Τροχοί & TIR

Θεσσαλονίκη - Αθήνα μέσω Αλμυρού (Ε-75) ή μέσω Καρδίτσας (Ε-65);

Ποια διαδρομή να επιλέξω;
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 14/07/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ο αυτοκινητόδρομος μέσω Αλμυρού προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στους επαγγελματίες οδηγούς.
Ο αυτοκινητόδρομος μέσω Αλμυρού προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στους επαγγελματίες οδηγούς.

Η πρόσφατη παράδοση του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε-65 από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο της Ξυνιάδας δίνει εναλλακτικές λύσεις στους οδηγούς που ταξιδεύουν προς τη Δυτική Θεσσαλία. Ο χρόνος μειώνεται σημαντικά, καθώς αποφεύγεται πλέον το δύσκολο οδικό δίκτυο στον ορεινό όγκο. 

Παράλληλα όλο και περισσότεροι οδηγοί που ταξιδεύουν από τη Λάρισα προς τη Λαμία και αντίθετα, επιλέγουν τον Ε65, μιας και προσφέρει ορισμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Ποια είναι όμως αυτά; Ένας οδηγός που κατευθύνεται από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα από πού τον συμφέρει να ταξιδέψει; Μέσω Αλμυρού (Ε-75) ή Καρδίτσας (Ε-65); Για να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης ταξιδεύει με φορτηγά στις δύο διαδρομές καταγράφοντας τα συν και τα πλην της κάθε μιας ξεχωριστά. 

Το σημείο του αυτοκινητόδρομου όπου ενώνεται ο Ε 75 με τον Ε 65 λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Λαμία και πριν τη διασταύρωση του Μπράλου. Από εκεί μέχρι τη Λάρισα μέσω Ε 75 (Αλμυρός) η απόσταση είναι 139 χιλιόμετρα ενώ μέσω Ε 65 (Καρδίτσα) είναι 132 χιλιόμετρα.
Το σημείο του αυτοκινητόδρομου όπου ενώνεται ο Ε 75 με τον Ε 65 λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Λαμία και πριν τη διασταύρωση του Μπράλου. Από εκεί μέχρι τη Λάρισα μέσω Ε 75 (Αλμυρός) η απόσταση είναι 139 χιλιόμετρα ενώ μέσω Ε 65 (Καρδίτσα) είναι 132 χιλιόμετρα.

Λάρισα - Λαμία μέσω Αλμυρού (Ε-75)

Σαν αφετηρία παίρνουμε την 4η έξοδο της Λάρισας (προς Καρδίτσα -Τρίκαλα) με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη για Αθήνα. Από εκεί μετράμε τη χιλιομετρική απόσταση και το κόστος των διοδίων μέχρι το σημείο που θα συναντηθεί και πάλι με τον Ε-65 λίγο μετά τη Λαμία, πριν την έξοδο του Μπράλου. Ο αυτοκινητόδρομος Ε-75 έχει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις. Δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, τσιμεντένιο στηθαίο στη μέση και καλής ποιότητας οδόστρωμα στο σύνολό του. Επίσης η σήμανση είναι άριστη ενημερώνοντας διαρκώς τους οδηγούς για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν. Κατά μήκος του δρόμου βρίσκονται αρκετές παρκίδες οι οποίες πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς διαθέτουν λωρίδα επιβράδυνσης και επιτάχυνσης. Είναι πάντα καθαρές και το βράδυ φωτιζόμενες, οπότε μπορεί κάποιος οδηγός να αναπαυθεί για λίγο, αλλά με σχετική ασφάλεια. Επίσης για τη διανυκτέρευση των οδηγών υπάρχουν Σ.Ε.Α ( Νίκαιας και Αλμυρού) καθώς και ο νέος χώρος στάθμευσης φορτηγών στο Αερινό. Σχετικά με τις ανηφόρες της διαδρομής, όπου σημειώνεται αύξηση της κατανάλωσης, αυτές είναι στο Βελεστίνο, στις Μικροθήβες, στην Πελασγία και στη Στυλίδα. Η απόσταση από τη Λάρισα (4η έξοδο) μέχρι τη Λαμία (σημείο εισόδου Ε-65 λίγο πριν τον Μπράλο) είναι 139 χιλιόμετρα. Για τη διαδρομή αυτή ο οδηγός ενός οχήματος με τέσσερις ή πέντε άξονες πληρώνει 33,47 ευρώ (με e-way) ή 35,45 ευρώ δηλαδή 0.24€ ανά χιλιόμετρο ή 0.25€ αντίστοιχα.

Λάρισα - Λαμία μέσω Καρδίτσας (Ε-65)

Ως αφετηρία για τη δεύτερη διαδρομή παίρνουμε και πάλι την 4η έξοδο της Λάρισας, από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση την Αθήνα. Ωστόσο αυτή τη διαδρομή θα τη δούμε τμηματικά, καθώς ένα μέρος της γίνεται στην εθνική οδό Λάρισας - Καρδίτσας και εν συνεχεία μέσω του αυτοκινητόδρομου Ε-65. Λάρισα - Καρδίτσα: 

Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός για 8 χλμ. θα κινηθεί στον περιφερειακό της Λάρισας ο οποίος διαθέτει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Η ποιότητα του οδοστρώματος είναι σε άσχημη κατάσταση με αρκετές λακούβες. Επίσης έχει δύο κυκλικές ροτόντες, όπου ο οδηγός του φορτηγού πρέπει να επιβραδύνει σημαντικά ή να διακόψει την πορεία του. Από τις φυλακές της Λάρισας μέχρι τη διασταύρωση του χωριού Μεσορράχη ο δρόμος είναι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Από εκεί μέχρι την έξοδο του χωριού Ελευθεραί και για μία απόσταση δύο χιλιομέτρων ο δρόμος γίνεται και πάλι με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Εν συνεχεία μέχρι τη διασταύρωση στο χωριό Βούναινα ο δρόμος είναι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με σιδερένιο στηθαίο στη μέση. 

Το οδόστρωμα είναι γεμάτο λακούβες στην εθνική οδό Λάρισας – Καρδίτσας.
Το οδόστρωμα είναι γεμάτο λακούβες στην εθνική οδό Λάρισας – Καρδίτσας.

Από το σημείο εκείνο και για μία απόσταση 4,5 χιλιομέτρων, μετά το χωριό Συκεώνας Καρδίτσας, η διαδρομή γίνεται και πάλι με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Το πέρασμα αυτό είναι το πιο δύσκολο καθώς έχει κλειστές στροφές με απότομες κατηφόρες και ανηφόρες αντίστοιχα. Μέχρι να ολοκληρωθεί το νέο κομμάτι της εθνικής που κατασκευάζεται, η παράκαμψη του χωριού Συκεώνα θα είναι η πιο επικίνδυνη. Απαιτείται χαμηλή ταχύτητα, ιδιαίτερα όταν βρέχει, καθώς το οδόστρωμα γίνεται πολύ ολισθηρό. Μετά το Συκεώνα μέχρι και την Καρδίτσα ο δρόμος είναι πάλι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με σιδερένιο στηθαίο στη μέση. Οι παρκίδες σε όλη τη διαδρομή είναι λίγες, με ελλιπή φωτισμό, χωρίς λωρίδα επιβράδυνσης και επιτάχυνσης και φυσικά χωρίς τουαλέτες. Πρατήρια καυσίμων υπάρχουν στη Λάρισα και λιγοστά πριν την Καρδίτσα.

Καρδίτσα - Λαμία (Ε-65) 

Από την Καρδίτσα μέχρι τη Λαμία οι οδηγοί ταξιδεύουν στον Ε-65 ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων. Δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, τσιμεντένιο στηθαίο στη μέση και πολύ καλή σήμανση. Επίσης διατίθεται ένα Σ.Ε.Α (Σοφάδων) για την ολιγόλεπτη ή πολύωρη στάση των οδηγών. Οι παρκίδες έχουν όλες φωτισμό, καθαρές τουαλέτες, καθώς επίσης λωρίδα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης. Η μεγάλη ανηφόρα της διαδρομής, με κατεύθυνση τη Λαμία, είναι στην Ανάβρα, ενώ από την αντίθετη πλευρά μετά το Λειανοκλάδι και μέχρι τον κόμβο Ξυνιάδας. Η απόσταση από τη Λάρισα, την 4η έξοδο που αναφέραμε, μέχρι το σημείο που θα ενωθεί και πάλι με τον αυτοκινητόδρομο Ε 75, λίγο πριν την έξοδο του Μπράλου, είναι 132 χιλιόμετρα. Για την απόσταση ο οδηγός ενός φορτηγού με τέσσερις ή πέντε άξονες επιβαρύνεται συνολικά 18,55 ευρώ δηλαδή 0,14 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Ποια διαδρομή να επιλέξω; Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext