέσο ενημέρωσης που εκτελεί δρομολόγιο με ένα από τα πρωτότυπα φορτηγά eActros 600 για να δει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον της οδικής Μεταφοράς.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 01/06/2024 - 07:05
Κοινοποίηση στα Social Media
eActros 600
eActros 600

Σύμφωνα με τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά είναι το μέλλον της οδικής Μεταφοράς, ακόμη και στην κατηγορία που αποκαλούμε «μεγάλων αποστάσεων». 


Το περιοδικό TΡΟΧΟΙ & ΤIR είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μέσο ενημέρωσης που εκτελεί δρομολόγιο με ένα από τα πρωτότυπα φορτηγά eActros 600 για να δει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον της οδικής Μεταφοράς. 

Το καμουφλάζ όλων σχεδόν των πρωτοτύπων που συλλαμβάνει ο φωτογραφικός φακός παραπέμπει σκόπιμα σε κάτι αόριστο. Η μεμβράνη που καμουφλάρει όμως το πρωτότυπο eActros 600 που μας περιμένει στο πάρκινγκ του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης της Mercedes-Benz Trucks, θυμίζει περισσότερο ηλεκτρονικό κύκλωμα, φυσικά όχι τυχαία. 

Καθώς μάλιστα πέφτει πάνω του ο ήλιος, δημιουργείται μια συνεχής χρωματική διαβάθμιση από το μπλε στο πράσινο επάνω στον τράκτορα του συρμού. Ο οποίος συρμός, ταξιδεύει με μικτό 36 τόνων. 

 Γενναίος νέος κόσμος 

Το πώς θα μοιάζει τελικά το όχημα είναι γνωστό από την πρώτη (στατική) παρουσίαση πέρυσι: Όλη η καθιερωμένη, τοξοειδής και πολύ αρρενωπή εμφάνιση του γνωστού Actros δίνει τη θέση της σε μια στρογγυλεμένη, ρέουσα σχεδίαση. Επιπλέον, τώρα προεξέχει ακριβώς οκτώ εκατοστά περισσότερο από ό,τι στο Actros, έχοντας αποκτήσει κάτι σαν «προγούλι». 

Οι μηχανικοί της Daimler αναφέρουν ότι, αυτή η προέκταση έχει ως αποτέλεσμα μια βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς κατά 9%, την οποία το βαρύ ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί να εκμεταλλευτεί σε μεγάλο βαθμό, αυξάνοντας λ.χ., την αυτονομία του. Τον ίδιο σχεδιασμό υιοθετεί και το συμβατικό, νέο Actros L, και σύμφωνα με την Daimler, αυτό αναμένεται να μειώσει τη δίψα για ντίζελ κατά 3%. 

Κάπως έτσι, ο συρμός έχει πλέον συνολικό μήκος κάτι παραπάνω από τα 16,5 μέτρα. Στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσουμε ότι για λόγους αεροδυναμικής επιτρέπεται η αύξηση του μήκους του συρμού, αρκεί αυτή η αύξηση να μην χρησιμοποιείται ως επιπλέον ωφέλιμος χώρος φόρτωσης.

 Σχεδιασμός – καμπίνα 

Αρχικά θα πρέπει να επισημάνουμε τις διαφορές σε σχέση με ένα συμβατικό φορτηγό. Η ψύξη και η θέρμανση λοιπόν, αποτελούν ένα πολύ ιδιαίτερο κεφάλαιο σε κάθε ηλεκτρικό φορτηγό. 

Η Daimler σχεδίασε το σύστημα στο eActros 600 με επικοινωνία διπλού κυκλώματος, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πάντα δύσκολο ζήτημα της θερμικής διαχείρισης στα ηλεκτρικά φορτηγά. Μπορεί να συμβεί κάποια στιγμή λ.χ., μετά την εκκίνηση, ο άξονας να έχει ήδη ζεσταθεί και να χρειάζεται ψύξη, αλλά οι μπαταρίες να χρειάζονται ακόμη θέρμανση.

Η συνέχεια της δοκιμής παρουσιάζεται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου που κυκλοφορεί.
 

Φωτογραφίες: Μichael Kern, Β.Δ.

PreviousNext