Τροχοί & TIR

Scania Convoy

Το συναντούμε στο Άργος στη μεταφορική Κατσαρού και ξεκινούμε με τον οδηγό του Κώστα Χρυσό το δρομολόγιο.
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 25/12/2025 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Super 143M 500. O V8 κινητήρας 14,2 λίτρων, αποδίδει 500 ίππους και ροπή 2.100 Nm.
Super 143M 500. O V8 κινητήρας 14,2 λίτρων, αποδίδει 500 ίππους και ροπή 2.100 Nm.

Υπάρχουν φορτηγά που τα οδηγείς και κάποια άλλα που τα ζεις. Το Scania 143M 500 ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Σε εκείνα που τα έχεις πάντα μέσα στην καρδιά και την ψυχή σου. 

Το 143 της παρουσίασής μας, είναι ένα φορτηγό που άφησε ανεξίτηλη τη δική του ιστορία στους ελληνικούς δρόμους. Το Convoy όπως ήταν η ονομασία του για περισσότερες από τρείς δεκαετίες, ακόμη και αν έχει περάσει ο χρόνος, συνεχίζει να σκορπά δέος όταν το βλέπεις να έρχεται. Το συναντούμε στο Άργος στη μεταφορική Κατσαρού και ξεκινούμε με τον οδηγό του Κώστα Χρυσό το δρομολόγιο.

Ξεχωριστή καμπίνα 

Η καμπίνα της σειράς 3 παραμένει από τις πιο αναγνωρίσιμες στο δρόμο. Με τις τετραγωνισμένες γραμμές, το χαρακτηριστικό μπροστινό προφυλακτήρα και την επιβλητική μάσκα με το σήμα του δράκου. Όλα αυτά αποπνέουν κύρος και στιβαρότητα. Βέβαια το 143 της παρουσίασης έχει μια ιδιαιτερότητα. 

Περιποιημένη καμπίνα με επενδύσεις.
Περιποιημένη καμπίνα με επενδύσεις.

Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες έχει υπερυψωμένη καμπίνα, η κατασκευή και η τοποθέτηση της οποίας έγινε μετά την αγορά του. Η εν λόγω καμπίνα προσφέρει περισσότερη άνεση και ευρυχωρία συγκριτικά με τη χαμηλή καμπίνα. Εκεί άλλωστε μειονεκτούσε η καμπίνα του 143 συγκριτικά με αυτές του ανταγωνισμού π.χ Space Cab της DAF και Globetrotter της Volvo. Βέβαια, αυτό βελτιώθηκε με την εμφάνιση του μοντέλου 144 το οποίο είχε πλέον ψηλή καμπίνα.

Στο δρόμο με τον δράκο! 

Κλείνουμε την πόρτα του 143, ακούγοντας εκείνο το χαρακτηριστικό θόρυβο που μόνο τα Scania της σειράς 3 εκπέμπουν. Γυρίζουμε το κλειδί στη μίζα και ξεκινάει η πραγματική μελωδία. Το V8 μοτέρ λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο όργανο. Ανεβαίνοντας στις πρώτες ανηφόρες της διαδρομής αντιλαμβάνεσαι ότι η δύναμή του δεν είναι νούμερο στο χαρτί αλλά είναι πραγματική αίσθηση. Οι 500 ίπποι μπορεί να φαντάζουν λίγοι, συγκριτικά με το 770 S για παράδειγμα, αλλά τη δεκαετία του 1990 που μεσουρανούσε το 143, ήταν ο πραγματικός «φόβος και τρόμος» της εθνικής οδού.

Convoy 

Οι μεγαλύτερης ηλικίας αναγνώστες πιθανόν να θυμάστε το 143 με την αρχική του ονομασία, όταν έφερε την επιγραφή Convoy. Με το όνομα αυτό είχε έρθει από το εξωτερικό και έτσι ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στη χώρα μας. Πράγματι, σαν συρμός ήταν ένα κονβόι από μόνο του. Πλέον αναγράφει την ονομασία Χριστόφορος προς τιμήν του γιου του ιδιοκτήτη του. 

Από αριστερά ο ιδιοκτήτης του Scania Κώστας Κατσαρός με τον γιο του Χριστόφορο και τον οδηγό του 143 Κώστα Χρυσό
Από αριστερά ο ιδιοκτήτης του Scania Κώστας Κατσαρός με τον γιο του Χριστόφορο και τον οδηγό του 143 Κώστα Χρυσό

Να αναφέρουμε ότι πρόσφατα είχαμε ανεβάσει ένα σχετικό βίντεο με το 143 της παρουσίασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του περιοδικού και μετά από λίγες ημέρες δεχτήκαμε ένα email από τον πρώτο του οδηγό. Μας έγραφε ένα μήνυμα με λόγια αγάπης για το Scania. Άλλωστε όπως πολύ σωστά λένε, οι πρώτες αγάπες δεν ξεχνιούνται ποτέ. Το φορτηγό είναι πραγματικό δέσιμο με τον άνθρωπο που ζει μέσα σε αυτό. Ένα απλό σίδερο μπορεί να είναι για τον κόσμο, για τους επαγγελματίες όμως είναι το μεγάλο τους πάθος! 

Τελικά το Scania 143M 500 δεν είναι απλώς ένα φορτηγό που γερνάει όσο περνάει ο καιρός. Αντίθετα, είναι κομμάτι ιστορίας και σύμβολο επαγγελματικής αξιοπιστίας.

PreviousNext