Τροχοί & TIR

Αμιγώς ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά Renault Trucks E-Tech T

Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Trucks E-Tech T σε δρομολόγιο από τη Λυών μέχρι τη γραμμή παραγωγής του κατασκευαστή στο Bourg-en-Bresse, μετράμε κατανάλωση, επιδόσεις και αξιολογούμε σε πραγματικές συνθήκες την εμπορική βιωσιμότητα του φορτηγού ως κρίκου της εφοδιαστικής αλυσίδας.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 15/09/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Ανάμεσα στους κατασκευαστές βαρέων οχημάτων, στη Renault Trucks μπορούν να καυχώνται ότι, ήταν οι πρώτοι που, μια δεκαετία πριν, έβαλαν στην παραγωγή ηλεκτρικά φορτηγά, όταν ακόμη το σενάριο εμπορικής ωρίμασης παρόμοιων οχημάτων έδειχνε μακρινό. 

Μέχρι τον Ιούνιο του 2024 είχαν συνολικά πουληθεί 1.317 αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά (άνω των 16 τόνων μικτού) Renault, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς, πάνω από 2.000 Renault D και D Wide θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Το πιο σημαντικό ορόσημο για τον κατασκευαστή, πάντως, ήταν η έναρξη μαζικής παραγωγής των δύο μεγαλύτερων φορτηγών που κατασκευάζει –Renault Trucks E-Tech T και C- τον Νοέμβριο του 2023 στο εργοστάσιο στην Bourg-en-Bresse. 

Στην πλειοψηφία τους, τα νέα ηλεκτρικά Renault προορίζονται για τους κλάδους των βαρέων περιφερειακών διανομών και εργοταξιακή χρήση, και με μικτό 44 τόνους, συμπληρώνουν τη μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή γκάμα ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων της αγοράς. Η Renault Trucks, προσπαθεί ταυτόχρονα να κάνει όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ουδέτερη ως προς τις εκπομπές CO2, ξεκινώντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μεταφοράς εξαρτημάτων προς το εργοστάσιο που αναφέραμε, αποκλειστικά με ηλεκτρικά φορτηγά. 

.

Το δρομολόγιο 

Η Renault Trucks εντείνει όπως είπαμε τις προσπάθειές της για την ηλεκτροκίνηση των αποκαλούμενων εσωτερικών ροών logistics. Το πρώτο στάδιο του έργου αυτού περιλαμβάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τη μεταφορά αξόνων για φορτηγά μεταξύ των εργοστασίων της στη Λυών και στη Bourg-en Bresse. Τα 450.000 χιλιόμετρα που διανύονται κάθε χρόνο μεταξύ των δύο εργοστασίων παραγωγής θα διεκπεραιώνονται από τις μεταφορικές εταιρείες Dupessey & Co και Transports Chazot με τη χρήση πέντε ηλεκτρικών Renault Truck E-Tech T 44 τόνων. Στην πράξη, οι δύο συνεργαζόμενοι μεταφορείς έχουν επιλεγεί για να φέρουν εις πέρας το έργο αυτό για τα επόμενα έξι χρόνια, και συγκεκριμένα ο όμιλος Dupessey & Co και η Transports Chazot, με πέντε ηλεκτρικά φορτηγά, το καθένα φορτωμένο με 22 τόνους, θα πραγματοποιούν δύο δρομολόγια μετ' επιστροφής την ημέρα (συνολικά 360 χλμ. για το κάθε φορτηγό) για να παραδίδουν τους άξονες, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Λυών, στο εργοστάσιο της Bourg-en-Bresse, όπου συναρμολογούνται τα βαρέα φορτηγά.

Το E-Tech T δεν ξενίζει τον οδηγό με ιδιαιτερότητες ή μακρά διαδικασία προσαρμογής, καθώς οδηγείται με τον ίδιο σχεδόν τρόπο με ένα ντίζελ –η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση είναι εντυπωσιακή.
Το E-Tech T δεν ξενίζει τον οδηγό με ιδιαιτερότητες ή μακρά διαδικασία προσαρμογής, καθώς οδηγείται με τον ίδιο σχεδόν τρόπο με ένα ντίζελ –η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση είναι εντυπωσιακή.

Βρεθήκαμε στη Γαλλία, για να κάνουμε ακριβώς το ίδιο δρομολόγιο, να αξιολογήσουμε τα νέα Renault Trucks E Tech T και να καταγράψουμε όλη τη μεταφορική διαδικασία.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext