Τροχοί & TIR

Ford E-Transit Custom: Εξηλεκτρισμός με μεράκι

Το αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit Custom ξεκινά την εμπορική του πορεία, και οι προκλήσεις αλλά και οι φιλοδοξίες του κατασκευαστή δύσκολα κρύβονται –το πρώτο μεσαίο επαγγελματικό van BEV της Ford οφείλει να αποδείξει στους πελάτες ότι, μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στο πετρελαιοκίνητο μπεστ σέλερ της εταιρείας.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 14/09/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Ford Pro διοργάνωσε στα περίχωρα της Φρανκφούρτης την οδηγική πρεμιέρα έξι νέων εκδόσεων των Transit Custom και Tourneo Custom, με κάθε πιθανή γραμμή μετάδοσης κίνησης, καύσιμο και τεχνολογία –BEV, PHEV, ντίζελ κ.λπ.– που υπάρχει διαθέσιμη αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Ανάμεσα σε όλες αυτές τις εκδόσεις και διαμορφώσεις, το πιο σημαντικό ως είδηση είναι αναμφίβολα το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit Custom. Το νεότερο ηλεκτρικό van της Ford Pro δεν δημιουργήθηκε απλά για να… βγάλει η εταιρεία την υποχρέωση, να έχει δηλαδή τουλάχιστον μία έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων για κάθε ελαφρύ επαγγελματικό της γκάμας της, αλλά για κάτι πολύ πιο σημαντικό: Το συμβατικό Transit Custom είναι ένα από τα πιο πετυχημένα οχήματα όλων των εποχών (πρώτο σε ταξινομήσεις στην Ευρώπη) για την εταιρεία, με φανατικούς πελάτες από κάθε κλάδο και ειδικότητα της αγοράς, οπότε, η μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης στην κατηγορία αυτή θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο επιτυχής. Δεν υπάρχουν δηλαδή, περιθώρια λάθους. 

Πληθώρα νέων εκδόσεων, καθώς το Tranist Custom είναι το απόλυτο μπεστ σέλερ του κατασκευαστή –σε επόμενο τεύχος θα έχουμε αναλυτικές εντυπώσεις από τα νέα Τourneo Custom PHEV με κινητήρα βενζίνης (ίδιος με του Kuga), ισχύ 233 PS και ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων, εκδόσεις Trail και πολλά ακόμη νέα της Ford Pro.
Πληθώρα νέων εκδόσεων, καθώς το Tranist Custom είναι το απόλυτο μπεστ σέλερ του κατασκευαστή –σε επόμενο τεύχος θα έχουμε αναλυτικές εντυπώσεις από τα νέα Τourneo Custom PHEV με κινητήρα βενζίνης (ίδιος με του Kuga), ισχύ 233 PS και ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων, εκδόσεις Trail και πολλά ακόμη νέα της Ford Pro.

Τα στελέχη της Ford σε κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνουν ότι, η σειρά Transit Custom απευθύνεται όχι μόνο σε πολυεθνικές και εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων, αλλά και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ακόμη και ατομικές. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ford Pro Eυρώπης, Hans Schep: «Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να εξηλεκτρίσουν τα βαν τους στην κατηγορία ενός τόνου (απόβαρου), την πιο δημοφιλή δηλαδή, της αγοράς. 

Το E-Transit Custom έρχεται στην αγορά σε μια καθοριστική χρονική στιγμή όσον αφορά την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από μικρές επιχειρήσεις. Το νέο μοντέλο απευθύνεται κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις που αποτελούν το 99% του συνόλου στην Ε.Ε. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα LCV συνεισφέρουν περίπου 1 τρισεκατομμύριο ευρώ στις οικονομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Για τη Ford «ο απλός επαγγελματίας με ένα Transit Custom έχει την ίδια βαρύτητα με μία εταιρεία που έχει εκατοντάδες οχήματα», τονίζει ο Hans Schep. Στις επόμενες γραμμές λοιπόν, παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας από τα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα στοιχεία εκμετάλλευσης και την αποδοτικότητα του νέου Ford.

Σχεδιασμός, εκδόσεις, στοιχεία εκμετάλλευσης 

Το E-Transit Custom είναι μεν «χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα του ντίζελ μοντέλου τελευταίας γενιάς, πλην όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το συγκεκριμένο σασί σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για να φιλοξενεί επίσης ηλεκτρική ή (και) plug-in hybrid (PHEV) γραμμή μετάδοσης κίνησης, ενώ είναι το νεότερο της αγοράς. 

.

Το νέο σχέδιο, όπως και του μοντέλου με τον θερμικό κινητήρα είναι πραγματικά ευρηματικό, με πολύ δυναμική μάσκα, λωρίδες LED που ενώνουν οπτικά τα φωτιστικά σώματα, εισαγωγές αέρα στην κλασική θέση των φώτων ομίχλης κι ένα γενικά, μυώδες, καλογυμνασμένο σχήμα. Η κύρια διαφορά είναι η κυψελοειδής μάσκα με το ασημί απόχρωσης πλέγμα, που κάνει το ηλεκτρικό να δείχνει ένα κλικ πιο μοντέρνο από το ντίζελ. Η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό φαίνεται κι από το πόσο αρμονικά δένει το πίσω τμήμα με το υπόλοιπο όχημα. Αν και σχεδόν όλες οι γραμμές είναι νέες, οι σχεδιαστές έξυπνα φρόντισαν να τηρήσουν το σχεδιαστικό «πνεύμα» και περίγραμμα του προ κατόχου, κάνοντας το Ford αναγνωρίσιμο από μακριά.

Εσωτερικό καμπίνας, γραμμή μετάδοσης κίνησης 

Στο εσωτερικό της καμπίνας, δεν αλλάζει σχεδόν τίποτα σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο Transit Custom –με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η τεράστια (13 ίντσες) –και στάνταρ σε όλη τη γκάμα– ψηφιακή οθόνη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, όχι μόνο ξεχωρίζει, αλλά φιλοξενεί και απρόσμενες λειτουργίες όπως το μπουτόν εκκίνησης, κι εύλογα συνδυάζεται με SYNC 4. Ευτυχώς η Ford δεν υπέκυψε στη μόδα της εποχής και άφησε τα πιο σημαντικά χειριστήρια στη φυσική τους μορφή και όχι «θαμμένα» ως εικονίδια κάπου στα υπομενού.

To εσωτερικό της καμπίνας είναι πανομοιότυπο με το αντίστοιχο των μοντέλων με θερμικό κινητήρα
To εσωτερικό της καμπίνας είναι πανομοιότυπο με το αντίστοιχο των μοντέλων με θερμικό κινητήρα

Ο πίνακας οργάνων είναι κι αυτός ψηφιακός (8 ίντσες), ενώ το σχεδόν τετράγωνο σχήμα της στεφάνης του τιμονιού του ντίζελ μοντέλου χρησιμοποιείται και στο ηλεκτρικό Ford, και σύμφωνα με τους μηχανικούς πέρα από στιλ, έχει και ουσιαστικά πλεονεκτήματα: Ο τρόπος λ.χ., που καθώς «ανοίγει» στο πάνω μέρος του διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τον πίνακα οργάνων δεν έχει προηγούμενο –όλες οι ενδείξεις είναι ορατές σε κάθε ρύθμιση καθ’ ύψος. Επίσης, με μία ειδική βάση, μετατρέπεται σε τραπεζάκι για λάπτοπ ή για ένα σύντομο γεύμα.

Οδήγηση 

Υπάρχουν τρεις λειτουργίες (modes) για να επιλέξει ο οδηγός, Normal, Sport και Eco. Ως συνήθως, στην πόλη οδηγήσαμε με το πρόγραμμα «ενός πεντάλ» (διαθέσιμο και στα 3 modes που αναφέραμε) όπου η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης συνδυάζεται με επιβράδυνση αρκετά ισχυρή κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. 

Η ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, και η στήριξη του κορμού του οδηγού η ιδανική, με το κάθισμα να ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση και έννοια. Σε αστικές συνθήκες, η απόσβεση είναι υποδειγματική, χάρη κυρίως στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ημι-υστερούντα βραχίονα, η οποία φιλτράρει κάθε είδους ανωμαλία και κακοτεχνία του οδοστρώματος και είναι στο ίδιο επίπεδο με το ντίζελ μοντέλο –η κορυφαία δηλαδή ανάρτηση της κατηγορίας. Τα ίδια και καλύτερα ισχύουν και για τον εμπρός άξονα, όπου η γενικότερη αίσθηση άνεσης συνεπικουρείται έμμεσα από το απόλυτα ακριβές σύστημα διεύθυνσης. 

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext