Τροχοί & TIR

Αυτό είναι το νέο Volkswagen Amarok (+ΒΙΝΤΕΟ)

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε διαδικτυακά σε παγκόσμια πρεμιέρα το Amarok νέας γενιάς. Η προηγούμενη, πρώτη γενιά του γερμανικού pick-up αναδείχθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα ελαφρ
Πέμπτη 07/07/2022 - 11:02
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε διαδικτυακά σε παγκόσμια πρεμιέρα το Amarok νέας γενιάς. Η προηγούμενη, πρώτη γενιά του γερμανικού pick-up αναδείχθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της εταιρείας, με συνολικά πάνω από 830.000 ταξινομήσεις, στην 12ετή παρουσία του στην αγορά.

Μετά από χρόνια στην αγορά, το όχημα κατορθώνει να δείχνει ακόμη φρέσκο σχεδιαστικά, και τα στελέχη της εταιρείας φρόντισαν να χτίσουν πάνω στην συγκεκριμένη οπτική ταυτότητα. Παρά το γεγονός ότι το όχημα δε φέρει κανένα κοινό εξάρτημα με το απερχόμενο μοντέλο, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Amarok καθώς διατηρεί τις αρχετυπικές οριζόντιες γραμμές του προκατόχου, ενώ τα στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις θα είναι τα φώτα LED –τρεις εκδόσεις θα φέρουν τα ακόμη καλύτερης απόδοσης «IQ.Light» LED matrix Το Amarok είναι μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις, φέρει πιο ισχυρά μηχανικά σύνολα, και λανσάρεται εξαρχής σε πλήρως εξατομικευμένες εκδόσεις, με τις ονομασίες «Amarok», «Life», «Style» και τις δύο κορυφαίες ως προς τον εξοπλισμό «PanAmericana» (με έμφαση στο off-road) και «Aventura» η οποία θα είναι η πιο ξεχωριστή ως προς το ντιζάιν.

Καμπίνα, γραμμή μετάδοσης κίνησης

Στο εσωτερικό της καμπίνας, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ψηφιακό πίνακα οργάνων από 8 ίντσες, και 10ιντση επαφική οθόνη, στην κεντρική κονσόλα. Από το επίπεδο εξοπλισμού Style και πάνω, αμφότερες είναι 12ιντσες. Επειδή εδώ έχουμε να κάνουμε με επαγγελματικό όχημα, η ψηφιακή καταιγίδα στο εσωτερικό δεν παρέσυρε και κάποιους, απαραίτητους φυσικούς διακόπτες: ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα πολυμέσων και τις ρυθμίσεις του συστήματος τετρακίνησης γίνεται (ευτυχώς) με φυσικά χειριστήρια. Αναφορικά με τα πολυμέσα, ανάλογα με την έκδοση, διατίθεται και ένα κορυφαίο σύστημα από την Harman Kardon. Ως προς τον διάκοσμο, στα Aventura και PanAmericana, ολόκληρο το ταμπλό είναι ντυμένο με επένδυση σε «λουκ» δέρματος, που ενώνεται με ραφές με έντονο κοντράστ. Τα εμπρός καθίσματα είναι νέου τύπου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα στις πιο πλούσιες εκδόσεις, και οι επενδύσεις περιλαμβάνουν από βελούδο μέχρι δέρμα.

Οι κινητήρες για την Ευρώπη είναι όλοι πετρελαίου TDI με τέσσερις κυλίνδρους (από 150 PS) ή V6 στα 241 PS (μέγιστη ροπή 600 Nm) για τους μεγαλύτερους. Το νέο Amarok φέρει το σύστημα μόνιμης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς 4Motion, ενώ το γνωστό 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αντικαθίσταται τώρα από ένα νέο με 10 σχέσεις. Η ικανότητα έλξης τρέιλερ –στις αγορές όπου το επιτρέπει η νομοθεσία- φτάνει τους 3,5 τόνους.

Διαστάσεις, στοιχεία εκμετάλλευσης, εξοπλισμός

Το νέο ελαφρύ ημιφορτηγό φτάνει τώρα τα 5.350 χιλιοστά συνολικού μήκους (αύξηση 96 χιλ.), το μεταξόνιο είναι 3.270 (συν 173 χιλ.). Το μεταξόνιο δηλαδή, αυξήθηκε περισσότερο από το συνολικό μήκος, κάτι που σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας πριμοδοτεί την ευρυχωρία στο εσωτερικό της καμπίνας, ειδικά για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ παράλληλα «κόντυναν» οι πρόβολοι του αμαξώματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο δυναμικές και «αθλητικές» αναλογίες του αμαξώματος, και καλύτερες γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης σε εκτός δρόμου δοκιμασίες. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ενώ η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου από τα 500 χιλιοστά, είναι τώρα στα 800 χιλιοστά.

Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε διπλοκάμπινες και μονοκάμπινες εκδόσεις, ενώ στην καρότσα θα χωρέσει μία ευρωπαλέτα ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών –στις single cab εκδόσεις χωράνε δύο ευρωπαλέτες, τοποθετημένες κατά μήκος. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται πλέον στους 1,16 τόνους, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα, το οποίο ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται με πλήκτρο στο πίσω μέρος του οχήματος, από την καμπίνα ή ακόμη και από απόσταση με το κλειδί του αυτοκινήτου.

Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού άνεσης είναι ιδιαίτερα μακροσκελής, και περιλαμβάνει στοιχεία όπως ζάντες νέου σχεδιασμού από 18 έως 21 ίντσες, διάφορους κοτσαδόρους, διακοσμητικές μπάρες, και bull-bars σε πληθώρα σχεδίων, σύστημα συγκράτησης ποδηλάτων στην καρότσα, «αναπνευστήρα» (snorkel), ποδιές και πλάκες προστασίας κάτω από το αμάξωμα, και πάει λέγοντας. Αξιοσημείωτη είναι η ικανότητα φόρτισης της οροφής, η οποία φτάνει τα 350 κιλά, κάτι το οποίο σημαίνει ότι για τους πιο περιπετειώδεις πελάτες μπορεί να τοποθετηθεί και πτυσσόμενη σκηνή για τέσσερα άτομα. Ως προς τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, η VW προσφέρει ουσιαστικά τα πάντα, καθώς υπάρχουν πάνω από 20 διαθέσιμα, στάνταρ και προαιρετικά, έως και ACC+ Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα κίνησης ανάλογα με τη σήμανση του δρόμου.

Video URL
PreviousNext