Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικοί άξονες και κιβώτια ZF

Η ZF επενδύει σε υβριδικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης ως μια γρήγορη λύση για τη μείωση των εκπομπών των επαγγελματικών οχημάτων.
Σάββατο 23/11/2024 - 08:30
Κοινοποίηση στα Social Media
Ηλεκτρικός άξονας CeTrax 2 με κεντρικά τοποθετημένο μοτέρ
Ηλεκτρικός άξονας CeTrax 2 με κεντρικά τοποθετημένο μοτέρ

Η ZF παρουσίασε μια εντυπωσιακή σε εύρος γκάμα εξηλεκτρισμένων εξαρτημάτων στην έκθεση IAA Transportation στο Ανόβερο της Γερμανίας, η οποία περιελάμβανε σχεδόν τα πάντα, από hybrid λύσεις, έως αμιγώς ηλεκτρικά εξαρτήματα.

Η ZF επενδύει σε υβριδικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης ως μια γρήγορη λύση για τη μείωση των εκπομπών των επαγγελματικών οχημάτων. Η τελευταία παραλλαγή του (εμπορικά) επιτυχημένου κιβωτίου ταχυτήτων TraXon 2, το TraXon 2 Hybrid, είναι μία νέα ιδέα που επιτρέπει αποτελεσματικά στους κατασκευαστές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων να ενσωματώσουν την υβριδική τεχνολογία στις υπάρχουσες πλατφόρμες τους με μειωμένη προσπάθεια και πολυπλοκότητα. 

Το σύστημα διευκολύνει την καθαρή, ασφαλή και αποδοτική κινητικότητα, ενώ παράλληλα φέρνει οφέλη και ως προς το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO). Από εκεί και πέρα, η οικογένεια ηλεκτρικών κινητήρων επόμενης γενιάς της ZF παρέχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται οι κατασκευαστές για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων τους. 

Το αποκαλούμενο E-Mobility Kit της ZF χρησιμοποιεί μια αρθρωτή προσέγγιση, ενσωματώνοντας εξαρτήματα για τη δημιουργία ενός συμπαγούς, ελαφρού και ισχυρού συστήματος κίνησης. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη από τη ZF των βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μετατροπέων, των ηλεκτρονικών κινητήρων, των κιβώτιων ταχυτήτων, τους ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές και ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου συμπεριλαμβανομένου του λογισμικού, της επιτρέπει να προσαρμόζει τις λύσεις e-drive στις μοναδικές, και διαφορετικές προδιαγραφές των πελατών (αυτοκινητοβιομηχανιών) σε διάφορες εφαρμογές οχημάτων. 

Ανταποκρινόμενο σε ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων και μεταφορικού έργου, το κιτ της ZF περιλαμβάνει ένα κεντρικά τοποθετημένο ηλεκτρικό μοτέρ - το CeTrax 2 dual και το CeTrax 2 – το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί στον ίδιο χώρο με ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και μία πλατφόρμα κίνησης στον άξονα - τα AxTrax 2 dual και AxTrax 2 - η οποία βρίσκεται πιο κοντά στους τροχούς, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό.

Κιβώτιο Traxon 2 Hybrid
Κιβώτιο Traxon 2 Hybrid

 

Ηλεκτρικός άξονας για τρέιλερ 

Η ZF έδειξε, επίσης, στο Ανόβερο και ένα ρυμουλκούμενο, το οποίο σύμφωνα με τα στελέχη της «θα διαδραματίσει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο συμβάλλοντας στην απαλλαγή των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είτε μεταφέρονται με τράκτορα με κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε με ηλεκτρικό φορτηγό». Η ιδέα του ηλεκτρικού τρέιλερ της ZF, η οποία ενσωματώνει σε μία μονάδα τον ηλεκτρικό άξονα AxTrax 2 μαζί με το EBS και τη μπαταρία, μετατρέπει αποτελεσματικά ένα φορτηγό που κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα υβριδικό. 

Στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού οχήματος, η έννοια του ηλεκτρικού ρυμουλκούμενου επεκτείνει αποτελεσματικά την αυτονομία του οχήματος. Όταν έλκεται από ένα συμβατικό τράκτορα με πετρελαιοκινητήρα, η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 16% μέσω της ανάκτησης, ενώ έως και 40% με την plug-in- υβριδική λύση. Η ιδέα είναι δυνατή χάρη στην ανάπτυξη του πλέον πρόσφατου ηλεκτροκίνητου άξονα έλξης της ZF, του AxTrax 2, ο οποίος αρχικά σχεδιάστηκε για φορτηγά, λεωφορεία και πούλμαν. Ενσωματώνοντας την τεχνολογία του AxTrax 2 σε συνδυασμό με την τεχνολογία της ZF στα συστήματα ελέγχου πέδησης το περιθώριο αύξησης της αποδοτικότητας είναι σημαντικό. Στο περίπτερο της εταιρείας στην ΙΑΑ υπήρχαν τέλος, και οι νέας γενιάς ηλεκτρικοί δυναμολήπτες (ePTO).

PreviousNext