Η Maria Papp, μηχανικός εξέλιξης στο τμήμα People Transport Solutions της Scania, είναι ένας άνθρωπος με μία συναρπαστική επαγγελματική πορεία. Με καταγωγή από την Ουγγαρία, μετακόμισε στη Σουηδία πριν από 18 χρόνια, οδηγώντας λεωφορεία για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Στοκχόλμης, ενώ παράλληλα σπούδαζε μηχανολόγος μηχανικός.
Οι γνώσεις της και οι παρατηρήσεις της ως οδηγός λεωφορείου στα συστήματα ελέγχου του κλιματισμού των λεωφορείων ήταν όχι μόνο σωστές, αλλά και εφαρμόσιμες, γεγονός που τράβηξε την προσοχή της Scania, η οποία τελικά την προσέλαβε. Στη δεκαετία που εργάζεται στη Scania, η Maria ανέλυσε σενάρια για την κερδοφορία των συγκοινωνιακών φορέων και άλλων πελατών που θέτουν σε κυκλοφορία αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία (BEV) και εξέτασε την ενεργειακή κατανάλωση των λεωφορείων BEV.
Επί του παρόντος, είναι υπεύθυνη στο τμήμα βελτίωσης της οδήγησης των λεωφορείων και γενικά, για οτιδήποτε σχετίζεται με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, διασφαλίζοντας στους πελάτες την αποδοτικότητα, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των οχημάτων σε διάφορα περιβάλλοντα.
Ατέλειωτες ώρες οδήγησης
Η συγκεκριμένη δουλειά είναι περίπλοκη, καθώς περιλαμβάνει ατελείωτες ώρες οδήγησης, όχι μόνο στις πόλεις της Σουηδίας, αλλά και σε επιλεγμένες διαδρομές σε όλη την Ευρώπη. Η κα. Papp οδηγεί ηλεκτρικά λεωφορεία BEV προκειμένου να τα δοκιμάσει σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες, τύπους δρόμων, κυκλοφοριακές καταστάσεις και σταθμούς φόρτισης. Έχει οδηγήσει λεωφορεία BEV για πάνω από 20.000 χιλιόμετρα σε όλη την Ευρώπη και τα έχει φορτίσει σε περισσότερους από 70 διαφορετικούς σταθμούς.
Κάθε φορά, απαιτείται σχολαστική προετοιμασία του οχήματος, με το πιο πρόσφατο λογισμικό και hardware, και με ταυτόχρονη συμμόρφωση προς τους κανονισμούς δοκιμών. Συνοδευόμενη από μια ομάδα δύο έως τριών ατόμων, η μηχανικός της Scania μετρά την κατανάλωση ενέργειας, την απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, την ικανότητα αλλαγής ταχυτήτων, τον έλεγχο της θερμοκρασίας και άλλες παραμέτρους.
Επιπλέον, αξιοποιεί εφαρμογές για πλοήγηση και σταθμούς φόρτισης λεωφορείων, ενώ αξιολογεί επίσης την επίδραση του οδηγού στην απόδοση του οχήματος. Επειδή η εργασία είναι απρόβλεπτη, η ικανότητα της μηχανικού να προσαρμόζεται είναι ζωτικής σημασίας, και είναι προετοιμασμένη για απροσδόκητες καθυστερήσεις, αντίξοες συνθήκες στον δρόμο, υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες κ.α. Μετά τα δρομολόγια, οι αναλύσεις αποτελούν σπουδαία βάση για εφαρμόσιμες βελτιώσεις, σε συνεργασία με εξειδικευμένα στελέχη της Scania, τα οποία μπορούν να παρεμβαίνουν στο λογισμικό και στη λειτουργία συγκεκριμένων εξαρτημάτων δοκιμάζοντας λύσεις για αύξηση της αποδοτικότητας των λεωφορείων.
Από τη συγκεκριμένη δουλειά της Maria Papp, δεν λείπουν οι περιπέτειες και οι προκλήσεις, από τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μέχρι την πλοήγηση σε ξένες πόλεις και τον χειρισμό απρόβλεπτων γεγονότων. Η κα. Papp βρίσκει πάντως τη δοκιμή των ηλεκτρικών λεωφορείων ευχάριστη και συναρπαστική. Σε ένα ταξίδι, ενώ έκανε ελιγμούς με το λεωφορείο, μέσα στα στενά δρομάκια μιας ισπανικής κωμόπολης για να βρει σταθμούς φόρτισης, απέσπασε επευφημίες από περαστικούς που παρατηρούσαν τους ελιγμούς που πραγματοποιούσε το ηλεκτρικό λεωφορείο που οδηγούσε. Σε μια άλλη περίπτωση, ξεκίνησε ένα ταξίδι από το Αμβούργο της Γερμανίας στο Μαλ με της Σουηδίας, σε μια απόσταση που ξεπέρασε τα 500 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, επίτευγμα για το οποίο απέσπασε τα συγχαρητήρια των συναδέλφων της.