Η εταιρεία Airbus Helicopters στο Donauwörth της Γερμανίας χρησιμοποιεί το αμιγώς ηλεκτρικό eEconic από την Mercedes-Benz Special Trucks εδώ και αρκετές εβδομάδες, με την πρώτη εμπειρία να δείχνει ότι με την εγκατεστημένη χωρητικότητα της μπαταρίας, το βυτιοφόρο εφοδιασμού ελικοπτέρων μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κανονική λειτουργία για περίπου μία εβδομάδα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με τα αποδεδειγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας του, το eEconic είναι ιδανικό για χρήση σε δυναμικά περιβάλλοντα εργασίας. Η γωνία θέασης του οδηγού είναι ευρύτερη από ό,τι σε πολλά άλλα μοντέλα φορτηγών χάρη στο χαμηλό πανοραμικό παράθυρο. Η χαμηλή θέση του καθίσματος επιτρέπει επίσης στον οδηγό να παρατηρεί τι συμβαίνει στο ύψος των ματιών των συναδέλφων του στο αεροδρόμιο και να διατηρεί οπτική επαφή μαζί τους. Παρά το μακρύ μεταξόνιο των 5,5 μέτρων, το eEconic έχει σχετικά μικρή ακτίνα στροφής χάρη στον διευθυντήριο πίσω άξονα. Αυτό επιτρέπει στο όχημα μήκους περίπου 11 μέτρων να ελίσσεται εύκολα μεταξύ των άλλων οχημάτων και των χώρων ελιγμών των ελικοπτέρων. Η έννοια της ασφάλειας συμπληρώνεται από εκπαιδευτικά μαθήματα για το προσωπικό εδάφους, τα οποία έχουν σχεδιαστεί από ειδικούς της Mercedes-Benz Special Trucks, την ROHR Spezialfahrzeuge GmbH και την Airbus.
Τεχνολογία
Το eEconic διαθέτει έναν ηλεκτρικό άξονα με ενσωματωμένη μονάδα κίνησης, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνεχή ισχύ 330 kW. Οι συστοιχίες μπαταριών του eEconic μπορούν να φορτιστούν από φορτιστή με ισχύ έως και 160 kW. Δεδομένου ότι η αντλία της δεξαμενής κινείται επίσης από τις μπαταρίες του οχήματος, μια ενιαία διαδικασία φόρτισης εξασφαλίζει την παροχή ενέργειας τόσο για την οδήγηση όσο και για τον ανεφοδιασμό. Η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί επίσης να ανακτηθεί μέσω της πέδησης, γεγονός που αυξάνει την περίοδο λειτουργίας του οχήματος με έναν ανεφοδιασμό (π.χ. τη νύχτα), χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Σημαντικό είναι, επίσης, το πλεονέκτημα του ηλεκτρικού eEconic το οποίο απαλλάσσει το περιβάλλον από καυσαέρια, οσμές, θερμότητα και θόρυβο προς όφελος των εργαζομένων του αεροδρομίου.
Η υπερκατασκευή της Rohr Spezialfahrzeuge GmbH
Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μια δεξαμενή κατασκευής ROHR χωρητικότητας 16.500 λίτρων. Η αντλία λειτουργεί υδραυλικά μέσω ενός ηλεκτρικού δυναμολήπτη (ePTO). Αν και η αντλία τροφοδοτείται επίσης από την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες του οχήματος, μία μόνο φόρτιση αρκεί για να εξασφαλίσει την παροχή ενέργειας τόσο για την οδήγηση όσο και για τον ανεφοδιασμό των ελικοπτέρων. Για το συγκεκριμένο eEconic, οι ειδικοί της ROHR επικεντρώθηκαν στην προσαρμογή τυποποιημένων εξαρτημάτων από ένα συμβατικό φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία του eEconic απαιτεί ελάχιστη εξοικείωση από τον οδηγό. Η Mercedes-Benz Special Trucks και η εταιρεία ROHR Spezialfahrzeuge GmbH, που ειδικεύεται στα βυτία, χρησιμοποιούν μία κοινή διεπαφή χρήστη (user interface) για την εμφάνιση στην οθόνη πάνω στο ταμπλό όλων των σχετικών πληροφοριών, όπως η κατάσταση φόρτισης των μπαταριών, η υπολειπόμενη αυτονομία, η στάθμη πλήρωσης της δεξαμενής ή η κατανάλωση ενέργειας κ.α.