Τα κλασικά φορτηγά που κοσμούν το Ι.ΚΤΕΟ Ταραντίλης στο Άργος αποτελούν δύο θρυλικά μοντέλα της Volvo και της Scania. Προέρχονται από τη δεκαετία του 1960 και χαρακτηρίζονται από την ανθεκτικότητα, τον ξεχωριστό σχεδιασμό και τις επιδόσεις που τα έκαναν δημοφιλή στους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών. Σήμερα είναι από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της εταιρείας και είναι ιδιαίτερα αγαπητά στους συλλέκτες κλασικών φορτηγών.
Scania 110 Super
Το πορτοκαλί Scania Super 110 βρίσκεται σήμερα σε άριστη κατάσταση. Το εν λόγω μοντέλο ήταν μια πραγματική επανάσταση για τους αυτοκινητιστές της εποχής καθώς διέθετε κινητήρα μονομπλόκ άμεσου ψεκασμού με 250 ίππους, υψηλής απόδοσης και εξαιρετικής αντοχής σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Η χαρακτηριστική κάθετη μπροστινή μάσκα και τα μπαστούνια του χαρίζουν τη μοναδικότητά του. Το εν λόγω 110 αποκτήθηκε από την εταιρεία Κύκνος το 1964. Η αγορά του από την εταιρεία Ταραντίλης έγινε το 2007 από μια επιχείρηση σκραπ. Το φορτηγό έφερε βαριά τα σημάδια της εγκατάλειψης με φθορές στο αμάξωμα και στα μηχανικά του μέρη. Με πολύ κόπο και μεράκι έγινε γενική ανακατασκευή. Η καμπίνα και το σασί του βάφτηκαν στα εργοστασιακά του χρώματα. Τελικά ο Βασιλιάς του δρόμου πήρε και πάλι τη θέση που του αξίζει.

Volvo N 86
Το Ν 86 της παρουσίασης κατασκευάστηκε το 1969 στην έδρα της Volvo, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Διαθέτει μονομπλόκ κινητήρα άμεσου ψεκασμού με Turbo, χωρίς Intercooler. Ο πρώτος ιδιοκτήτης του το δούλευε στη γραμμή Άργος – Αθήνα μεταφέροντας διάφορα εμπορεύματα. Εν συνεχεία περιήλθε στην ιδιοκτησία του Ι.ΚΤΕΟ Ταραντίλης και το 2010 πραγματοποιήθηκε ολική ανακατασκευή στο όχημα. Αυτή περιελάμβανε το βάψιμο στο σασί, την καμπίνα και τη μηχανή με τα εργοστασιακά του χρώματα. Αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα σέρβις του φορτηγού, από καινούργιο μέχρι σήμερα, έχουν γίνει στο συνεργείο της Ταραντίλης Α.Ε και συγκεκριμένα από τον Παναγιώτη Ταραντίλη. Nα σημειώσουμε ότι η παραγωγή του μοντέλου Ν 86 ξεκίνησε το 1965 και διήρκεσε μέχρι το 1973. Ο επτάλιτρος πετρελαιοκινητήρας του έχει μέγιστη απόδοση 150 ίππους.

Κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες κάνουν ξεχωριστό το Volvo Ν 86. Καταρχάς είναι η μούρη του αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει και να τονίζει τη μοναδικότητά του. Οι μεταλλικοί προφυλακτήρες και οι κλασικοί προβολείς δίνουν μια ρετρό αισθητική. Επιπρόσθετα τα χαρακτηριστικά μπαστούνια στη μπροστινή πλευρά είναι σήμα κατατεθέν των μουράτων φορτηγών. Για τους νέους φίλους του φορτηγού να πούμε ότι το πάνω άκρο των μπαστουνιών έδειχνε στον οδηγό και την άκρη του αμαξώματος.
Το συγκεκριμένο Volvo ξεχώριζε για τη στιβαρότητά του και την αξιοπιστία του. Πολλά από αυτά χρησιμοποιήθηκαν στον κατασκευαστικό κλάδο ως ανατρεπόμενα καθώς και για τη μεταφορά ξυλείας, με ενισχυμένο σασί. Ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Κλασικά φορτηγά
Κοιτώντας το Volvo N 86 και το Scania 110 αντιλαμβανόμαστε άμεσα ότι έχουμε μπροστά μας τα σύμβολα μιας ολόκληρης εποχής στον τομέα των μεταφορών. Είναι από τα πρώτα μοντέλα που χρησιμοποίησαν οι αυτοκινητιστές για μεταφορές εντός και εκτός Ελλάδας. Η συναισθηματική τους αξία για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας είναι δεδομένη καθώς με αυτά έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της μεταφοράς. Σήμερα πολλά από αυτά τα φορτηγά αποκαθίστανται και δια τηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση από συλλέκτες και λάτρεις των κλασικών οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό γνωρίζουν την ιστορία οι νεότεροι και ξυπνούν αναμνήσεις για τους παλαιότερους. Αυτά τα φορτηγά δεν είναι απλώς κομμάτια της αυτοκινητιστικής ιστορίας, αλλά ζωντανοί θρύλοι.