Τροχοί & TIR

ΜΑΝ ΤGX με τον νέο 13λιτρο κινητήρα

Οδηγούμε το MAN TGX 18.560 με τον νέο κινητήρα στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/09/2024 - 09:28
Κοινοποίηση στα Social Media
Το νέο ΜΑΝ TGX θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο ΜΑΝ TGX θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τις Αυστριακές Άλπεις επέλεξε η MAN Truck & Bus για να πραγματοποιήσει την παρουσίαση όλης της γκάμας των βαρέων οχημάτων της, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις με πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, ηλεκτρικές και με τεχνολογία υδρογόνου. 

Ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες του, ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά μοντέλα τα οποία στοχεύουν στην αύξηση της παραγωγικότητας της κάθε επιχείρησης. Αυτό που ενδιαφέρει άμεσα τους Έλληνες μεταφορείς και αποτελεί είδηση είναι το λανσάρισμα του νέου πετρελαιοκινητήρα D30, 12,7 λίτρων, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε ιπποδυνάμεις από 380 μέχρι 560 ίππους. 

Οδηγούμε το MAN TGX 18.560 με τον νέο κινητήρα σε μια απαιτητική διαδρομή με έντονες υψομετρικές διαφοροποιήσεις, και καταγράφουμε την πρώτη μας εμπειρία η οποία είναι η καλύτερη δυνατή. Ας το γνωρίσουμε.

Το ΜΑΝ TGX 18.560 της δοκιμής με το νέο εξακύλινδρο σε σειρά  κινητήρα D30, χωρητικότητας 12,7 λίτρων. Αποδίδει 560 ίππους και μέγιστη ροπή 2.800 Nm από τις 900 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 14 σχέσεων MAN Tipmatic.
Το ΜΑΝ TGX 18.560 της δοκιμής με το νέο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα D30, χωρητικότητας 12,7 λίτρων. Αποδίδει 560 ίππους και μέγιστη ροπή 2.800 Nm από τις 900 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 14 σχέσεων MAN Tipmatic.

Βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση 

Εξωτερικά οι αλλαγές που έχουν γίνει στο ΜΑΝ ΤGX με τον νέο κινητήρα, εστιάζουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής η οποία έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης κατά 3,7%. Στις επάνω πλευρές των πλαϊνών σπόιλερ έχουν τοποθετηθεί λαστιχένιες επιφάνειες, μειώνοντας το διάκενο αέρα ανάμεσα στον τράκτορα και στη νταλίκα. Η νέα αεροδυναμική επένδυση κάτω από το αμάξωμα μπροστά από τον μπροστινό άξονα βελτιώνει επίσης τη ροή αέρα. Σε οχήματα χωρίς επένδυση, το εκτεταμένο χείλος αεροτομής στο μπροστινό προστατευτικό κάτω μέρος εξασφαλίζει καλύτερη ροή αέρα γύρω από το κάτω μέρος του αμαξώματος. Επίσης διατίθεται ένα πρόσφατα σχεδιασμένο και στιβαρό εμπρός προστατευτικό το οποίο είναι διαθέσιμο για όλους τους τύπους καμπινών.

Άνετη και εργονομική καμπίνα 

Η είσοδος στην καμπίνα του TGX γίνεται από τρία σκαλοπάτια με αντιολισθητική σχεδίαση τα οποία έχουν ίση απόσταση μεταξύ τους. Το φαρδύ άνοιγμα της πόρτας μέχρι τις 90 μοίρες βοηθάει στην εύκολη απο/επιβίβαση των οδηγών. Η μοναδικότητα των TGX αφορά το σύστημα Easy Control το οποίο είναι τοποθετημένο στην πόρτα. Από εκεί ο οδηγός χρησιμοποιώντας τα κουμπιά, μπορεί να ανάψει τα αλάρμ, να ενεργοποιήσει και να απενεργοποιήσει τον κινητήρα, καθώς επίσης τον εξωτερικό φωτισμό και τα παράθυρα. Πλέον μπορούν να προστεθούν μέχρι δέκα νέες λειτουργίες.

Η καμπίνα του TGX διακρίνεται για τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και την υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Εργονομικός και σχεδιασμένος κοντά στις ανάγκες του οδηγού ο χώρος οδήγησης.
Η καμπίνα του TGX διακρίνεται για τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και την υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Εργονομικός και σχεδιασμένος κοντά στις ανάγκες του οδηγού ο χώρος οδήγησης.

Νέος κινητήρας – Νέο κιβώτιο 

O νέος 13λιτρος κινητήρας D30 (κωδική ονομασία D3066) θα αντικαταστήσει τις προηγούμενες σειρές D26 και D15 σε όλους τους τράκτορες της ΜΑΝ 4Χ2. Είναι διαθέσιμος σε έξι επίπεδα ισχύος στους 380 ίππους με ροπή 2.100 Nm, 410 ίππους με ροπή 2.180 Nm, 440 ίππους με ροπή 2.300 Νm, 480 ίππους με ροπή 2.500 Nm, 520 ίππους με ροπή 2.650 Nm και 560 ίππους με ροπή 2.800 Nm. Ποια είναι τα άμεσα οφέλη του ιδιοκτήτη; Αυξημένες επιδόσεις έως και 50% και βέβαια χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

To MAN ΤGX με το νέο κινητήρα αποτελεί μια αξιόπιστη και ιδανική επιλογή για εθνική και διεθνή μεταφορά, καθώς αυτός εξασφαλίζει καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
To MAN ΤGX με το νέο κινητήρα αποτελεί μια αξιόπιστη και ιδανική επιλογή για εθνική και διεθνή μεταφορά, καθώς αυτός εξασφαλίζει καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στον δρόμο με το ΜΑΝ TGX 

Πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση μπαίνουμε στο κεντρικό μενού ώστε να ελέγξουμε τις διάφορες λειτουργίες του φορτηγού. Στην οθόνη εμφανίζεται η πίεση και η θερμοκρασία των ελαστικών, το βάρος κατά άξονα, η θερμοκρασία του κινητήρα, η πίεση της τουρμπίνας, αν υπάρχει κάποιο καμένο φωτιστικό σώμα, η φθορά στο σύστημα πέδησης και η τάση της μπαταρίας. 

Επιπρόσθετα ο οδηγός ενημερώνεται αν έχει επιτευχθεί σωστά η ζεύξη του τράκτορα με τον βασιλικό πείρο της νταλίκας, χάρη στους αισθητήρες που βρίσκονται στο πέταλο. Από τη στιγμή που όλα είναι εντάξει εκκινούμε τον κινητήρα με το κλειδί και από το λεβιεδάκι στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού επιλέγουμε τη λειτουργία οδήγησης (D). Το ηλεκτρικό χειρόφρενο απενεργοποιείται πατώντας το προς τα μέσα ενώ όταν το όχημα ακινητοποιείται και ο οδηγός επιλέξει τη νεκρά (Ν) ή ανοίξει την πόρτα, τότε ενεργοποιείται αυτόματα. Οι αισθητήρες του ΜΑΝ Τipmatic αναγνωρίζουν την κλίση του δρόμου και σε συνδυασμό με το φορτίο, επιλέγουν πάντα την ιδανική σχέση για την εκκίνηση. Στην περίπτωσή μας επιλέγει την τέταρτη σχέση και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

Γνωρίστε το ΜΑΝ ΤGX στο τεύχος Σεπτεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext