Το νέο MAN TGX κατέκτησε τον τίτλο «Φορτηγό της Χρονιάς 2021» μετά από ψηφοφορία 24 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου που εκπροσωπούν τα 24 πιο σημαντικά περιοδικά της Ευρώπης.

Το βραβείο που συνιστά την κορυφαία διάκριση στην αυτοκινητοβιομηχανία απονεμήθηκε στον Andreas Tostmann, διευθύνοντα σύμβουλο της ΜΑΝ Truck & Bus, στα κεντρικά της εταιρείας στο Μόναχο στη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης. Την Ελλάδα εκπροσωπεί το περιοδικό Τροχοί & TIR με τον Βασίλη Δαραμούσκα να είναι ένα από τα μέλη της διεθνούς επιτροπής κρίσης.

Με συνολικά 155 ψήφους, το γερμανικό φορτηγό επικράτησε του έτερου υποψηφίου, του νέου FH της Volvo Trucks. σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής κρίσης International Truck of the Year (IToY), το βραβείο απονέμεται κάθε χρονιά στο όχημα εκείνο το οποίο, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών συνεισέφερε τις περισσότερες καινοτομίες στην κατεύθυνση της αύξησης της αποδοτικότητας της οδικής μεταφοράς. Ανάμεσα στα κριτήρια που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής κρίσης περιλαμβάνονται η τεχνολογική καινοτομία, η άνεση, η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, η οδηγησιμότητα, η μειωμένη κατανάλωση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO).

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του νέου TGX, είναι άμεσα ορατή η συνέχεια της αισθητικής κληρονομιάς από το απερχόμενο μοντέλο, την ίδια στιγμή που το τεχνολογικό άλμα είναι μεγάλο: άνεση, ασφάλεια, συνδεσιμότητα, αποδοτικότητα, δυνατότητα υπηρεσιών προληπτικής συντήρησης, και το υψηλό επίπεδο διαδραστικότητας του νέου, ψηφιοποιημένου εσωτερικού συνιστούν εξελικτικά άλματα στο νέο μοντέλο.

Τα μέλη της επιτροπής κρίσης είχαν τη ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πολυήμερες δοκιμές του νέου MAN TGX στο Μπιλμπάο της Ισπανίας στη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας του οχήματος, τον περασμένο Φεβρουάριο, πιο πρόσφατα σε Αυστρία και Γερμανία, όπου και αξιολόγησαν τις δυνατότητες του φορτηγού. Η βελτιωμένη αεροδυναμική της καμπίνας σε συνδυασμό με τους Euro 6d κινητήρες D26 και D38, τους νέους άξονες με καινούργιες τελικές σχέσεις μετάδοσης και το εξελιγμένο προγνωστικό σύστημα EfficientCruise έχουν ως αποτέλεσμα σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο τομέας στον οποίο το ΜΑΝ είναι εξαιρετικό, είναι η κορυφαία σε αίσθηση, ευχρηστία και ταχύτητα εξοικείωσης διεπαφή (interface) μεταξύ οδηγού και οχήματος, χάρη στον υψηλής ευκρίνειας «φουλ» ψηφιακό πίνακα οργάνων που συνδυάζεται με τον περιστροφικό επιλογέα SmartSelect, ένα δεύτερο μόνιτορ στην κεντρική κονσόλα και τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι.

Σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη του MAN TGX ως νικητή είχε και η ύπαρξη πληθώρας συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας, που διευκολύνουν την εργασία του οδηγού. Συνοψίζοντας το σκεπτικό της επιτροπής κρίσης, ο πρόεδρος του International Truck of the Year, Gianenrico Griffini ανέφερε σχετικά: «Με το λανσάρισμα του νέου TGX, η MAN διαθέτει στην αγορά και τους Ευρωπαίους μεταφορείς ένα φορτηγό προσανατολισμένο στο αύριο, ικανό να καλύψει όλες τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες».