Τροχοί & TIR

Νέα Renault Master και Master E-Tech

Οδηγούμε το νεότερο μεγάλο van της ευρωπαϊκής αγοράς.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 21/09/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Στο παραμυθένιο σκηνικό των αμπελώνων ενός από τους κορυφαίους παραγωγούς του Μπορντό, η Renault διοργάνωσε την παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα του νέου Renault Master, και του αμιγώς ηλεκτρικού Master E-Tech. 

Το μεγαλύτερο όχημα της γκάμας ελαφρών επαγγελματικών του Γάλλου κατασκευαστή, είναι μία από τις μεγάλες ειδήσεις της χρονιάς, και δικαίως. Συνηθισμένοι το τελευταίο διάστημα να οδηγούμε facelift μοντέλα, με λίγες ή περισσότερες αναβαθμίσεις στη γραμμή μετάδοσης κίνησης και μικρές σχεδιαστικές πινελιές, η θέα ενός ολοκαίνουργιου μεγάλου van μοιάζει με μία μικρή επανάσταση. 

Η Renault αποφάσισε να προχωρήσει στον σχεδιασμό και την εξέλιξη από λευκό χαρτί του (τέταρτης γενιάς) Master καθώς, φιλοδοξεί να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις του βάθρου των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων, όπως δήλωσαν στην παρουσίαση τα στελέχη του κατασκευαστή. Από τον προκάτοχο λοιπόν, δεν έχει μείνει βίδα –από την καμπίνα και το μεταξόνιο, μέχρι το λογότυπο άλλαξαν τα πάντα. Και οι φιλοδοξίες δεν περιορίζονται στα συμβατικά, πετρελαιοκίνητα μοντέλα, αφού το αμιγώς ηλεκτρικό Master E-Tech συνοδεύεται από τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές που σίγουρα εντυπωσιάζουν. Το Renault Master κατασκευάζεται αποκλειστικά σε δύο εργοστάσια της εταιρείας στη Γαλλία, έχει παραχθεί σε πάνω από 3 εκατομμύρια μονάδες από το 1980 και πωλείται σε 50 χώρες.

Και στη νέα γενιά, μπορούν να παραγγελθούν άπειρες εκδόσεις με κάθε πιθανή διασκευή
Και στη νέα γενιά, μπορούν να παραγγελθούν άπειρες εκδόσεις με κάθε πιθανή διασκευή

Σχεδιασμός 

Οι Γάλλοι αποκαλούν το νέο σχέδιο «aerovan» καθώς, όσο κι αν η πρώτη εντύπωση είναι αυτή ενός… καρδαμωμένου, τετραγωνισμένου μεν, αλλά φουτουριστικού σχήματος, τα οφέλη στη διαχείριση των αεροδυναμικών αντιστάσεων είναι σημαντικά. Ο κατασκευαστής δεν ανακοινώνει μεν συντελεστή οπισθέλκου σας, αλλά αναφέρεται ότι, το νέο μοντέλο είναι κατά 20% πιο αεροδυναμικό από τον προκάτοχο και «σημαντικά καλύτερο σε αυτόν τον τομέα από το σύνολο του ανταγωνισμού». Οι εκπομπές CO2 για τις εκδόσεις με θερμικό κινητήρα είναι κάτω από τα 200 γρ./χλμ., επίδοση πραγματικά εντυπωσιακή για την κατηγορία, ενώ η κατανάλωση ενέργειας του αμιγώς ηλεκτρικού 20% χαμηλότερη από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, επίσης χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική.

Διαμορφώσεις, εκμετάλλευση, γραμμή μετάδοσης κίνησης 

Το νέο Renault Master θα λανσαριστεί με μια πλήρη γκάμα που σε πλήρη ανάπτυξη, θα καλύπτει όλες τις μεταφορικές εφαρμογές της κατηγορίας. Θα περιλαμβάνει 40 βασικές διαμορφώσεις, με ωφέλιμο όγκο στον χώρο φόρτωσης που θα κυμαίνεται από 11 έως 22 κυβικά μέτρα, με μεγαλύτερο άνοιγμα 40 χιλ. (1.312 χιλ. τώρα) στη συρόμενη πλαϊνή πόρτα και μακρύτερο κατά 100 χιλ. δάπεδο (μήκος δαπέδου 3.225 χιλ. για το L2 και 3.855 για το L3). 

Κινητό βουλκανιζατέρ φορτηγών
Κινητό βουλκανιζατέρ φορτηγών

Συνδεσιμότητα, ενεργητική ασφάλεια 

Σε θέματα ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας, δύσκολα θα μείνει κάποιος παραπονεμένος. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link είναι στάνταρ παντού και περιλαμβάνει οθόνη 10 ιντσών και ενσύρματες και ασύρματες συνδέσεις Android Auto και Apple CarPlay για την αναπαραγωγή της οθόνης ενός smartphone. Είναι επίσης επεκτάσιμο και θα αναπτυχθεί ώστε να περιλαμβάνει νέες λειτουργίες, με δωρεάν ενημερώσεις over-the-air για 5 χρόνια. Υπάρχει επίσης Google Assistant κι ένας εντυπωσιακός αριθμός εφαρμογών.

Καμπίνα 

Εισερχόμενος στην καμπίνα, και αν είχες γνωρίσει το προηγούμενο μοντέλο, αντικρίζεις μία κοσμογονία. Το ταμπλό, σχήματος S είναι νέο, μοιάζει να αιωρείται στο εσωτερικό, και φιλοξενεί μία οθόνη 10 ιντσών –στάνταρ σε όλη τη γκάμα– το τιμόνι προέρχεται από τα επιβατικά μοντέλα της φίρμας, και ο διάκοσμος καταφέρνει να δίνει μία πολυτελή αίσθηση ακόμη και στις βασικές, σε επίπεδο εξοπλισμού, εκδόσεις.

Σύγχρονος διάκοσμος και άπλετοι χώροι στο εσωτερικό για το νεότερο μεγάλο van της αγοράς
Σύγχρονος διάκοσμος και άπλετοι χώροι στο εσωτερικό για το νεότερο μεγάλο van της αγοράς

Οδήγηση 

Είναι πανεύκολο να εισέλθεις στην καμπίνα, αρκεί να συνηθίσεις το νεωτερισμό της ποτηροθήκης με τη διττή λειτουργία, καθώς είναι ταυτόχρονα και χειρολαβή. Ένας πανύψηλος και κάπως ευτραφής συνάδελφος βρήκε τον τρόπο που η ποτηροθήκη εξέχει κάπως ενοχλητικό, αλλά οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν την εφευρετικότητα των Γάλλων. To κάθισμα είναι άνετο και με σωστή στήριξη, και η εργονομία πολύ προσεγμένη. Μία… χαριτωμένη ιδιαιτερότητα, είναι η εμμονή των Γάλλων να έχουν τέσσερα χειριστήρια (τρία δεξιά και ένα αριστερά) στην κολόνα του τιμονιού, αντί για τα δύο (και υπεραρκετά) που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των κατασκευαστών.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext