Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Κλείνουν οι πόρτες στους αεριτζήδες της μεταφοράς
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 09/09/2024 - 11:03
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη
Το Σημείωμα του Εκδότη

Κεντρικό θέμα του παρόντος τεύχους είναι η πρόσφατη υπ. απόφαση με την οποία επέρχονται αλλαγές στη χορήγηση άδειας οδικού μεταφορέα (ΑΟΜ). Πρόκειται για την επικαιροποίηση του νόμου 3887/10 σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ, την ακολουθητέα διαδικασία με αρμόδιες αρχές να ορίζονται πλέον οι Περιφέρειες, ενώ σημαντικές είναι και οι νέες διατάξεις για τον διαχειριστή μεταφορών, καθώς και για τον έλεγχο της αξιοπιστίας της μεταφορικής επιχείρησης -αυτό το τελευταίο είναι σοβαρό και να το διαβάσετε προσεκτικά. 

Χωρίς αμφιβολία, η μεταφορά μπαίνει πλέον σε αυστηρά πλαίσια λειτουργίας κλείνοντας την πόρτα στους ευκαιριακούς και τυχάρπαστους «επαγγελματίες», οι οποίοι για πολλά χρόνια -δεκαετίες- ευδοκιμούσαν στον τόπο μας προκαλώντας σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά. 

Κλείνουν οι πόρτες στους αεριτζήδες της μεταφοράς 

Όχι ότι αύριο κιόλας θα έχουν εξαφανιστεί αυτοί οι αεριτζήδες, όμως με τον χρόνο και -κυρίως- χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχων και διασταυρώσεων των στοιχείων και των παραβάσεων, αυτοί οι τύποι θα αναγκαστούν ν’ αλλάξουν επάγγελμα. 

Όμως, αγαπητοί αναγνώστες, τα χρόνια περνούν για όλους. Πριν από 14 χρόνια εκατοντάδες αυτοκινητιστές ήταν κρεμασμένοι, κυριολεκτικά, στα κάγκελα του υπ. Μεταφορών για να μην περάσει ο ν. 3887/10. Τώρα κανείς δεν νοιάζεται για τη λεγόμενη τότε «απελευθέρωση» του επαγγέλματος. 

Σήμερα, το μέλημα των μεταφορικών εταιρειών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους, η εξασφάλιση φορτίων (και επιστροφής) με ικανοποιητικό κόμιστρο και ένα εύλογο περιθώριο κέρδους. 

Αγκάθι στην προσπάθειά τους αυτή παραμένει η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών. Μιλάμε για το τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλη την Ευρώπη με ορατό πλέον τον κίνδυνο της ακινητοποίησης φορτηγών λόγω της έλλειψης οδηγών. Αυτό το τελευταίο, θα πρέπει να είναι το επόμενο μεγάλο νομοθετικό έργο αρμοδιότητας μεν του υπ. Εργασίας, το οποίο όμως θα πρέπει να υποστηρίξει σθεναρά και άμεσα το υπ. Μεταφορών. 

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι 

PreviousNext